MIksi ihmiset ovat alkoholistien kanssa?
Kommentit (62)
Se ei ole meille muille näkyvissä oleva syy eikä järkeilyllä ymmärrettävissä oleva syy.
Se on niinkuin kulttuuri ja kasvu ja kehitys, jotka on siinä varrella vaikuttaneet ja se on pikkuhiljaa kehittynyt. Koko homma.
Kuinka moni on suorilta mennyt alkoholistin kanssa naimisiin?
Usein on. ihan tavis ja sitten onkin pikkuhiljaa tapahtunut asioita ja on alkoholistin kanssa naimisissa ja saattaa olla
Vielä väkivaltaisen alkoholistin kanssa naimisissa ja kahden pienen lapsen kanssa kaukana kotoa.
Ja vaikka se meille näkyisi, että lähde nyt meneeen.. niin se on sen toisen elämä. Eikö me tiedetä kuinka säröille
Hänen sielunsa on. Ei olen voimia eikä uskoa, että
Pärjäisi. Ja useimmiten se suurin syy on HÄPEÄN JA SYYLLISYYDEN TUNNE.
Kokee sit aiheuttaneensa, niin itte pitää kärsiä.
Eikö se auta, että porukka kauhistelee. Auta, jos saata, mieluummin, jos sulla tuttu on tuoss tilanteessa.
Koska mekin pidämme alkoholistakin!
Vierailija kirjoitti:
Win-win?
Alkkis ja skitso ne yhteen soppii?
No ei mutta kun tervettä ei saa ja yksin ei osaa olla.
Kun yksi alkkis lähtee, seuraava haetaan "ravintola"sta heti.
Näitö pareja on oikeasti paljon.
Ka mikäs sä olet? Win-win. 🤭😳
Lyhyesti: koska ihanasti alkanut suhde alkoholistin kanssa on huomaamattomasti asteittain edeten rikkonut puolison psyyken, eikä hänellä ole enää voimavaroja lähteä suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyesti: koska ihanasti alkanut suhde alkoholistin kanssa on huomaamattomasti asteittain edeten rikkonut puolison psyyken, eikä hänellä ole enää voimavaroja lähteä suhteesta.
Hohhoijaa. Taas tätä lässyn lässytystä. Syy on aivan jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni alkoholisti on hauska, pidetty seuramies. Jännä , mutta helppo. Dokullaon yleensä laaja baarikaveriseura. Verrattuna kilttinörttiin, joka hakkaa pelejä, ei puhu, eikä pussaa alkoholisti on ihan kiva. Käytännössä johtaa yh tilanteeseen, lopulta eroo, mutta siinä välissä hauskaa.
Et kyllä tiedä yhtään mistä puhut. Alkoholisti on perheenjäsenenä poissaoleva, osallistumaton ja lupauksia rikkova. Suuren osan ajasta pöhnässa, humalassa, peittelemässä humalaa, ajattelemassa juomista, salajuomassa, sammuneena, väsyneenä juomisesta tai krapulassa.
Perheenjäsenen näkökulmasta pullo on se paras kaveri, ja itse puolisona tai lapsena jossain paljon alempana arvojärjestyksessä. Normaali perheen toimiminen - arki, lupausten pito, siivous, reissut, juttelu perheen kanssa, yhdessä tekeminen, yhteinen joulu/juhannus/mikävaan - EI TOIMI. Alkoholisti voi luvata hakevansa sinut kaupungilta autolla....ja jättää sinut kaatosateeseen tavaroiden kanssa, koska itse meni juomaan. Alkoholisti vie koiran lenkille uudenvuodenaattona....ja tuo sen takaisin tassu riekaleina oman pullonsa siruista ja on itse liian humalassa viedäkseen lemmikin eläinlääkäripäivystykseen. Alkoholisti ei tunne lapsiaan kun oli aina poissa, humalassa, pöhnässä tai sammuneena kaikki vapaa-ajat, lomat ja silloin kun lapset olisivat tarvinneet vanhempaansa joko hyvässä tai pahassa. Alkoholisti ajaa perheen autoa vaikka humalassa, jolloin Sinäkin kymmenvuotiaana opit jo ala-asteikäisenä seuraamaan seilaako kyydissä olevasi auto taas kaistojen viivojen väliä, eli onko turvallista olla oman vanhemman kyydissä.
Alkoholisti EI OLE mikään jännä tai hauska perheenjäsen, vaan vakavasti sairas ihminen jonka käytös vaikuttaa koko perheeseen. Ikuiset pettymykset, lupausten rikkominen, turvattomuuden tunne ja vaikka oman perheen vaaraan saattaminen, siitä on alkoholistin perhe-elämä tehty.
Minä olen alkoholisti. Elätän perheeni hyvin pitkälti, hoidan siivoukset, arjen ja luon perheelleni struktuurin. Käytän lapset lääkärissä, hoidan pienet pipit ja käytän lapset hoplopissa, uimassa, lomamatkoilla ja ihan arkisesti päiväkodissa. Suunnittelen perheen yhteiset tekemiset ja olen niissä mukana. Iltaisin tissutan viiniä televisiota katsellessa. Alkoholismiakin kun on kovin erilaista
Exäni oli työssäkäyvä alkoholisti ja kovasti oli sitä mieltä, että kantaa osuutensa kaikesta. Lapsilla oli lukuisia käyntejä terveydennhuollossa, joista ex hoiti silloin tällöin jonkun käynnin, jonka myötä hän kuvitteli osallistuvansa niin helvetisti perheen asioiden hoitoon. Lisäksi hän raivosiivosi pari kertaa kuussa, jotta pääsisi hyvillä mielin tissuttelemaan. En usko hetkeäkään, että mikään juoppo pystyy luomaan turvallista ja mukavaa ilmapiiriä kotiin.
Minä en mennyt yhteen alkoholistin kanssa. Parikymmentä vuotta myöhemmin huomasin olevani suhteessa alkoholistin kanssa, miehen mielestä hänellä ei ollut alkoholiongelmaa vaan minulla, kun en tajunnut, että juominen oli vain rentoutumiskeino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset yleensä arvostavat korkealle sitä, että mies on pienessä hiprakassa lähestymistilanteessa. Ajatellaan nyt sitä, että pariskunta on tutustunut ennen Tinderin vallankumousta. Todennäköisesti lähes jokainen pariskunta ennen tuota sovellusta tapasi kumppaninsa jonkinlaisessa humalatilassa baarissa/bileissä/pikkujouluissa/juhlissa. Jo opiskelijaelämässä erottuivat ne miehet, joilla oli orastavaa alkoholiongelmaa. Ja he myös pariutuivat kaikkein parhaiten kaikenlaisiin suhteisiin.
Hyvin usein se tuleva puoliso on tavattu kummankin ollessa selvin päin.
Kuten missä? Kirjastossa hyllyjen välissä vai? Tuskinpa...
Töissä, opiskelupaikassa, harrastuksessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset yleensä arvostavat korkealle sitä, että mies on pienessä hiprakassa lähestymistilanteessa. Ajatellaan nyt sitä, että pariskunta on tutustunut ennen Tinderin vallankumousta. Todennäköisesti lähes jokainen pariskunta ennen tuota sovellusta tapasi kumppaninsa jonkinlaisessa humalatilassa baarissa/bileissä/pikkujouluissa/juhlissa. Jo opiskelijaelämässä erottuivat ne miehet, joilla oli orastavaa alkoholiongelmaa. Ja he myös pariutuivat kaikkein parhaiten kaikenlaisiin suhteisiin.
Hyvin usein se tuleva puoliso on tavattu kummankin ollessa selvin päin.
Kuten missä? Kirjastossa hyllyjen välissä vai? Tuskinpa...
Opiskeluissa, töissä ja harrastuksissa. Itse tapasin yhteisten ystävien luona.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on ihmisen kanssa. On se alkoholistikin ihminen. Ei tuohon kysymykseen ole yksiselitteistä ja helppoa vastausta.
Hienosti kirjotettu ihminen se ihminenkin on! Vaikka itse kestin vain 11-12 vuotta tyttäreni isää! Kun se oli siinä.Pulo oli tärkeämpi kuin me.Koti rauha ja se oliko meillä ruokan rahaa.Kävin kyllä työ,meni vuosia enenkuin tajusi vie rahojani.Rahat tai lompakko patjan alla missä nukuin.Esitetin roolipeliä kaikki hyvin ystäville suvulle.Ajan henki!Kun sit mies sai lähtee minussa vika juorutan vieläkin minun suku ja minussa varmaan vikaa oli?,Vaikka mies haudasakin jo.
Ei minua haittaa yhtään, kun ei asuta yhdessä eikä tulla asumaan.
Yllättäen jaksaa sekstailla tosi pitkään pienessä hiprakassa. Selvinpäin tulee paljon nopeammin. Tykkään kunnon seksisessioista. On myös tosi mukava ja hauska, jos on hieman juonut.
Elämä varmasti aluksi on hauskaa, varsinki jos itsekin ottaa siinä kuppia. Alkkis on usein tarinan kertoja ja päihteistä ei arjen huolet paina. Ongelma alkaa tulla siinä kun ei jaksa enää viikko tolkulla örveltää, rappioelämän hohto himmenee, krapula pahenee ja kuitenkin aamu tulisi aloittaa loiventavilla ja eikun uuteen nousuun. Harva työssäkäyvä, itsestään (pahimmassa tapauksessa lapsista) huolehtiva tähän kykenee. Alkkiksesta tulee aikaa myöten hel** moinen riesa.. juo rahat, katoilee, pettää (aina löytyy pubiruusuja), pilaa lomat, vkloput, ei voi luottaa, saa hävetä silmät päästä, lastensuojelu (jos alaikäisiä) lista loputon. Päihdeongelmaisen kanssa lopppupeleissä ei voi olla ja elää kun toinen doku. Lähipubit, pulsut ostarilla sen näyttävät toteen. Normaali ihmisen pitäisi hyväksyä että alkkiksen elämässä ei voi olla mukana niin että olisi onnellinen/säilyisi järjissään dokun aiheuttamien ongelmien ja stressin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Taas tätä lässyn lässytystä. Syy on aivan jossain muualla.
Tässäpä näette oivan esimerkin yhdestä kaikkien aikojen huonoimmista kommenteista keskustelupalstoilla. Kuten itsekin voitte hänen kirjoituksesta todeta, kyseinen henkilö pyrkii kumoamaan aiemman väitteen, vaikka hän ei osaa edes sen vertaa, että kertoisi missä se syy sitten hänen mielestään mukamas on.
En tiedä miksi äitini viettää varmasti hautaan saakka alkoholisti-isän kanssa. Äiti on kyllä todella surullinen ihminen... Sellainen ylikiltti tossukka, jolla ei ole omaa mielipidettä mihinkään. Isä kävi töissä viimeksi joskus nelikymppisenä ja sen jälkeen äiti on elättänyt myyjän palkalla. Ja kyllä minä olen hävennyt isää ihan tolkuttomasti... Ei kyennyt selvinpäin tulemaan edes lapsemme ristiäisiin. En tiedä hävettääkö äitiä, mutta ei varmaan ikinä ole uskaltanut paheksua isän käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa yhtään, kun ei asuta yhdessä eikä tulla asumaan.
Yllättäen jaksaa sekstailla tosi pitkään pienessä hiprakassa. Selvinpäin tulee paljon nopeammin. Tykkään kunnon seksisessioista. On myös tosi mukava ja hauska, jos on hieman juonut.
Ei se minuakaan ensimmäiseen vuoteen haitannut. Ongelmat tulevat jos/kun et halua joka viikonloppu ryypätä ja ryvetä. Juoppo soittelee arjet keskellä yötä kun yrität käydä töissä/nukkua.. toki haluaisi ryypätä silloinkin.. Ja jos joku vkloppu et lähde mukaan ryyppäämään niin juoppo etsii muuta seuraa. Mutta kerro uudestaan parin vuoden päästä millaisia elämyksiä alkkis sinulle tarjoaa
Yhtä hyvin voisi kysyä miksi ihmiset ovat mässäilijöiden ja suursyömäreiden kanssa.
Miksi ihmiset on Amber Tekopyhän kaltaisien persoonallisuushäiriöisten hoorien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Häpeä se ykkösjuttu noissa on.
Häpeä? Mistä syystä? Kyllä se vasta häpeällistä on, jos täytyy raahata jonnekin mukaansa aina kännissä olevaa kumppania (esim. sukujuhliin) tai sellaista, jolta lähtee aina juominen käsistä ja pilaa ihmissuhteita siinä samassa... Tai, jos täytyy toisen puolesta vielä selitellä. Kyllä ihmiset tietää, mutta eivät vaan kehtaa sanoa päin naamaa.
Win-win?
Alkkis ja skitso ne yhteen soppii?
No ei mutta kun tervettä ei saa ja yksin ei osaa olla.
Kun yksi alkkis lähtee, seuraava haetaan "ravintola"sta heti.
Näitö pareja on oikeasti paljon.