Oletko mielestäsi hyvä kuski liikenteessä?
Kommentit (51)
Tietysti. Jaksan istua toisinaan vaikka 8 tuntia paikallaan auton ratissa. Heikkorakkoisilta ei onnistu. Silkkaa hyvyyttä.
Kohtuu hyvä. Ajanut melkein 40 vuotta, eikä edes peltikolaria. Kerran joku naarmutti ovea parkkipaikalla, siinä mun autojen korjaukset.
Rattiraivojen idioottimaisuuksiin en ole koskaan mennyt mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kohtuu hyvä. Ajanut melkein 40 vuotta, eikä edes peltikolaria. Kerran joku naarmutti ovea parkkipaikalla, siinä mun autojen korjaukset.
Rattiraivojen idioottimaisuuksiin en ole koskaan mennyt mukaan.
Oho, aika pitkään olet kieltämättä ajanut! Miten hoidat ruokailut ja miten pystyt lukemaan ja kirjottamaan AV:lle samalla kuin ajat?
autoa ei ole, mutta ajelen mönkijällä 20- 30 km matkojakin, aina vähän peläten ja parkkiaikalla etsin sellaisen kohdan että voi lähteä eteenpäin jos aikomani kaupan pihassa ei ole sellaista, menen toiseen kauppaan, sillä perutuus on heikkoa
Tottakai, en olisi muuten siellä. Olen ajanut 30 vuotta, osaan hyvin liikennesäännöt ja noudatan niitä myös, en provosoidu ja en ole luonteeltani muutenkaan mikään hätähousu, vaan ajelen rauhallisesti. Minua vain naurattaa joidenkin hölmö kohkaaminen liikenteessä ja hymyilen, kun muut istuvat täpinöissään vaikka ruuhkassa autoissaan.
Kerran olen joutunut kolariin ja autoni meni lunastukseen. Syyllisyys meni 100% toiselle kuskille ja en olisi voinut tehdä siinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
autoa ei ole, mutta ajelen mönkijällä 20- 30 km matkojakin, aina vähän peläten ja parkkiaikalla etsin sellaisen kohdan että voi lähteä eteenpäin jos aikomani kaupan pihassa ei ole sellaista, menen toiseen kauppaan, sillä perutuus on heikkoa
Oikeastaan se, että mönkijällä ajo vähän pelottaa kertoo, että olet hyvä kuljettaja. Niillä vehkeillä on turmiollisen helppo tapattaa itsensä.
Kyllä liikenteessä törttöilijät ärsyttää, mutta ei ne muuta tapojaan ja siksi on turhaa pilata oma päivä antamalla ärsytykselle liikaa tilaa.
t. 42 vuotta ajanut, yksi rikesakko lievästä ylinopeudesta klo. 02 yöllä, tyhjällä tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti vastasit! Arvostan!
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, en olisi muuten siellä. Olen ajanut 30 vuotta, osaan hyvin liikennesäännöt ja noudatan niitä myös, en provosoidu ja en ole luonteeltani muutenkaan mikään hätähousu, vaan ajelen rauhallisesti. Minua vain naurattaa joidenkin hölmö kohkaaminen liikenteessä ja hymyilen, kun muut istuvat täpinöissään vaikka ruuhkassa autoissaan.
Kerran olen joutunut kolariin ja autoni meni lunastukseen. Syyllisyys meni 100% toiselle kuskille ja en olisi voinut tehdä siinä mitään.
Ajanut 30-vuotta? Mikä ajamisen mitta tuo on olevinaan?! Arvioikaa nyt kokemuksella kehuskelijat edes maantie- ja kaupunkikilometrejä. Vuodet ei kerro muuta kuin sen, että olette omahyväisiä boomereita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä liikenteessä törttöilijät ärsyttää, mutta ei ne muuta tapojaan ja siksi on turhaa pilata oma päivä antamalla ärsytykselle liikaa tilaa.
t. 42 vuotta ajanut, yksi rikesakko lievästä ylinopeudesta klo. 02 yöllä, tyhjällä tiellä.
Vähättelet saamaasi ylinopeussakkoa jostain syystä. Pidätkö sitä hyväksyttävänä noin?
Oikeasti olen hemmetin huono ja se tässä pelottaakin, kun kuitenkin olen parempi kuin useimmat.
Pyrin olemaan hyvä kuski. Jättämään riittävän turvavälin.
Muistan autokoulun oppikirjasta, että jos näet lukea edellä ajavan rekisteritunnuksen 80km/h nopeudessa, ajat vaarallisen lähellä. Entä jos 100km/h vauhdissa näet lukea? Turvatakuut?
Käyttämään vilkkua riittävän ajoissa ja riittävän aikaa. Esim. vilkku ennen jarrua. Ryhmittäytymään. Ajamaan ennakoivasti.
Joskus, kun joku ajaa aivan kannassa, minulla on mennyt "herne nenään" ja ajan just sallittua, en yhtään yli. Joku yrittänyt ajattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajanut 30-vuotta? Mikä ajamisen mitta tuo on olevinaan?! Arvioikaa nyt kokemuksella kehuskelijat edes maantie- ja kaupunkikilometrejä. Vuodet ei kerro muuta kuin sen, että olette omahyväisiä boomereita.
Nuija. Vuodet kertoo liikenteen huomioivista hyvistä ajajista. Mutta mitäpä sinä lapsi tajuaisit.
Erinomainen. Kortti vuodesta -86, kaikkea kaksipyöräisistä isompiin. Kilometrejä väh. 40 tkm vuodessa. Tykkään ajamisesta.
Ihan hyvä, parempi kuin useat muut. Pari päivää sittenkin joku nyrpeä täti ajoi ihan hanurissa 3 km matkan, mutta en antanut sen häiritä, vaan kytkin päälle vakionopeudensäätimen oikeaan nopeuteen ja köröttelin rauhallisena kotiin. Näin kuinka mamma kiehui takanani, mutta säännöt ovat sääntöjä ystäväiseni ja minulla ei ollut kiire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuija. Vuodet kertoo liikenteen huomioivista hyvistä ajajista. Mutta mitäpä sinä lapsi tajuaisit.
Vuodet ei kerro mitään. Toiset saattaa olla ajaneet vuodessa enemmän kuin toiset 20 vuodessa.
Mutta ymmärrän, että autoilutaidoistaan ylpeille vanhusboomereille tämä on jo aivan liian monimutkaista käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähättelet saamaasi ylinopeussakkoa jostain syystä. Pidätkö sitä hyväksyttävänä noin?
Eihän se ole kuski eikä mikään jos ei ole jalka konehuoneessa.
Olen paras.