Tiedätkö mitä rakkaus on?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
About 99 % lauluista käsittelee tätä aihepiiriä, joten jotain tärkeää sen luulisi olevan ihmisten elämässä...
Aika suurella prosentilla on lauluja siitä menetetystä rakkaudesta ja kuinka se satuttaa. Heitän ensimmäisen esimerkin uu uu lav höörts. Noin se lausutaan Jos tai kun arvaat bändin saat itse ostaa palkinto banaanin.
Ihastuminen sekoitetaan rakastumiseen.
Aito rakkaus hyväksyy toisen sellaisena kuin on.
Se ei nälvi, ei hauku, ei mollaa eli ei lyö sanallisesti eikä teollisesti.
Jos täytyy miettiä mitä toi toinen näkee mussa, niin kyse ei ole molemminpuolisesta rakkaudesta vaan hyväksikäyttö suhteesta, aito tunne puuttuu.
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Jos tähän luetteloon laittaa sanan rakkaus tilalle, minä, alkaa saada ideaa mitä on rakkaus.
Erittäin vaikeaa itsekkäälle ihmislapselle. Mutta taivaallista jos on puolisot, jotka kumpikin haluavat rakastaa.
Rakkaus "puhtaimmillaan" on se mitä rakkaallesi annat, ei se mitä saat. ( Ilman "kaksimielisyyttä"! ).
Vierailija kirjoitti:
Ihastuminen sekoitetaan rakastumiseen.
Aito rakkaus hyväksyy toisen sellaisena kuin on.
Se ei nälvi, ei hauku, ei mollaa eli ei lyö sanallisesti eikä teollisesti.Jos täytyy miettiä mitä toi toinen näkee mussa, niin kyse ei ole molemminpuolisesta rakkaudesta vaan hyväksikäyttö suhteesta, aito tunne puuttuu.
Tämä on valhetta. Ei oikea rakkaus tarkoita että hyväksyy toisen sellaisena kun on.
Se ei ole rakkautta että hyväksyy toisen huonon käytöksen ja pahoinpitelyn.
Rakastumisen aika kestää parhaimmillaan neljä vuotta, yleisimmin pari vuotta, sitten jos hyvin käy se muuttuu juurikin rakkaudeksi. Nyky ongelma on haluttomuus sitoutua.
Äidin rakkaus lapsiinsa on aitoa rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tähän luetteloon laittaa sanan rakkaus tilalle, minä, alkaa saada ideaa mitä on rakkaus.
Erittäin vaikeaa itsekkäälle ihmislapselle. Mutta taivaallista jos on puolisot, jotka kumpikin haluavat rakastaa.
tämä raamatunkohta kuvaa jumalan rakkautta. 1 kor 13
kuule,ei ole lovea häirikkö naikkoselle,voidaan esittää mitä huvittaa mutta sitä ei häiriköivälle ole.
masentaako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä raamatunkohta kuvaa jumalan rakkautta. 1 kor 13
Joka on absoluuttista rakkautta ,alku.
Rakkaus on vapautta. Valitsen toisen, vaikka minun ei tarvitse. Annan mennä jos toinen haluaa. Olemme tässä, koska vapaasti näin valitsemme.
Sen suurempaa rakkautta ei ole ,kuin antaa henkensä toisen puolesta.
Rakkautta arjessa on itseasiassa paljonkin. Miehen ja naisen välinen rakkaus vaatii "työtä" kestääkseen. Silti aikas ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
About 99 % lauluista käsittelee tätä aihepiiriä, joten jotain tärkeää sen luulisi olevan ihmisten elämässä...
Kasmir-Aamen
Siinpä vasta erittäin limainen pillunkerjäysbiisi
Jännä miesten kanssa ei voi rakastua, eli en tiedä. Olen jännä mies magneetti.
- Nainen
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ja olen. Rakastan paljonkin erilaisia asioita ja ihmisiä, kaikkia en tietysti romanttisesti.
Eli et tiedä. Ehkä onneksi. Rakkaus on tilapäinen mielenhäiriö jossa mikään ei tunnu miltään paitsi rakkaudenkohteen seurassa eikä mitään muuta jaksa ajatella kuin sitä yhtä ihmistä. Pidät asioista mutta et ilmiselvästi rakasta niitä.
Olen kokenut sekä rakastumisen (sen mistä lauluissa aina lauletaan, rakkauden huuma vai miksi sitä sanotaan) että rakastamisen, mutta rakkautta on niin montaa eri muotoa (esim. oma lapsi, sisar/veli, vanhemmat, parhaat ystävät, lemmikit, jne.) ettei taida olla ihmistä joka ei tietäisi mitä rakkaus on. Ellei ole täysin tunnevikainen tai psykopaatti.
eikös se ole joku elokuvajuttu? en ole havainnut tosielämässä.