Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt lavatansseissa?

Vierailija
06.05.2022 |

Ikäsi? Mukavin lavatanssimuistosi?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-74 kävin kesälavalla ensimmäisen kerran...oli kaunis   suosittu tanssilava järven rannalla............rokotiilirokki  oli sen kesän hitti.....vanhaa tanssimusiikkia enimmäkseen   orkesteri soitti....siitä kerrasta jäi hyvät muistot...............................

Vierailija
22/35 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin päästä Nuijamiesten lavalle, mutta ukko ei jaksanut lähteä ja enkä viitsinyt yksin lähteä.. kurjaa.

Lava on tosi hienolla paikalla ja vasta rempattu sekä huippuhyvät esiintyjät... joskus kyllä menen.

+60

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö noissa oikeasti nuoriakin ihmisiä? Jotenkin oon lähinnä mieltänyt nuo 60 -70 vuotiaiden jutuksi. 

Samaa olen mäkin ajatellut. Itse olen keski-ikäinen ja käyn lähinnä reiveissä.

Vierailija
24/35 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi pikemminkin aloittaa salsan harjoittelu.

Vierailija
25/35 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran elämäni aikana käynyt. Olin just täyttänyt 18v ja lähdin mummoni luokse juhannusta viettämään. Siellä oli paikallisia kavereita ja serkkuja. 17-20vuotiaita nuoria neitejä.

Saunottiin ja uitiin, istuttiin iltaa ja joku sai päähänsä, että lähdetään sinne lavalle, missä aikuisetkin on. Jep, fillarit alle ja eikun menoksi.. Siellähän mummokin kikatteli uudessa kesäleningissään. Hän on aina ollut näyttävä ja flirtti nainen. Kuten nytkin. Kylän miehet piiritti ja tanssitti koko ajan. 

Riitti meilläkin tanssittajia, ensin noita pappoja ja sitten alkoi paikalliset nuoret herrat kiinnostumaan, että mitäs likkoja täällä on.. Muutama tunti siellä pyörähdeltiin ja sitten lähdettiin konkeleilla takas kaupunkiin. Siellä sitten fillaroitiin paikasta toiseen.

Me oltiin isolla porukalla ja kaikki muidut selvinpäin. Ei edes puhetta juomista tms. Se oli hauska juhannus jäi mieleen erilaisena. Semmoinen viimeinen lapsuusjussi.

Sen jälkeen ollut festareita ja mökkireissuja ja aina alkoholia. 

Vierailija
26/35 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, olen , usein käynkin ja kaikki lajit sujuvat . Tanssin myös muuta  tanssia  kuin lavatanssia

Vierailija
27/35 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti olen, usein käynkin ja kaikki lajit sujuvat . Tanssin myös muuta  tanssia  kuin lavatanssia

Vierailija
28/35 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/35 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä ikäluokkaa, että mukavimmat nuoruusmuistot ovat tanssilavoilta ja -taloilta. Sieltä se lasteni isäkin löytyi.

M35, älä menetä toivoasi! Meidän perheen tyttäret voivat olla myös meidän vanhojen mukana tansseissa.

Niin minäkin löysin.  Oli tietysti rohkaisuryypytkin otettu. Tytön isä oli portsarina  ja sanoi että isin tyttöä et sitten kiusaa...en tietysti kiusannutkaan vaan pidin hyvänä ja pitänyt kohta 30 vuotta.  Tapahtui 120 km kotoa, ei ollut naapurin tyttö.

Vierailija
30/35 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikoulun käytyäni sai käydä, mein kylällä on tanssilava ja 7 km päässä toinen joka edelleen on hyvin suosittu. Myös muilla tanssilavoilla käytiin jos saatiin kyyti.  N 66v.

Vierailija
31/35 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Opettelin tanssikurssilla 90-luvulla ja vaihtelevasti tulee käytyä. Täällä pk-seudulla on aina vain vähemmän paikkoja. Olen siis vanha, mutta asun Helsinki 10 -postinumeroalueella - en maalla.

Vierailija
32/35 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettelin tanssimaan aikuisena ja olin muutaman vuoden tanssikurssi- ja tanssilavafriikki. Nyt olen 55v ja käyn tanssimassa kerran kuussa. Lavoilla pulmana on naisten suuri määrä: vaikka yleensä pääsen kivasti tanssimaan, olen ollut kerran koko illan paikalla eikä kukaan hakenut. Mukavimpia muistoja ovat alkuvaiheen huuma, kun vieminen ja seuraaminen sujui niin että tunsi leijuvansa. Nykyään parhaita hetkiä ovat ne, kun sattuu hyvä kappale ja viejä osaa kuvionsa - osa parhaista tanssijoista antaa naisenkin improta sopivassa kohdassa. Olen myös jutellut mukavien ihmisten kanssa, ja mukavuus ei ole tanssitaidosta kiinni. 

Jotkut lavat, viikonpäivät ja esiintyjät profiloituvat tietyn ikäisiin - ihan nuorimmillekin tanssijoille löytyy omat iltansa ainakin isoimmissa kaupungeissa. 

Parisuhteen havitteluun tanssiharrastus ei aina ole sen parempi tapa kuin muutkaan. Parin tanssin tai muutaman tanssin aikana ihmisiin ei ehdi tutustua ollenkaan, pitäisi viettää koko vapaa-aika tanssipaikoilla, että tutustuisi ihmisiin paremmin. Ulkonäöstä tietää toki paljon, ja ehkä seksuaalisuudestakin voi arvailuja esittää. Pelkkä yhteinen tanssiharrastus ei taida riittää parisuhteen perustaksi, vaikka mukava bonus onkin. Myös ikäpulma lavoilla voi olla.- Naiset useimmiten haluavat seurustella lähellä omaa ikää olevien miesten kanssa. Kun lavalla on naisenemmistö, niin iäkkäämmät miehet valkkaa usein tanssitettavaksi nuorempia naisia toivoen muutakin kuin tanssiseuraa. Enimmäkseen aika epärealistista, ja kävelevät (tai tanssivat) oman onnensa ohi. No, kyllä tansseista voi kumppanin löytää silti, eikä se niin helppoa ole netissäkään. Nimim. Onnellisesti varattu tanssikeiju (oma mies ei tanssi, mutta katsoo hyvällä)

Parisuhteesta en tiedä, mutta seksisuhteen arviointiin paritanssi sopii hyvin. Joidenkin kanssa vain yhdessä liikkuminen toimii paremmin kuin toisten. Jos joskus on seksiin saakka päästy, niin ei ole tarvinnut pettyä. Useammin pettymyksen on tuottanut jostain baarista pelkän ulkonäön perusteella valitseminen.

Vierailija
33/35 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä tule käymään.  Minulla on melko huono jalkojen kordinaatiokyky (eli todennäköisesti olisin jonkun kurssinkin jälkeen surkea tanssija), enkä myöskään pidä ollenkaan iskelmämusiikista tai lavatanssimusiikista.

Olisi toki kiva olla vieraiden naisten kanssa lähekkäin, mutta ym. syistä suosin muita lähentymiskeinoja.

Vierailija
34/35 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää tuon tyylisestä musiikista enkä usko, että lavoilta löytyisi muutenkaan samanhenkistä seuraa kuin itse olen.

Vierailija
35/35 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoavaa kansanperinnettä. Mummoja joutuu tanssittamaan ja jos on ikäiseni nainen niin hän on miehensä kanssa liikkeellä.

M35

Hetkinen, etiketin mukaan voi pyytää tanssimaan varattujakin. Mistä tiedät, että et voisi pyytää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi