Puoliso keksi pilkkanimen jolla kutsuu loukkaantuessaan (turhasta)
Olen vaikka Petra. Kun yritän selvittää erimielisyyksiämme, hän alkaa nimitellä "Päsmäri-Petra" taas vauhdissa!
Sanon, että ei tunnu kivalle ja on loukkaantunut olo. hän syyllistää: itse valitat turhasta! Ja en todellakaan "valita", vaan keskustelen. Hän ei kykene ottamaan kritiikkiä vastaan, mutta kykenee kyllä antamaan ja ilman suodattimia! Puhuu suoraan (eli loukkaa). kavereille puhuu vieraskoreasti :(
Mies on +40v?!
Kommentit (10)
Onko suhde liian hankala, jos kumppanisi ei tajua miten keskustellaan, eikä tule koskaan tajuamaan mikä on normaali keskustelu parisuhteessa. Ei korjaa itsessään mitään, ohittaa kaiken, en tiedä yritätkö yksin korjata asioita. Toisaalta kritiikki ei hyvä puolin toisin, asioista voi sanoa siis kumpikin asiallisesti. Nimittely ei ole hyvä. Jos hän ei osaa toimia parisuhteessa hienotunteisesti, kannattaako siihen jäädä vai kärsit joka kerta. Entä pariterapeutti jolla käyt yksin jos toinen ei tule, jos antaa jonkun vinkin.
En jaksaisi vääntää moisen kanssa. Jollei 40-vuotiaana osaa vielä käytöstapoja niin ei tule niitä koskaan oppimaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile vastineeksi erilaisia "lempinimiä" miehestäsi ihan ystävällisessäkin keskustelussa. Josko avais hänen ymmärrystään.
Olen koittanut (vaikka ei kuulu tapoihini, olen yliempaattinen ), hän suuttuu! Sitten kostaa jotenkin. Täysi lapsi koko mies :(
Kerro millä kirjaimella miehen nimi alkaa niin keksitään vastine.
Eli miehesi loukkaantuu mielestäsi turhasta, ja hänen mielestään sinä valitat turhasta. Kaunis ja varmasti kovin antoisa suhde :D jos pystyy näkemään vaan toisen toiminnasta ne virheet, niin ei tuu hyvä. Pätee kumpaankin osapuoleen
Hei P on hyvä, siitä saa vaikka mitä paskaa, pierua ja perseenreikää! Harmi etten ole parisuhteessa. Pärjäisin hyvin.
Kokeile vastineeksi erilaisia "lempinimiä" miehestäsi ihan ystävällisessäkin keskustelussa. Josko avais hänen ymmärrystään.