Miten joku voi elää ilman suihkua?
Siis nyky-Suomessa! Kävin kyläilemässä maalla erään lapsiperheen luona ja yllätyin, kun heillä ei ollutkaan suihkua! Ulkorakennuksen saunassa pesevät itsensä mökkityyliin siten, että kuumavesikattilasta otetaan kiehuvaa vettä ja sekoitetaan pesuvadissa jääkylmään hanaveteen. Itse en voisi elää ilman suihkua... hirveän hankalaa olisi esim. pientä vauvaa pestä. Kun ei kai Suomessa kenenkään ole pakko elää ilman suihkua.
Onko täällä ketään, jolla ei ole suihkua kodissaan?
Kommentit (7)
Ystäväni lapsuuden kodissa ei ollut suihkua, ihan hyvin pärjäsivät.
Ei meilläkään ollut suihkua minun varhaislapsuudessani 25 vuotta sitten. Ja mökillä, väliaikaisessa elinympäristössä, se on ihan hauskaakin ettei ole kaikkia mukavuuksia. Mutta että aina olisi ilman suihkua! Minusta suihku helpottaa pesutoimia ratkaisevasti. Pitkien hiusten pesukin on hankalaa saunassa.
t. ap
niin paljon helpempaa pestä vauvanpylly...
Olihan siinä omat ongelmasi muttei mitään ylitsepääsemätöntä. Saunaa sitten vaan lämmitettiin usein ja joskus siellä lämmitettiin vain sen verran, että vesi lämpeni.
Ei meillä ollut varaa tehdä sellaista remonttia, että oltaisiin saatu suihku sisälle, ei ollut kertakaikkiaan tilojakaan sellaiselle.
Ihan hyvin onnistui vadin ja kuupan avulla peseminen. Jos itse rakentaisin saunan, sinne ei tulisi sähkökiuasta, eikä myöskään lämmintä vettä vaan puukiuas, vesipata ja kylmä vesi.
monessa vanhassa talossahan on vain se alkuperäinen pihasauna...
Enkä toista lastakaan missään suihkussa pessyt vauvana? Pienin ongelma tollanen. :D Voin todellakin elää ilman suihkua.