Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia monilla naisilla, joilla on ns. kallis maku, tykkäävät kuitenkin Ikean tuotteista kuin hullu puurosta?

Vierailija
06.05.2022 |

Miksi naiset, jotka tykkää kalleista autonmerkeistä, vaatteista, käsilaukuista, asunnoista jne. jne. täyttävät monesti asuntonsa Ikean halparomppeella? Ja vieläpä esittelevät Ikean tavaroita kuin jotain statusesineitä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla on niin olevinaan se kallis maku ei ole makua lainkaan, kaikki vaan kopsattu jostain koska huono itsetunto jota kompensoidaan sit statussymboleilla ja ku kaikilla muillakin on. Säälittävää 😂

Olet luonut stereotypian mieleesi ja uskot siihen, sekin on säälittävää. Minä näin Elloksella kynttilänjalan, mihin ihastuin, valmistusmateriaali alumiinia, paino 36 kiloa, korkeus oli ehkä 50 ja pituuttakin oli yli metrin, hintaa on yli 900. En usko, että kovin moni palstalaisista tai tutuistani innostuisi siitä, mutta minä ihastuin siihen heti. Hinta oli paha pettymys, yhtä nollaa vähempänä olisi ollut paljon mieluisempi.

Vierailija
22/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska ne Ikean on tuotteet ovat tyylikkäitä, hyvännäköisiä, käytännöllisiä ja kestäviä. Usein kun itsekin olen jotain huonekaluja etsinyt ja katellut, niin kyllä ne parhaimmat vaan sieltä Ikeasta löytyy.

Sori nyt vaan, mutta ei sille mitään sen kummempaa selitystä ole, vaikka kuin yrität kaivella ja halveerata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään varakasta, joka tykkäisi erityisesti Ikean tuotteista.

En minäkään.

Vierailija
24/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kaikki on steriilin ja "normaalin" näköistä vailla minkäänlaista persoonaa = _tylsää_.

Mutta juurihan sitä on uitava tulovirran kautta kaiken muun massan mukana.

Muunkainen sisustus olisikin kamalaa. 😂😁

Vierailija
25/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, saatiin opiskelunsa aloittavalle nuorelle Maskun kalustetalosta kaikki halvemmalla, kuin Ikeasta.

Maskusta ei kyllä kannattas ostaa yhtään mitään!

Vierailija
26/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska ne Ikean on tuotteet ovat tyylikkäitä, hyvännäköisiä, käytännöllisiä ja kestäviä. Usein kun itsekin olen jotain huonekaluja etsinyt ja katellut, niin kyllä ne parhaimmat vaan sieltä Ikeasta löytyy.

Sori nyt vaan, mutta ei sille mitään sen kummempaa selitystä ole, vaikka kuin yrität kaivella ja halveerata.

😂😂😂😂 En kyllä saa mitenkään päin otse samaan lauseeseen Ikeaa, tyylikkyyttä, käytännöllisyyttä ja vieläpä kestävyyttä 😂😂😂😂 Nauran tätä varmasti vielä ensikin viikolla 😂😂

Vierailija
27/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän monista Habitatin ja Ikean tuotteista ja maksan ne ihan itse.

Käsilaukut jne. eivät ole ostoslistallani.

Vepsäläinen tai Asko eivät kiinnosta kaikkia meitä. 

Hassua, että joku palstahöpsö miettii toisten huonekaluja.

Vierailija
28/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ikeaa kuin koti täynnä ylihintaista junttikamaa joka näyttää vanhanaikaiselle ja tylsällä.

Vierailija
29/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tykätään kalusteiden osalta designista ja materiaaleihin perehdytään. Siitä huolimatta joitakin hankintoja Ikeasta, esimerkiksi ulkokalusteissa Ikealla on ihan varteenotettavia vaihtoehtoja, koska materiaalina ei ole puu tai nahka. Samoin vaikkapa verhotangot.

Sohvassa ja sängyssä kestävyys olennaista, ei todellakaan Ikeasta. Vaikkapa valaisimissa design (muotoilu) olennaista omalle silmälle jne.

Vaihtelee siis mistä esineestä tai huonekalusta puhutaan onko Ikea vaihtoehto.

Vierailija
30/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoin Ikeaa. Jo vuosia. Käyttävät todistetusti häikäilemättä lapsi-ja halpatyövoimaa hyväkseen ja sen vaan annetaan jatkua.

Vierailija
31/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin ikeaa kuin koti täynnä ylihintaista junttikamaa joka näyttää vanhanaikaiselle ja tylsällä.

Kirjoituksessasi ei ole mitään logiikkaa. Mitä on "ylihintainen junttikama joka näyttää vanhanaikaiselta ja tylsältä"? Miksi se on ainoa vaihtoehto Ikealle?

Vierailija
32/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea ei tee kestäviä kalusteita. Kalusteet, jotka eivät ole ns. kulutusta kohtaavia, sieltä voi harkita hankkivansa. Joku TV-taso Ikeasta voi olla vielä ok, mutta sohvat, lipastot, kaapit jne. jättäisin omaan arvoonsa.

Halvassa Ikea-paskassa tuuppaa olemaan sellanen homma, että sitä tulee ostettua ajan saatossa useamman kerran kuin laatua.

Vierailija
33/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se paska niilläkin haisee.

Vierailija
34/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂 En kyllä saa mitenkään päin otse samaan lauseeseen Ikeaa, tyylikkyyttä, käytännöllisyyttä ja vieläpä kestävyyttä 😂😂😂😂 Nauran tätä varmasti vielä ensikin viikolla 😂😂

No se on sinun pään vaivasi. Minä itse ja moni tietätämäni henkilö ovat olleet enemmän kuin tyytyväisiä suurimpaan osaan Ikea kalusteistaan. Kestää vuosikausia ja ovat todellakin olleet hyviä ja ajattomia.

Vierailija
35/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä kaikki on steriilin ja "normaalin" näköistä vailla minkäänlaista persoonaa = _tylsää_.

Onhan siellä muutakin kuin steriilin ja normaalin näköistä huonekalua ja tavaraa.

Mitähän sinä itse suosit? Uskallatko edes kertoa?

Vierailija
36/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä sitten ovat niitä ns parempia huonekaluliikkeitä, joita te Ikean mollaajat suositte ja arvostatte mielessänne?

Vierailija
37/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikea ei tee kestäviä kalusteita. Kalusteet, jotka eivät ole ns. kulutusta kohtaavia, sieltä voi harkita hankkivansa. Joku TV-taso Ikeasta voi olla vielä ok, mutta sohvat, lipastot, kaapit jne. jättäisin omaan arvoonsa.

Halvassa Ikea-paskassa tuuppaa olemaan sellanen homma, että sitä tulee ostettua ajan saatossa useamman kerran kuin laatua.

Itselläni on mm ikean lipasto ja kirjahylly sekä pienempi kaappi. Ovat kestäneet jo 10 vuotta käytössä, eikä mitään ongelmaa.

Vierailija
38/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Kallis laatusohva kesti 3 vuotta lapsiperhettämme. Ikean sohva lähes 20 vuotta ja antoi periksi vasta kun sahasin sen kappaleiksi ja siinäkin kävi niin että alusverhoilukangas tuhosi ensimmäisen sahan terän. Kesti monta tuntia saada se palasiksi.

Vierailija
39/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä kerroin juuri tuolla edellä, etten ole mistään löytänyt mitään sinne päinkään kuin se mun Ekebol-sohva. Se todellakin on persoonallinen ja erilainen. Halusin kissatalouteen kestävän sohvan, jossa on korkeat jalat, että saan imuroitua alta helposti. Lisäksi halusin että siinä on kaikki pehmeät osat irrotettavia ja pestäviä. 

Tässä on metallirunko (jossa muuten 10 vuoden takuu), takaseinä on metalliristikkoa joka mulla huoneenjakajana tarkoittaa, että siellä voi S-koukuissa riiputtaa paistinpannuja, kauhoja, lastoja jne. Tämä vapautti minulla kaappitilaa. Lisäksi sohvan alaosassa on hyllyt kissojen kupeille. Aika epänormaalin näköinen ja erikoinen sohva minusta. Ei todellakaan mitään massaa. Aiempi sohvani oli 2 tonnia maksanut Suomi-sohva, josta jouset irtoili ja kangas repeili jo muutamassa vuodessa. Eikä mikään osa ollut pestävissä tai vahdettavissa. Kertakäyttökamaa. Ja mitä ihmettä tarkoitat "steriilillä"?

Vierailija
40/43 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeassa tuotteen voi palauttaa. Muissa huonekaluliikkeissä ei tätä ole. Eli jos sohva on vika väriä ja kokoa voi vaihtaa. Tämä on etu jos ei ole aivan varma siitä mikä sopii omaan kotiin. Jos ostat muualta ei mieltä voi muuttaa.