Miten työuupumusta lähdetään purkamaan työnantajan ja työterveyden kanssa?
Eli kiinnostaisi tietää miten tämä homma etenee. Teen fyysisesti suorittavaa työtä. Liiat ylityöt ja stressaava aikataulupaine saanut minut uupumaan. Olen siis jo pitkään joutunut tekemään enemmän kuin muut koska saan enemmän aikaiseksi. Ei meillä töissä kaikilla ole kiire.
Nyt töissä ei ole enää kivaa ja olen vihainen ja ärtynyt koko ajan. Fyysinen kunto ja terveys erinomaisella tasolla. Pyysin tälle vkolle kevyempää työviikkoa ja sellainen järjestettiin, mutta aika raskaita työpäiviä nuo olivat silti. En ole useampaan viikkoon jaksanut töiden jälkeen mitään muuta kuin ruoanlaiton ja peseytymisen.
Kommentit (6)
Oletetavasti olet henkilö joka ajatele firma katuu jos sinä et rehki? Palat lopun lopulta.Ellet menen työpaikka lääkärin ja hae saitsua? Pyydät siirtoa muihin tehtäviin,uudelen koulutus siihen.Duuni kaverit veltoilee koska teet kaiken ,heidän ei tarvitse.Homma pyörii..Muista yksi juttu, Kukaan ei ole korvaamaton,et sinäkään!
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilanne. Kiinnitin huomiota tuohon että kaikilla ei ole kiire, voitko vähän avata? Siis onko sulla semmoinen tilanne että velvollisuudentunnosta rehkit kovempaa kuin muut? Vai onko sulla aidosti enemmän työtehtäviä kuin työkavereillasi?
Joudun 1-2 kertaa vkossa pusertamaan sellaisen päiväurakan josta tiedän että kukaan muu ei sellaiseen pyöritykseen joudu. En ymmärrä miksi ihmeessä sellaiseen suostun. Viisi vuotta sitten ajattelin paaluttaa itselleni hyvän aseman firmassa tekemällä urakkatahdilla töitä, mutta nyt se on osoittautunut huonoksi ratkaisuksi. Kun miten tästä nyt palataan verkkaisempaan työtahtiin. Pomoille mun suurempi työpanos varmaankin itsestäänselvyys jo. Kerran vuodessa tulee hyvä mieli kun kuulen miten pomo kehunut mua kaikille, mutta ei se lohduta kun palkka ei kuitenkaan ole mitenkään suurempi. Ap
Tilannetta on pahentanut se kuinka meille järjestettiin ja palkattiin apulainen, jonka pitäisi keventää työtaakkaani. Mutta hän on oikea sluibailun mestari joka esittää kiireistä koko ajan vaikkei tee mitään konkreettista joka keventäisi työtaakkaani - itseasiassa päinvastoin koska joudun anelemaan häneltä palveluksia asioissa jotka hänen kuuluisi tehdä pyytämättäkin. Ilmoitin hänestä korkeimpaan johtoon ja siellä ei oikein ymmärretty mikä mun ongelma on. Ap
Sain pahan työuupumuksen kun painoin ja painoin kun työnantaja vaati. Vuosikausia tein useamman ihmisen hommaa. Sitten kun sain pidemmän sairasloman sen takia kun en enää jaksanut niin työnantaja sopivasti lomautti ja vähän ajan päästä irtisanoi. Sen opin kantapään kautta ettei kannata liikaa painaa. Se vaan kun on jotenkin sellainen luonne että haluaa parhaansa tehdä ja sitten työnantaja käyttää sitä hyväksi.
Tilanne on mulle siis sikäli uusi, että miten nyt käytännössä toimitaan? Laitanko pomolle viestiä että varaa mulle ajan työterveyteen ja pitääkö siinä yhteydessä kertoa syyksi tämä työuupumus, josta osa pomoista jo tietääkin. Kun mullahan ei ole sellaista sairautta joka vaatii välitöntä poissaoloa, mutta pakkohan tälle asialle on nyt välittömästi jotain tehtävä ja pelkästään pomojen kanssa neuvottelu työtehtävien keventämisestä on aivan varmasti huono tapa. Ap
Ikävä tilanne. Kiinnitin huomiota tuohon että kaikilla ei ole kiire, voitko vähän avata? Siis onko sulla semmoinen tilanne että velvollisuudentunnosta rehkit kovempaa kuin muut? Vai onko sulla aidosti enemmän työtehtäviä kuin työkavereillasi?