Mistä peruskoulun ja lukion aineesta et muista periaatteessa mitään?
Minä historiasta. Luin aina siten, että kokeissa osasin jotenkin (sain noin ysejä aina), mutta kokeen jälkeen kaikki pyyhkiytyi mielestä pois.
En osaa siis vastata oikeastaan mihinkään historiaa koskevaan kysymykseen.
Olen ihan yliopistosta valmistunut henkilö muuten.
Kommentit (8)
en muista edes kaikkia aineita jota kansa . ja kansalaiskoulussa oli. Laskento kai kun taskulaskin on aina tarpeen, Ruotsi on ainakin unohtunut ja suurin osa käsitöistä. Maantieto on vähän niinkuin sinnepäin ( vähitellen unhohtuu kaikki muukin kun ikää kertyy, nyt jo vanhuuseläkkeellä
Päätin peruskoulun ysin keskiarvolla ja en kyllä uskalla väittää, että selviäisin yhtään minkään aineen kokeesta tänä päivänä lukematta läpi. Tai no, läpi saattaisin juuri ja juuri päästä, mutta siihen se sitten jäisikin. Kemia ja fysiikka lienisivät vaikeimmat, yläasteen matikkakin saattaisi jo takuta.
Lukuaineet ovat minulle luontevampia ja niiden aiheista olen tänäkin päivänä kiinnostunut, joten kokeen läpäisyn verran lienee tietoa tarttunut aiheesta kuin aiheesta.
Englannista ja ruotsista sitä varmasti selviytyisi ongelmitta, äidinkielessä taas sijamuotojen nimeäminen tmv. saattaisi jo tuottaa hylätyn.
Historia jäi huonosti kouluaikanakin päähän.
Yhteiskuntaopista pidin ja osasin, mutta tajusin että en oikeasti muista enää asioita oikein. En tiedä, kuka/mikä toimielin Suomessa päättää mistäkin. Esim. perintöasiat piti katsoa laista, kun ei lakiosuudet olleet mielessä vuosiin.
Ranska on unohtunut kyllä, etenkin kielioppi. Kirjoitin kuitenkin laudaturin, joten olen sitä ilmeisesti aika hyvin tuolloin osannut.
Fysiikasta.