Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko uusperheen äitipuoli äiti vai lapseton?

Vierailija
06.05.2022 |

Jos omia biologisia lapsia ei ole, vietätkö äitienpäivää vai ehkä lapsettomien päivää?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi haluaa muistaa sekä biologista äitiään että äitipuoltaan, ja mahdollisesti vielä tukiperheen naispuolista kasvattajaakin äitienpäivänä, keneltä se on pois?

Tiedänpä sellaisenkin tapauksen, että perhepäivähoitaja, jolla ei ole biologisia lapsia eikä adoptiolapsia eikä sijaislapsiakaan, on saanut hoitolapseltaan äitienpäiväkortin. Tämä sama lapsi antoi samana äitienpäivänä kortin myös omalle äidilleen.

Onko jaettu äitiys teille ihan vieras käsite?

Vierailija
22/25 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi haluaa muistaa sekä biologista äitiään että äitipuoltaan, ja mahdollisesti vielä tukiperheen naispuolista kasvattajaakin äitienpäivänä, keneltä se on pois?

Tiedänpä sellaisenkin tapauksen, että perhepäivähoitaja, jolla ei ole biologisia lapsia eikä adoptiolapsia eikä sijaislapsiakaan, on saanut hoitolapseltaan äitienpäiväkortin. Tämä sama lapsi antoi samana äitienpäivänä kortin myös omalle äidilleen.

Ilmeisesti on liian vieras palstan pelleille🤡🤡 Raasuilla niin huono itsetunto, että heti kuvitellaan sen olevan itseltä pois jos lapsella on myös äitipuoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2020-luvulla miehen pitää saada olla nainen ja naisen mies. Äiti pitää saada olla vaikka ei ole synnyttänyt jne. Voi olla kiva hoitotäti, mutta ei se hänestä äitiä tee. Menee kyllä lapsetkin jo ihan sekaisin.

Vierailija
24/25 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee naapurin Pirjo muutti meille ja äiti ajettiin pois. Onko mun nyt pakko antaa Pipelle äitienpäiväkortti? Se on tosi ärsyttävä ja sen lapselle annettiin mun huone (isompi).

Vierailija
25/25 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saa lapsia. Tapasin nykyisin kumppanin 9 v sitten. Nuorin oli tuolloin 4 v. Lapset ovat alusta asti hyväksyneet minut ja haluavat nytkin muistaa minua huomenna. Heidän äidistään kun ei ole ollut oikein vastuun ottajaksi. Huoltajuus on yksin isällä.

Itse en ajattele olevani äiti kun en ole kasvattanut lapsia ihan vauvasta asti. En halua olla töissäkään äitienpäivänä kun ahdistaa ne onnittelut.  Mutta en kiellä enkä korjaa jos joku luulee minua äidiksi.

Rakastan heitä kuitenkin täydestä sydänmestä. Aion olla heidän tuki ja turva.. Tiedän myös senkin että en korvaa heidän äitiä, mutta nuorin on joskus sanonut että miksi minä ole hänen äiti? Tai että voinko olla hänen äiti? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi