En ole koskaan voinut henkisesti näin huonosti, kuin nyt korona-ajan etätöiden jälkeen toimistolle palattuani
Olen totaalisen uupunut. Työpäivän jälkeen en jaksa mitään. Toimistolla henkilöstöongelmat ovat kärjistyneet näin lyhyessä ajassa oli niitä ennen koronan etätyöaikaakin, mutta nyt ovat paisuneet sietämättömiksi. Kollegat, kuten minäkin, haluaisivat takaisin etätöihin, missä työnteko sujui kaikilta, hommia ei jäänyt tekemättä, mitta työnantaja ei anna etätyölupaa, vaikka korona aikana kotoa työskentely sujui erittäin hyvin.
Nyt tuntuu, että olen ihan loppu. Työpäivän jälkeen tulee itku, johtuen väsymyksestä ja uupumuksesta. Toki olen onnellinen, että on työpaikka, mutta pelkään milloin tulee totaalinen uupuminen. Enkä ole ainoa, samaa olen kuullut kollegoilta ja ystäviltä.
Onko nyt etätöiden päätyttyä työnantajilla paniikki kuroa korona-ajan tulon menetyksiä kiinni ja siksi henkilöstö voi niin huonosti työpaikoilla, vai mistä tämä johtuu?
Kommentit (7)
Kukaan ei pakota sinua olemaan töissä. Ota lopputili ja anna paikkasi meille nuorille. M27
Sounds like handicappd bullshizz. Rullaa joopeli ja chillaa, bro.
Hyvin moni voi pahoin työpaikalla. Löytyy paljon syitä huonosta johtamisesta liialliseen työmäärään. Sosiaalisista suhteista puhumattakaan.
Mitä tarkoittaa tarkalleen ottaen henkilöstöongelmat ovat kärjistyneet?
Kannattaa kirjoittaa tarkasti niin tekstissä säilyy jonkinlainen uskottavuus.
Ne tiimin ärsyttävät tyypit on edelleen kaksi vuotta sitten ärsyttäviä ja nyt niitä joutuu taas kuuntelemaan livenä. Teams-palavereissa ollaan sentään pysytty asiassa ja on ollut kahden vuoden tauko yhteisistä kahvitauoista.
Minua ainakin rassaa se, että pitää puhua ihan vaan puhumisen vuoksi, vaikka ei olisi mitään järkevää asiaa. Meillä on tiimissä yksi, joka jaksaa tehdä tikusta asiaa ja kysellä mitä milloinkin. Selkeästi rakastaa olla äänessä. Jos kukaan muu ei lähde juttelemaan, puhuu tämä itsestään.
Lisäksi minusta töitä saa tehtyä toimistolla paljon huonommin kuin kotona. Huonompi työrauha ja olen niiden päivien jälkeen aina väsyneempi, koska pitää matkustaa töihin ja olla hälyisässä ympäristössä 10h päivässä. Onneksi meillä saa edelleen olla toimistolla/etänä juuri sen verran kuin haluaa. Työni on vaativaa ja stressaavaa. Hyvinvoinnissa on selkeä ero verrattuna siihen, kun toimistolla piti olla päivittäin ennen pandemiaa.
Oletko introvertti vai aikataluluttanut elämäsi väärin?