Onko Jyväskylä hyvä paikka asua?
Kommentit (28)
Opiskelijoiden suosima.
Lapsiperheille on hyvin palveluita ja päiväkotipaijjoja, on riittävästi.
Ei työttömänä kannata muuttaa, varsinkin jos ei ole suunnitelmia työllistyy, vuokrat ovat kovat, koska kaupunki on suosittu ja kasvava.
Minä tykkäsin kun asuin siellä muutaman vuoden. Olisin jäänyt sinne mutta rakkaus kuljetti Tampereelle. Täällä ei ole kivaa.
On se, sopivan kokoinen, hintataso kohtuullinen (verrattuna pk-seutuun varsinkin), palveluita riittävästi ja luontoa lähellä. Ilman autoa pärjää. Opiskelijat tekee nuorekkaan ilmapiirin. Toki opiskelijoiden runsas määrä nostaa pienten vuokra-asuntojen kysyntää ja hintoja.
Aika tylsä. Ei täällä oikein ole mitään.
Ihmiset pääsääntöisesti kyllä ystävällisiä, että se edes jotain.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liikaa muualta tulleita vielä toistaiseksi eli kerrostaloissakin saa nukkua yönsä suht rauhassa, kun naapurissa ei melskaa 20-henkinen suurperhe.
Jaa, riippuu kyllä ihan naapureista. Meillä on asunut näitä muualta tulleita. Muuttaessaan meidän yläkertaan kävimme asiasta sanomassa ja he pahoittelivat ja kertoivat alkavansa syömään (keskiyöllä). Meni viikko ja aloittivat sen mekkalan taas.
Nyt asun alueella, jossa ihan kantasuomalaiset osaavat häiriköidä.
Olen asunut täällä lähes koko ikäni. Väitän että ei tämä ole huono, mutta ei paraskaan.
Kysy mitä vain niin voin vastata.
Vierailija kirjoitti:
On se, sopivan kokoinen, hintataso kohtuullinen (verrattuna pk-seutuun varsinkin), palveluita riittävästi ja luontoa lähellä. Ilman autoa pärjää. Opiskelijat tekee nuorekkaan ilmapiirin. Toki opiskelijoiden runsas määrä nostaa pienten vuokra-asuntojen kysyntää ja hintoja.
Opiskelijoille on viime vuosina rakennettu vaikka kuinka paljon opiskelijataloja. Toista oli 2000-luvun alussa. Silloin asuntoa oli oikeasti vaikea löytää ja oli kallista.
Hintataso suolainen? Minä olen aina ihmetellyt, miten siellä voi olla niin halpaa! Asun Turussa, ja aina kun käyn Jyväskylässä ja tapaan jotain vanhoja kavereita, jotka asuvat tyyliin kaupungin keskustassa jossain valtavissa lukaaleissa, on heidän vuokrat kuitenkin samaa luokkaa tai halvempia kuin mun 50 neliön lähiöluukku. Olen siis itsekin sieltä kotoisin ja muistan että omatkin vuokrat olivat aina tosi edullisia myöhempiin asuntoihin verrattuna, tästä on tosin jo vuosia aikaa joten ei voi verrata nykyhetkeen.
Täällä ei saa MITÄÄN työtä jos ei ole verkostoja eli kaikki akateemisten työt menee tutunkauppna. 6 vuotta täällä töitä etsinyt (koko ajan pk-sudulla töissä sen ajan käynyt). En ole saanut töitä kun ei ole niitä tuttuja. Nyt annan periksi ja muutan pois.
Vierailija kirjoitti:
Pupuhuhtaa parempaa kotipaikkaa ei löydy mistään.
Eikös siellä ole aamuisin ruumiita pihoilla ja poliisiautoja joka puolella kaiken maailman huumeporukoiden häröilyjä rauhoittelemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pupuhuhtaa parempaa kotipaikkaa ei löydy mistään.
Eikös siellä ole aamuisin ruumiita pihoilla ja poliisiautoja joka puolella kaiken maailman huumeporukoiden häröilyjä rauhoittelemassa?
Ei ihan joka aamu, yleensä vain lauantaiaamuisin.
Jyväskylä on kauniilla paikalla järvien ympäröimänä. Se on myös yliopistokaupunki ja sikäli tieteellisen ja kulttuurisen keskustelun kannalta vireä paikka. Rikollisuutta siellä taitaa olla kovasti sekä alamaailmassa että poliittisessa hallinnossa.
Ehdottomasti hyvä paikka, koska siellä on Suomen MM-rallin keskuspaikka!