Vuoroviikkosuhde vai ero
Olen hiljattain tutustunut 50v mieheen jolla on 2 ala-asteikäistä lasta. Minun lapseni ovat jo aikuisia eikä asu kotona. Haaste on se, että miehellä on exänsä kanssa yhteishuoltajuus jossa vko/vko periatteella.
Mies ei halua lapsivkoilla lainkaan tavata minua ja olen sitten aina ne viikot yksin. Haluan kuitenkin parisuhteen ja yhteisen elämän rakkaani kanssa.
Tätä suhdetta ei kannata varmaan jatkaa kun lapset ovat vielä 15 vuotta mukana kuvioissa enkä halua elää näin. MItä mieltä olette?
Kommentit (11)
Ei kannata jatkaa. Etsi samassa elämäntilanteessa oleva, jos yhtään pidempää suhdetta haikailet. Ajan kanssa jota kuta alkaa ärsyttämään tilanne, jossa eletään kaksoiselämää.
Vähän ristiriitaista että nuorin lapsi täyttää vähintään 8 tänä vuonna mutta tiedät jo että tämä tulee "olemaan kuvioissa" 23+v iässä. Voihan nää lähteä heti 18/19v täytettyään (tai periaatteessa jo 16v) jonnekin kauemmas opiskelemaan yms.
Eiköhän omat aikuiset lapsesikin "ole kuvioissa" jossain määrin...
Meillä sama tilanne muuten, että mies haluaisi kyllä nähdä mutta hänellä arkiaskareet ja minulla harrastukset vievät oman aikansa. Lapset ovat teinejä, ja toki joskus kyllä teemme porukalla asioita, esim. juhannuksena, jouluna jos lapset ovat isällään. Suunnittelemme yhteen muuttoa, mutta se tuskin tulee tapahtumaan ihan heti. Toki kaipaan miestä, mutta ajattelen että näillä vapailla viikoilla voin tulla ja mennä miten haluan, harrastaa, maata sohvalla jne. Suhteemme on tasapainoinen ja luottamme toisiimme, joten ei tämä niin vaikeaa ole. Näin mennään vielä jokunen vuosi. Tavallaan otan nyt rusinat pullasta.
Ei, teillä oli jo molemmilla puolisot. Palatkaa yhteen niiden kanssa tai pysykää yksin.
Itse olen ollut vuoroviikkosuhteessa kohta kymmenen vuotta mutta ei tästä taida mitään tulla. Mun kumppani taas ei halua tutustua mun lapsiin, ei kirveelläkään. Aina sanotaan että se on hyvä kun lapsilla on jo isä, että hyvä kun ei ole uutta isää etsimässä, mutta mun kumppanin tapauksessa se olisi varmaan parempi. Mun lapset muistuttaa häntä mun exästä. Hän ei voi sietää sitä.
Jos et ole tyytyväinen tilanteeseesi eikä siihen ole muutoksia näköpiirissä niin ero vaan. Toki joka perhe muodostuu omalla tapaa mutta jos mies ei halua sitoutumista etkä saa aikaa häneltä niin unohda koko suhde. Sinä olet arvokas ja elät joka viikko.
Ota nuorempi, lapseton mies. Tai sellainen joka on valmis jättämään edellisen suhteen lapset äidille ja aloittamaan puhtaalta pöydältä alusta. Suosittelen.
N57
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut vuoroviikkosuhteessa kohta kymmenen vuotta mutta ei tästä taida mitään tulla. Mun kumppani taas ei halua tutustua mun lapsiin, ei kirveelläkään. Aina sanotaan että se on hyvä kun lapsilla on jo isä, että hyvä kun ei ole uutta isää etsimässä, mutta mun kumppanin tapauksessa se olisi varmaan parempi. Mun lapset muistuttaa häntä mun exästä. Hän ei voi sietää sitä.
Mieslapsihan se on jos ei pysty käsittelemään tunteitaan.
Jos välttämättä haluat parisuhteen yhdessäasumisineen, ei kannata jäädä. Miksi ihmeessä muuten sellaisen suhteen haluat, kun sinulla on jo kokemusta liitosta, jossa asutataan yhdessä?