Lopettaako teinit joskus äitinsä häpeämisen?
Kommentit (10)
Mun lapset häpee mua varmaan vieläkin. Olen ylipainoinen. Ovat jo aikuisia.
Sehän riippuu ihan mutsista, se teinin turha nolostelu lähtee kyllä kaikilta, mutta jos äiti on ylipäänsä hävettävä, niin kyllähän se sitten hävettää aikuisenakin..
Tuota noin, en ole kokenut kertaakaan, että joku kolmesta lapsestani olisi hävennyt minua.
Lapseni ovat nyt 16, 19 ja 21 vuotiaat ja hyvin he kehtaavat kulkea kanssani ja tietenkin myös isänsä kanssa. Käymme paljon koko perheenä esimerkiksi vaeltamassa ja meillä on todella mukavaa yhdessä. Kaikki lähtevät kanssani mielellään myös vaikka ostoskeskukseen vaatekaupoille, syömään tai ihan muuten vain, he jopa ehdottavat asiaa itse, joten pakottaa ei tarvitse.
Lasteni ystävillä on ihan sama juttu ja kaikilla on selvästi hyvät välit vanhempiensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset häpee mua varmaan vieläkin. Olen ylipainoinen. Ovat jo aikuisia.
Ystäväni painaa varmasti 110 kg ja hänen nyt aikuiset lapsensa eivät häpeä äitiään ollenkaan. Jos siis sinua hävetään, niin sinussa on muitakin hävettävää kuin paino.
Itse häpesin vanhempiani. En edelleenkään käsitä sitä heidän pukeutumista ja jatkuvaa tupakanpolttoa. Kyllä häpesin heitä vielä nuorena aikuisena.
Olen pitänyt huolen ettei omien lasteni tarvi hävetä. Uskon ettei ole koskaan hävenneetkään. Mielellään lähtevät mukaan kauppoihin ym.
Ei ainakaan meidän kiimaikäiset teinipojat ole lopettaneet.
Joskus kun meinaa vähän laantua, niin soittelen vähän ympäriinsä kavereille ja laitan parit somekommentit, ja jopas taas hävetään.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset häpee mua varmaan vieläkin. Olen ylipainoinen. Ovat jo aikuisia.[/quote
Mistähän ovat häpeilyn oppineet? Jos häpeät ja dissaat itseäsi, niin miksei lapsesikin?
Joo tämän mäkin haluisin tietää.