Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhin tietämäsi luomuna raskaaksi tullut nainen?

Vierailija
05.05.2022 |

Itse tiedän 46 v.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi 53 tai 54 - en tiedä enoni syntymäaikaa vuotta tarkemmin.

Vierailija
22/56 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen työkaveri sai tyttären kun oli 48v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi työkaveria eri työpaikoissa: 44 v ja 46 v. Lisäksi tiedän monta vanhoillislestadiolaista äiti, joiden nuorin lapsi on syntynyt kun äiti on ollut 45 tai vähän enemmän. 

Vierailija
24/56 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 v työkaveri

Vierailija
25/56 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, 42v.

Eräs sukulaiseni sai lapsen 47v vuonna -55. Itse tulin luomuna raskaaksi 45-vuotiaana (10v sitten), päädyin keskeytykseen osin terveydellisistä syistä, omat lapseni olivat aikuisia ja minulla oli 3-vuotias lapsenlapsi.

Vierailija
26/56 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin äiti oli lähemmäs viittäkymmentä.

Vierailija
27/56 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedätte että Laura Malmivaaran raskaus oli luomu?

Vierailija
28/56 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ollut luomu, en tiedä toki yksityiskohtia, mutta luonto sanelee, että todellakin harvinaista , että tuon ikäinen tulee raskaaksi luomuna. On hedelmöityshoitoja varmaan saanut. 

Vierailija
29/56 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisissäkymmenissä.

Klassinen olen jo niin vanha ja on jo vaihdevuosioireita, joten voin jättää ehkäisyn pois, mutta sitten hups olenkin raskaana.

Lapsi on perussairautta lukuunottamatta terve mutta raskaus oli tietysti suuren riskin raskaus.

Vierailija
30/56 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70 (Intiassa).

80 (Porvoossa).

Vierailija
31/56 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut ja kuullut, että verraten hyvin tunnettu näyttelijä Laura Malmivaara on raskaana; hän täyttää lokakuussa 49 mutta en tunne häntä erityisen hyvin mutta voin sanoa tietäväni. Vähän paremmin tuntemiani läheisiä, jotka eivät ole lainkaan tunnettuja julkisuudesta on tullut raskaaksi 45+ vuotiaana. - Ehkä siis minullakin on vielä pientä toivoa saada lapsi, vaikka haaveksi saattaa jäädä; olen 43 vuotias.   

Laura sai pojan pääsiäisen aikaan.

Joo. Oikeassa olet. - Eli hän oli "vain" 48 kun synnytti edellisen kerran. Itse en ole saanut vielä ensimmäsitäkään lasta yrityksistäni ja toiveistani ja moninaisesta avusta huolimatta. Mutta luonto, kohtalo mikä lie osaa toisinaan olla aika julma. Erityisen ikävältä on tuntunut muiden huomauttelut ja tivaamiset asiasta. Tai kuinka on epäilty naiseuttani tai puolison sanottu olevan tuhkamuna tai homo... Kaikilla ei ole kykyä empatiaan tai tahdikkuuteen.  Tai muuten vain on vaikeuksia tajuta, että voi olla täysin terve mutta lapsen saaminen ei vain syysta tai toisesta onnistu ei vaikka kuuluisi heihin jotka on "aina" halunnut saada lapsia.    

Vierailija
32/56 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes ymmärrä mitä tuo asia edes kenellekään kuuluu.. Osa haluaa olla ilm. ilkeä millä keinoin hyvänsä. hänen raskauttaan kohtaan . 

Vierailija
33/56 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

46v äitini. Tosin hän hankki keskeytyksen ikänsä vuoksi. Tästä aikaa reilu 30v. 

Vierailija
34/56 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

48.

Kaiken lisäksi tuo pariskunta sai ensimmäisen lapsen, kun vaimo oli 19. Muita lapsia ei ollut siunaantunut toiveista huolimatta. Yllättäen tuli 29 vuoden jälkeen toinen lapsi ja isompi sai sisaren. Vaimo meni lääkäriin vaihdevuosien takia. Lääkäri totesi raskauden.

Vierailija
35/56 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut ja kuullut, että verraten hyvin tunnettu näyttelijä Laura Malmivaara on raskaana; hän täyttää lokakuussa 49 mutta en tunne häntä erityisen hyvin mutta voin sanoa tietäväni. Vähän paremmin tuntemiani läheisiä, jotka eivät ole lainkaan tunnettuja julkisuudesta on tullut raskaaksi 45+ vuotiaana. - Ehkä siis minullakin on vielä pientä toivoa saada lapsi, vaikka haaveksi saattaa jäädä; olen 43 vuotias.   

Joo. Oikeassa olet. - Eli hän oli "vain" 48 kun synnytti edellisen kerran. Itse en ole saanut vielä ensimmäsitäkään lasta yrityksistäni ja toiveistani ja moninaisesta avusta huolimatta. Mutta luonto, kohtalo mikä lie osaa toisinaan olla aika julma. Erityisen ikävältä on tuntunut muiden huomauttelut ja tivaamiset asiasta. Tai kuinka on epäilty naiseuttani tai puolison sanottu olevan tuhkamuna tai homo... Kaikilla ei ole kykyä empatiaan tai tahdikkuuteen.  Tai muuten vain on vaikeuksia tajuta, että voi olla täysin terve mutta lapsen saaminen ei vain syysta tai toisesta onnistu ei vaikka kuuluisi heihin jotka on "aina" halunnut saada lapsia.    

Olen pahoillani puolestasi ja tunnen sympatiaa sinua kohtaan, on varmaan todella rankkaa olla tuossa tilanteessa, koska haluaa lasta mutta ei saa. Huomauttelijat voit jättää omaan arvoonsa, epäilijät  naiseudesta tms puolisoon kohdistuvat arvostelut yritä sivuuttaa. Toivon sinulle kaikkea hyvää, ehkä elämä tarjoaa jossain vaiheessa sen mitä eniten toivot.

Vierailija
36/56 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi ja tunnen sympatiaa sinua kohtaan, on varmaan todella rankkaa olla tuossa tilanteessa, koska haluaa lasta mutta ei saa. Huomauttelijat voit jättää omaan arvoonsa, epäilijät  naiseudesta tms puolisoon kohdistuvat arvostelut yritä sivuuttaa. Toivon sinulle kaikkea hyvää, ehkä elämä tarjoaa jossain vaiheessa sen mitä eniten toivot.

Lämmin kiitos kauniista viestistäsi ja rohkaisevasta kirjoituksestasi. - Vaikka olen aina unelmoinut saavani lapsia, niin en kuitenkaan pidä lapsettomuuttani (tai lapsettomuuttamme, koska tämä asia myös puolisoani) tilanteena, joka olisi toivoton.

En voi, enkä halua asettaa laps(i)en saamista elämässä onnistumisen tai epäonnistumisen mittariksi. Ymmärrän myös heitä jotka eivät mahdollsiesti halua lainkaan lapsia.

Toivoisin, että erilaiset tavat elää (elämäntavat) ja olla voitaisiin hyväksyä; eikä olisi niin paljon jakamista ja rajanvetoja. Lapselliset ydinperheet lapsettomat parit yksinhuolatajat kimppavanhemuudet...

Kuinka osalla on kumppani vs. miten moni elää syystä tai tosiesta omasta tahdostaan tai vastoin omaa tahtoa ja toivetta ilman kumppania yksin - tai mahd. yksinäisenä.

Erakoitakin varmasti on e. heitä, jotka eivät lainkaan kaipaa muita ihmisiä elämäänsä mutta heidän luulen olevan hyvin pieni joukko.    

Vierailija
37/56 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni saa vielä lapsen tuossa iässä ja myöhemminkin.

Vierailija
38/56 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ollut luomu, en tiedä toki yksityiskohtia, mutta luonto sanelee, että todellakin harvinaista , että tuon ikäinen tulee raskaaksi luomuna. On hedelmöityshoitoja varmaan saanut. 

Oletko itse katkera, kun et ole tullut raskaaksi hoidoista huolimatta? En muuten ymmärrä, miksi pitää väittää aina jokaisen yli 40v raskautuneen VAIN HOITOJEN ansiosta.

Harvinaista, mutta niitä tapahtuu jatkuvasti ja äiti on 40- 50v ja jopa sen yli.

Vierailija
39/56 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini, oli 48  ja luuli vaihdevuosien alkaneen. Minä olin 26 ja olihan se sokki saada niin paljon nuorempi sisarus.

Vierailija
40/56 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 43-vuotiaana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme