Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään joka ei niin välitä Marimekon tuotteista?

Vierailija
05.05.2022 |

Itse en pidä.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi en pidä.

Vierailija
22/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistain kuoseista pidän toisista en. Vaatemallistoissa on yleensä pari itseäni miellyttävää vaatetta. Astioissa pidän taas kuvioista, en niinkään muotoilusta. Esim leipälautaset liian pieniä tai liian isoja. Verhoista ja pussilakanoista voisin ottaa vaikka kuinka monet, mutta hinta tulee vastaan. Tällä hetkellä minulla on kahdet Marimekon verhot. Toisia käytän vain joulun aikaan. En tykkää yhtään Marimekko övereistä, eli jos koko koti täynnä Marimekkoa tai suurinpiirtein kaikki vaatteet Marimekkoa.

On kuitenkin erittäin hieno juttu, että nuoret myös ovat löytäneet Marimekon. Omat 19-ja 18- vuotiaat lapseni arvostavat todella paljon Marimekko lahjoja. Olenkin heille ostanut vaikka mitä pussilakanoista laukkuun joulu- ja synttärilahjoiksi. Myös Iittala on suosiossa ja erityisen ilahtunut olin, kun omilleen muuttava lapseni halusi itselleen Pentikin Posiolla tehtyjä lautasia lahjaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ennen mutta sitten naapuriin muutti lestadiolaisperhe ja heillä on ihan kaikki Marimekkoa samoin myös kaikilla, jotka heillä käy. Huippu oli itsetehdyt unikkotakit kaikilla neljällä lapsella. Odotan vain milloin auto on maalattu Marimekon kuoseilla.

Vierailija
24/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista en pidä, mutta Mariskooleja meillä on monenvärisiä. Itselläni oli ensin pari jostain jahkautunutta, ja sitten lapsi alkoi kerätä niitä. Nyt on jo pitkä rivi. Ne ovat meillä ihan käyttötavarana, niistä syödään jälkkäriä tai tarjoillaan karkkia tai kasvisviipaleita.

Vierailija
25/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani 30-vuotiaana naisena ihan kohderyhmää. Jotenkin ne kuosit ja mallit on joko täti- ja äitimäisiä. 

Mulla on tosin mummon vanha paksua vahakangasta oleva Marimekon sadetakki 60-70-luvulta. Se on aivan ihana. 

Vierailija
26/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tykkäsin kun tehtiin Suomessa ja materiaalit oli luonnollisia. Nykyään kaikki pelkkää tekokuitua, hinnat pilvissä ja vaatteet ei sitten yhtään sovi suomalaiselle vartalolle. Lakanoista edelleen tykkään, ne vanhat on käytössä, mutta en tiedä ostanko uusia. 

Vierailija
27/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista en, mutta joskus on sisustuskankaissa onnistumisia. Samoin joistain maljakoista olen pitänyt.

Vierailija
28/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En innostu, terveiset Helsingistä.

Helsingistä minäkin. Ei niitä onneksi kukaan pakota hankkimaan.

Vierailija
29/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lasna suivautettu.

Vierailija
30/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin massaa nykyään. Monet kuosit vaatteissa ihan kamalia. Eikä mitään intoa ostaa jotain perusraitapaitaa kovaan hintaan kun laatu on mennyt alas...

Vierailija
31/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tykkäsin kun tehtiin Suomessa ja materiaalit oli luonnollisia. Nykyään kaikki pelkkää tekokuitua, hinnat pilvissä ja vaatteet ei sitten yhtään sovi suomalaiselle vartalolle. Lakanoista edelleen tykkään, ne vanhat on käytössä, mutta en tiedä ostanko uusia. 

Mitä tarkoitat sillä, ettei sovi suomalaiselle vartalolle? Millainen on suomalainen vartalo. Itse 168 cm ja 58 kg ja ainakin omasta mielestäni sopivat hyvin vartalolleni.

Vierailija
32/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kukaan voi ostaa niitä kamalia jätesäkkejä? Paisi ne, jotka pitää tärkeänä että näkyy se logo. Joskus raitapaidat oli kivoja, nyt niitä pitää ne, joilla ei ole edes omaa persoonaa.

Vierailija
33/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikot ovat ihan jees, muuten en pahemmin välitä. 

Vierailija
34/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukion jälkeen Marimekolla kolme vuotta töissä. Kuka arvaa miltä kotini ja vaatekaappini näytti, no Marimekon katalogilta tietenkin. Hullaannuin överisti Marimekon tuotteisiin ja sain siitä yliannostuksen joten en oikeen enää nykyään pidä ko firman tuotteista.

Vierailija
35/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kukaan voi ostaa niitä kamalia jätesäkkejä? Paisi ne, jotka pitää tärkeänä että näkyy se logo. Joskus raitapaidat oli kivoja, nyt niitä pitää ne, joilla ei ole edes omaa persoonaa.

Mitä ihmeen logoa? Minun yhdessäkään Marimekon vaatteessa ei näy logoa.

Vierailija
36/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma että se kuitenkin menestyy vaikka suurin osa sanoo kysyttäessä että joskus harvoin voi jotain ostaa kun ei ne kankaat ole minun makuun jne. tai ei pidä. En minäkään voi kuvitella kuin joskus harvoin jotain pientä sieltä itselleni.

Vierailija
37/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä osa printeistä on todella hienoja, mutta niistä tehdyt mekot kamaluuden päätepiste. Harmi!

Vierailija
38/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän muuten, mutta en pidä heikentyneestä laadusta. Joten en osta.

'

Miten se laatu on huonontunut?

Laukuissa on tosi paha laatuvirhe, että hopeanvärisistä osista alkaa pohottaa kuparinväri jo muutaman vuoden käytön jälkeen. Metalliosien ei saisi olla pinnoitettua halpismateriaalia vaan täysin hopeanväristä metallia. Kankaat myös kulahtavat pesussa käyttökelvottomiksi liian nopeasti, vaikka ihan käsin vaan pesisi. Ovat molemmat ominaisuudet erittäin selviä merkkejä huonosta laadusta. 

Ennen raaski keskituloinenkin perhe ostaa Marimekon paidan, koska se kesti pyykkimyllytyksen läpi esikoiselta kuopukselle.

Vierailija
39/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat suomalaisella vartalolla? Ainakin lihaville ne loimet sopivat, tosin hoikille myös.

Vierailija
40/50 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat sillä, ettei sovi suomalaiselle vartalolle? Millainen on suomalainen vartalo. Itse 168 cm ja 58 kg ja ainakin omasta mielestäni sopivat hyvin vartalolleni.

Suomalainen marimekon suurkuluttaja on keski-ikäinen ja vähän tai paljon pullea, lyhyenpuoleinen naisihminen. Nykyiset marimekon vaatteet on tehty aasialisille laudoille tai poikavartaloille tai sitten vaatteet ovat ylikokoisia säkkejä, joissa hihat roikkuu polvissa. Perinteiselle tiimalasille tai rintavalle ei ole enää tarjolla mitään kauniisti istuvaa. Kaikki on joko pientä ja kapeaa tai ylisuurta laatikkoa. Tässä vaikuttavat varmasti se, että marimekko kosiskelee tosissaan japanin ja kiinan markkinoita ja wokke hengessä laatikot on sitten unisexiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän