Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epävakaa persoona

Vierailija
05.05.2022 |

Mielialat heittelee.. velkaantumista, suutun helposti hermostun nollasta sataa, hetken menee hyvin kunnes on vaikeeta elää näin, olen saanyt jotain diagnooseja tunne elämän häiriö tai jotain epävakaan persoonaan piirteet mutta mua ei tutkita ja lääkäri ei auta,, en saa naista ja parisuhdetta tälleen ? Mitä voin tehdä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenki kokoajan on elämä sekaisin, hetken menee hyvin kunnes romahdan saan raivareita hermostun ihmisille pommitan ihmisiä. Miksei mun päätä tutkita

Vierailija
2/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu niin pahalta ketää ei välitä ketää ei kiinnosta.. ihmiset on ilkeitä.. mua ei oo ees olemassa, en saa apua en mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit varata ajan aluksi terveysaseman kautta mt-hoitajalle. Hän voisi ohjata sua eteenpäin.

Vierailija
4/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huomenna omalle lääkärille aika, mut ei ne oikee auta?

Vierailija
5/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää jatkunu jo vuosia.. en kestä enään

Vierailija
6/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ettei kukaa halua tutkia mun päätä.. en halua maksaa psykiatrille taas,, olen joskus hakenut apua.. mutta hain erilaisiin ongelmiin tuntuu että pääkoppa sekoaa jos on epävakaa persoona.

Vierailija
7/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samanlaista kuin ap:lla mutta olen nainen. Työt on ainoa asia elämässäni mikä toimii, menestyn mainiosti ja olen pomolleni "korvaamaton tyyppi". Mutta kaikki muu työn ulkopuolella on ihan hyrskyn myrskyn, koko elämä. Olen huolissani etenkin omasta velkaantumisesta, ostan tavaroita vaikka ei oikeastaan ole rahaa. Myös alkoholia kuluu melko paljon. Ihmissuhteet ei toimi, kaikki kärsivät läheisyydessäni. Hermot menee, eilisen ilo muuttuu tämänpäivän epätoivoksi... Epävakaa(ko) minäkin?

Vierailija
8/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mun pitäs tehdä.. olla kova lääkärille?

Vierailija
9/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kavereita.. velkaantunut pahasti.. 30 tonnia.. maksan palkastani luottotiedot kunnos.. kärsin yksinäisyydestä tyhjyyden tunne pommitan ihmisiä ja ahdistan viesteillä... Alkoholia meni ennen

Vierailija
10/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että kohta pää räjähtää, en saa mistään apua.

Vierailija
11/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta haen sitte apua.. tuntuu että hermot kohta räjähtää.. kiroilen jatkuvasti oon vihainen.-

Vierailija
12/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki asiat lääkkeillä parane. Täytyy sun itsekin päättää, että ryhdistäydyt. Rutiinit on hyväksi. Aina sama aikataulu. Työ on hyväksi, varsinkin suorittava ainakin jollain tasolla fyysinen työ.

Vierailija
13/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaisi miestä joka saattaa hetkessä hermostua pikkuasioista? Tuollaiset ihmiset on helposti myös väkivaltaisia. Hoida itsesi kuntoon, lopeta jankkaus ja yritä sitten uudestaan.

Vierailija
14/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuten sanoin olen yrittänyt.. en saa terapiaa en löydä terapeuttia lääkäri ei auta

Vierailija
15/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hitto jaksa tälläistä.. tarvin apua.. En saa itteäni kuntoo.. menee hermot ja olen pilannut elämäni kaverini naiset jättäneet,, velkaantunut.

Vierailija
16/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydä psykologilla.

Vierailija
17/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse voi olla juuri siitä leimasta. Osa kohtelee epävakaita ihmisroskina.

Et välttämättä voi saada aikaan mitään mullistavaa keksimällä uusia tapoja pyytää apua. Älä syytä itseäsi siitä, jos et lukuisista yrityksistä huolimatta saa apua. Osa ei ole asiallisia sinulle diagnoosisi takia, olit sitten miten asiallinen hyvänsä.

Toteutuuko Käypä hoito? Jos ei, voisit yrittää selvittää jollakin konstilla syitä hoitolinjauksiin, jos ne eivät ole KH:n mukaisia. Älä odota suoria vastauksia automaattisesti, osa ei niitä tykkää antaa.

Onko mahdollista antaa palautetta ja sitä kautta saada helpotusta tilanteeseen? Ei sekään välttämättä auta koska kollegiaalisuus, mutta jos pystyisit kanavoimaan energiaa tällaiseen (ellet jo niin ole tehnyt), se voisi ehkä muuttaa tilannetta.

Jos löytäisit jostakin harmittomasta asiasta tai tavasta sisäistä turvaa ehkä sellainen auttaisi? Jos et esim. pysty lenkkeilemään tai meditoimaan tunnekuohua pois, löytyisikö esim. maksuttomista nettipeleistä mitään samanlaista kiksiä kuin mitä saa haitallisista tavoista? Jokin välittömästi vaikuttava tyydytys voisi auttaa ensi alkuun.

Alussa voi olla hankalaa vaihtaa toimintatapoja toisiin. Omien tunteiden hallinnassa vaikuttaa niin moni asia, että sitä pitää vähän tutkiskella mistä päästä voisi lähteä liikkeelle. Jos jokin tuntuu liian vaikealta, kannattaa mieluiten etsiä siedettävältä tuntuvia tapoja kuin hakata päätä seinään.

Googlella saa pengottua aihetta.

Vierailija
18/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ap nainen?

Vierailija
19/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä vellot nyt itsesäälissä. Nyt pitää ryhdistäytyä, eikä jauhaa omaa surkeutta. Menet lääkärille ja sanot, että apua on saatava.

Luot rutiinit elämääsi, alat rasittaa itseäsi fyysisesti. Lähdet ulos kämpästä joka päivä. Pidät ruutuajan kohtuullisena.

Tsemppiä 🧡

Vierailija
20/38 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku ei vaa jaksa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi