Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tästä ikinä voi lähteä töihin?

Vierailija
09.10.2006 |

Tilanne tämä. Olen ollu seittemän vuotta kotona. Nyt sain todella houkuttelevan työtarjouksen. Kävin haastattelussakin ja sanoivat että kunhan saan lapsille hoitajan tai hoitopaikan voin aloittaa.

Työ on kuitenkin kolmevuorotyötä. Mies ilmoitti ettei kuskaa lapsia hoitoon tai pois, joten se jäisi mun tehtäväksi. Nyt kuitenkin ajattelin, että jos mä joudun kuskaamaan lapsia, ei mulle jää nukkumaaikaa ollenkaan. Mies tekee päivätyötä 05.00-18.00 eikä suostu joustamaan yhtään. Miten tässäkin nyt voi sumplia lastenhoidon. Mulla alkaisi työt aamulla klo. 06.00, jos teen aamuvuoroa. Ja mies ei silloin voisi lapsia viedä, kun ei myöskään hakea. Iltavuoroon joudun lapset hoitoon, ja miehen mielestä mun kuuluu ne myös hakea kun tulen töistä klo: 21. Yövuorossa mies on tietenkin lastenkanssa kotona, mutta mun täytyy lähteä töistä aikasemmin, että kerkeän kotiin ennenkuin mies lähtee töihin. Missä kumman välissä mä hoidan omat nukkumiset. Mies ilmoitti ihan selvästi ettei ole aikomustakaan joustaa omissa työajoissaan. Rahan tarve on meillä niin kova, että töihin olisi päästävä. Sen mies myöntää, mutta toistaalta on taas sitä mieltä että voin olla lasten kanssa kotonakin.

Ollaan vähän patti tilanteessa. Työ on koulutustani vastaavaa, jota olen hakenut jo parisen vuotta. Tätäkö tää nyt sitten tulee olemaan koko loppu elämän siihen saakka kunnes lapset itsenäistyy!!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vähän vastuuntuntoa miehelles

Vierailija
2/4 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä saat suhteestanne? Ottaako mies mitään vastuuta lapsista tai kodista? Näin äkkiseltään tulee kyllä mieleen, että aika pahasti olet siellä hellan ja nyrkin välissä... :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihmeessä se työ vastaan ja pistä mies kunnon puhutteluun. Sano sille että laitat lapset vuorotyöläisten päiväkotiin ja pidät niitä sielä pitkiä aikoja jos miehes ei suostu niitä hoitamaan! Nyt vaan isket nyrkin pöytään ja sanot miten asiat on!!!

Minusta tuntuu siltä että miestäsi mietityttää sinun töihin menosi? Taitaa olla jopa mustasukkanen ja ehkä kateellinenkin jollain tavalla siitä? Se on iso asia jos kotiäiti lähtee työelämään. Mies on siinä tilanteessa aika " omillaan" . Mies pelkää että työelämä vie sinut mennessään. Että alat käymään pikkujouluissa, tapaat uusia ihmisä (miehiä) jne...

Vierailija
4/4 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vapaa ajalla on lasten kanssa, mutta lasten kuljetukset on ylitsepääsemätön juttu. Aina se on hutkinut töitä aamusta myöhään iltaan. Eli tekee jatkuvasti ylitöitä. Ajattelin jo omassa päässä että tilanne muuttuu kun saan tämän työn mistä olen haaveillut. Vakaasti olen päättänyt , että tämän työpaikan otan vastaan, mutta pelottaa jaksaminen ja lapsien hyvinvointi. Tähän mennessä mies on kyllä aika helpolla päässy kotitöiden osalta, koska mä olen ne pakostakin joutunut kaikki hoitamaan ton miehen työn takia. Mutta entäs sitten kun mä olen töissä. Hirvittää ajatus, että kaikki jää mun kontolle. Tuntuu että mies on nyt jotenkin otaksunut roolin miehenä joka vaan tekee töitä, ja se rooli pysyy päällä vaikka ollaan jo ajat sitten puhuttu mun töihin lähtemisestä. Hänen tuntuu olevan todella vaikea käsittää sitä, että kun mä menen töihin en ole enää kotiäiti. Vaikeaa. niin kovin vaikeaa:( -ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi