Hiivatulehdus ei vaan lähde pois :(
Mulla on joskus aika kiusallisia tulehduksia alapäässä. Muuttuvat lopulta ihan kamaliksi. Pissalla käyminen on yhtä tuskaa jne. Nyt on vaihteeksi hiiva-oireet iskeneet. Ostin apteekista sellasen paketin jossa on vain yksi tabletti ja voidetuubi. Oireet eivät kuitenkaan ole helpottaneet. Tai toisen päivän jälkeen tuntui että nyt tais lähteä pois mutta sitten oireet taas palasivat. Voisiko käyttää vielä toisen kuurin vai onko pakko mennä lääkäriin näytille? Ei millään huvittaisi mennä kun tietää että mistä on taas kyse... Auttaako noi apteekin reseptittömät kuurit kunnolla?
Pitäis vissiin lopettaa pyöräily kokonaan kun sekin taitaa vaan ärsyttää alapäätä :(
Kommentit (7)
tai apteekista sinkkiä (Kelasin, täytyy olla kelaattimuodossa, jotta imeytyy kunnolla). Ota sitä 4 päivässä (vaikka ohjeessa sanotaan vain yksi). Ja hiiva helpottuu. Jos meinaa tulla mustelmia, ota lisäksi kuparia.
Satavarmasti se on hiivaa mutta tuleepa nyt sitten käytyä näytillä. Papastakin on jo vuosi, ottakoon sen samalla niin ei tule " hukkakäyntiä" ! Viimeksi sain lääkkeeksi sellaisen yhden tabletin joka otettiin suunkautta ja tulehdus lähti pois parissa päivässä, tai oireet ainakin helpotti. Saas nähä mitä nyt annetaan...
Olen kyllä viimeset pari viikkoa syönyt tosi paljon herkkuja, johtuiskohan siitä tuo hiiva?
ap
Kuulostaa candidalla, joka on tosiaan päässyt villiintymään. Jos itsehoitolääkkeet eivät tepsi kuin hetkellisesti, marssi lääkäriin. Kuvaile oireesi. Todennäköisesti saat Sporanoxia,noin viikon kuuri tai Diflucan kerta-annoksena. Suosittelen Sporanoxia.
Muista, että hiiva voi tarttua myös kumppaniin ja aiheuttaa kiusallista kutinaa, punoitusta ja jopa ihorikkoja esinahan alle. On tosin tärkeää erottaa kondylooman tai herpeksen aih. haavaumat. Myös kumppani kannattaa hoitaa kierteen katkaisemiseksi ja käyttäkää kondomia hoidon ajan ja ehkäisy kunnossa seuraaviin kuukautisiin asti. Eli kannattaa hoitaa hiiva kunnolla ennen raskautta.
Karppaus on pitänyt hiivan pois silloinkin kun en Lactasydia käytä. Suosittelen molempia. Alkuun vaan joku reseptivapaa lääkitys ja maitohappobakteereja.
Vierailija:
Olen kyllä viimeset pari viikkoa syönyt tosi paljon herkkuja, johtuiskohan siitä tuo hiiva?
ap
Mulla auttoi kroonisiin hiivoihin. Lisäksi jätä muutamaksi päiväksi kaikki sokeri ja valkoiset jauhot pois. Ne vain ruokkivat hiivaasi.