Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys opintolainan takaisinmaksusta.

Vierailija
09.10.2006 |

Minulla on n. 2000¿ opintolainaa. Opinnot jäivät kesken kun jäin äitiyslomalle ja hoitovapaalle. Eli nyt siis olen hoitovapaalla. Pankki otti yhteyttä että pitäisi tulla sopimaan lainan takaisinmaksusta. Siellähän tämä asia sitten selviää mutta kysyn nyt etukäteen täältä :)

Eli pitääkö minun nyt jo alkaa maksamaan opintolainaa takaisin. Vaikka en ole vielä valmistunut, eikä ole työpaikkaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin äitiyslomalla pelkkää lainaa, samoin nyt kotihoidontuella. Minä ainakin sain vapautuksen äitiysloman , sekä kotihoidontuen ajaksi koroista.

Vierailija
2/4 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on neuvoteltavissa. Mutta täytyy tehdä ns. maksusuunnitelma. Se voi olla esim. sellainen, että alat maksaa lainaa pois kun hoitovapaa loppuu lapsen täyttäessä 3v. Maksuohjelmaa voi sitten tarpeentullen aina muuttaa ennen sen voimaantulemista. Toisin sanoen annat pankille sen kuvan että lainanhoito ja hanskassa, mutta tilanteestasi johtuen alat maksaa sitä vasta myöhemmin. Korothan täytyy tietysti hoitaa koko ajan. Näin ainakin minun pankissa (Nordea).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korot pitää aina maksaa, lainan maksuun voi saada lykkäystä!

Tosin, jos on oikein pienet tulot (kotihoidontuki) niin kelalta voi hakea korkoavustusta eli kela maksaa lainan korot.

Vierailija
4/4 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle annettiin tällainen hakemus parisen vuotta sitten, jonka täytin. Toisena lappuna sain korkoavustushakemuksen. Itse en saanut millään lykkäystä takasinmaksuun. Mutta nyt on tuo vapautus tämän vuoden loppuun koroista. t:2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi