Saako naiset nalkuttamisesta voimia?
Vai mikä siinä on syynä kun se ei lopu millään? T. Tietämätön
Kommentit (106)
Asun yksin ja teen kaiken yksin.
En joudu ihmettelemään sitä, että toinen ei ymmärrä peseytyä, pestä omia pyykkejään, tiskata tai siivota.
Tämä varmasti yllättää kaikesta tietämättömän aloittajan: on tehtäviä, jotka tehdään ei vain oman itsen, vaan muiden ihmisten vuoksi. Esimerkiksi peseytyminen, jota suosittelen.
Se,kun mies ei kuunnellut tai ei piitannut valituksista. Enää ei tarvitse nalkuttaa, kun ei asuta saman katon alla ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehetkin nalkuttavat, mm. exäni. Lisäksi hän yleensä aloitti sen juuri silloin, kun itselläni ei ollut voimia kyseisen asian miettimiseen yhtään. Hän saattoi vaikkapa heti aamusta aloittaa jonkun jänkkäämisen jostain ja listasi asioita, joita minun piti tehdä.
Minunkin mieheni nalkuttaa. Siksi vähän naurattaa tämä "naiset ovat nalkuttajia" -stereotypia. Miesten nalkuttaminen on tabu.
Mun ex-mies oli myös ihan kaamea nalkuttaja. Vikoja löytyi koko ajan jostakin ja mikään ei ollut koskaan hyvin. Muutenkin kauhean negatiivinen ihminen. Onneksi on ex. Nalkuttajia löytyy sukupuoleen katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se vaimo ap:lle oikein nalkuttaa? Kerro muutama esimerkki.
Esimerkiksi harrastehommissani tuli välirikko harrastekaverin kanssa. Se harmitti minua kovasti. Vaimolle asia ei kuulunut, mutta piti alkaa nalkuttamaan asiasta... Pyysin toistuvasti lopettamaan.... Asiaa hoidin ja se on hieman vielä kesken (siis neljä päivää tehnyt) niin. Siitä nalkuttaa kun se on kesken.... Eli pahentaa pahaa tilannetta..... T. Ap
Kehitätkö useinkin tyhmiä riitoja lähes tyhjästä lähipiirisi ihmisten kanssa? Ei taida olla ensimmäinen kerta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät nalkuta. Ongelma on siinä ,että miehet eivät kuuntele ja usko mitä niille sanotaan. Kuuntele ja tottele kun asiasta sanotaan ensimmäisen kerran niin viestiä ei tarvitse toistaa.
Mitä minä just luin?
Luit juuri ,että se ettei aikuinen ihminen ole kykenevä kuuntelemaan ja kommunikoimaan normaali johtaa automaattisesti siihen että se viesti toistetaan . Niin kauan ,että menee perille. Tee heti niinkuin sanotaan tai kommunikoi miksi heti reagointi ei ole mahdollista. Voit myös pyytää lisäaikaa.
mark kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät nalkuta. Ongelma on siinä ,että miehet eivät kuuntele ja usko mitä niille sanotaan. Kuuntele ja tottele kun asiasta sanotaan ensimmäisen kerran niin viestiä ei tarvitse toistaa.
Ongelma on siinä että et määräile minua joten käskysi menee ohi eivätkä aiheuta reaktiota. Tästä syystä ehkä joudut nalkuttamaan ja luulet etten kuuntele.
Tässä kerrotaan n syyn, mm KSI kukaan ei ryhdy parisuhteeseen kanssasi. Ja jos joku erehtyy kun, olet pian ex. Onnea valitsemallasi tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä, jos nalkutuksen kohde ei halua totella kaikkea tai miettiä jotain kallista uutta kumppanin masinoimaa ostosta ja sen maksujärjestelyjä heti herättyään?
Voi kokeilla lausetta "jutellaanko tuosta vaikka parin tunnin kuluttua, niin ehdin herätä kunnolla?"
Aika monta kertaa jouduin tästä sanomaan vaimolle että hän oppi ettei minulle kannata puhua pariin tuntiin heräämisen jälkeen eli jouduin nalkuttamaan🤣
Menee sit nukkumaan ajoissa. Normaali ihminen on toimintakykyinen heti herättyään.
Vierailija kirjoitti:
Nalkutus pahentaa tilannetta aina ja vie vain turhaa voimia. Miksi sitä voimavarana ei voi käyttää asian korjaamiseen? T.ap, joka alkaa olla jo toivoton. Vaimon paikka on siis taas auki......
Ja tämähän on oma vikasi. Mitäs et tee mitä sanotaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama ongelma naisten kanssa.
Hirveän yleistä naisille on myös se, etteivät kestä yhtään että niitä neuvotaan. Se on raivarin paikka heti, varsinkin jos mies kehtaa mennä neuvomaan jossain asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on valikoiva kuulo etten ihan jokaista käskyä toteuta. Koen, että olen parisuhteessa, en koirakoulussa.
Älä sitten ylläty kun puoliso pistää eropaperit eteen.
Itselleni tulee nalkuttamisesta vain paha olo. V**uttaa hokea samoista asioista täysijärkiselle ihmiselle. En ymmärrä, miten miehelle voikaan olla niin vaikeaa laittaa ne likaiset sukat ja alkkarit pyykkikoriin makkarin lattian sijasta...
mark kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä että et määräile minua joten käskysi menee ohi eivätkä aiheuta reaktiota. Tästä syystä ehkä joudut nalkuttamaan ja luulet etten kuuntele.
Eli sinä haluat olla vapaamatkustaja perheessä jonka itse olet halunnut perustaa? Teet mitä haluat, sinua ei kukaan määräile, etkä tee oma-aloitteisestikaan, mutta puolisosi joutuu pakosta tekemään kaikki ne tuhat pakollista työtä kahden ihmisen edestä, vaikka ei jaksa eikä halua? Hyvää avioeroa vaan sulle! 😊 Palaa äitisi helmoihin, varmaan on tuttikin vielä jemmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on valikoiva kuulo etten ihan jokaista käskyä toteuta. Koen, että olen parisuhteessa, en koirakoulussa.
Älä sitten ylläty kun puoliso pistää eropaperit eteen.
Eihän se valikoivan kuulon mies kuule, kun nainen kertoo erohaluistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveän yleistä naisille on myös se, etteivät kestä yhtään että niitä neuvotaan. Se on raivarin paikka heti, varsinkin jos mies kehtaa mennä neuvomaan jossain asiassa.
Tyoerysten neuvoja ei kannata noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se vaimo ap:lle oikein nalkuttaa? Kerro muutama esimerkki.
Esimerkiksi harrastehommissani tuli välirikko harrastekaverin kanssa. Se harmitti minua kovasti. Vaimolle asia ei kuulunut, mutta piti alkaa nalkuttamaan asiasta... Pyysin toistuvasti lopettamaan.... Asiaa hoidin ja se on hieman vielä kesken (siis neljä päivää tehnyt) niin. Siitä nalkuttaa kun se on kesken.... Eli pahentaa pahaa tilannetta..... T. Ap
Mistä se vaimosi asiasta kuuli? Ettet vaan itse kertonut vaikka olet sitä mieltä, että asia ei vaimolle kuulu?
mark kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vamma estää vastaamasta asiallisesti, että syystä y ja x en nyt tee niin? Useimpien erojen syynä on pariskunnan kommunikaatio-ongelmat. Se ettei arvosta kumppaniaan sen vertaa, että kuuntelisi hänen asiansa ja vaivautuisi vastaamaan. Tällaisissa tapauksissa se naisen hakema ero tulee yllärinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyoerysten neuvoja ei kannata noudattaa.
No mutta miksi te naiset sitten nalkutatte ja neuvotte?
Vierailija kirjoitti:
Itselleni tulee nalkuttamisesta vain paha olo. V**uttaa hokea samoista asioista täysijärkiselle ihmiselle. En ymmärrä, miten miehelle voikaan olla niin vaikeaa laittaa ne likaiset sukat ja alkkarit pyykkikoriin makkarin lattian sijasta...
Pikku adiasia, joka katkaiee kamelin selän. Vapauta itsesi ja eroa.