Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

väliaikainen avanne + raskaus, onko tuttua kenelläkään??

Vierailija
09.10.2006 |

Koemuksia tai kuultua kaikki kelpaa??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä väliaikainen avanne. kuulema raskaudelle ei ole estettä avanteesta, mutta en tiedä tarkoittaako se väliaikaista vai semmoista mikä on ja pysyy????

tietysti ei tällä hetkellä edes yritetä vauvaa, mutta tuli vaan mieleen jos sattuisi käymään vahinko, että pitäisikö raskaus silloin keskeyttää??

ilmeisesti täällä ei tietoa, en löytänyt googlen kauttakaan.

Vierailija
2/6 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

multa leikattiin endometrioosia ja poistettiin pätkä suolta, koska endo oli mennyt seinämän läpi. Komplikaationa kuitenkin jostai ilmestyi sauma kohtaan reikä. Siitä seurasi uusi leikkaus missä laitettiin väliaikainen avanne n. kuukausi sitten. Alku shokki oli aika paha, mutta kun siitä selvisi niin helppoa tuon hoitaminen on. Täytyy vain olla kärsivällinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä jos avanne tehdään. Siksi utelen :) Hyvin voin ymmärtää sen ensishokin :/

Vierailija
4/6 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en muutenkaan käy. Oikeastaan ihan normaalia elämää. Lauantaina kävin saunassa ekaa kertaa. Laitoin vain pyyhkeen avannepussin päälle, ettei se kuumena. Oli aivan mahtavaa!! Ihan normaalia vaatetusta en ole käyttänyt koska olen hoikka (varsinkin leikkauksien jäljiltä) niin on vähän toispuoleinen vatsa eli lötköjä " äitiyspaitoja" . Mulla avanne on navan vieressä oikealla puolella.

Ihan normaalisti syön kuin ennenkin. Suositeltavaa syödä useita kertoja päivässä ja vähän pienempiä annoksi.

Isoin haaste on minusta avanteen hyväksyminen. Kun sairaalassa yllättäin lääkäri ilmoitti että avanne laitetaan minulta kaikkosi kaikki sanat päästä ja suusta, pari päivää tuijottelin seinää ja ryvin pohja mudassa, mutta sieltä tie vie vaan ylöspäin ja nyt olen aikalailla sinut tän jutun kanssa ajoittaisia turhautumisia lukuun ottamatta!!

Vierailija
5/6 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mahdollisuus liittää avanteena oleva suolenpää vatsan sisällä olevaan on olemassa. Pysyvässä sitä ei ole, monesti avanne on silloin suoliston loppupäässä ja esim. peräsuolen puuttumisen takia sitä ei voi enää koskaan palauttaa normaalille paikalleen. Jos lääkäri on sanonut ettei estettä ole, niin näin varmasti on. Itse en ole siihen perehtynyt, koska harvemmin törmää nuoriin, joilla avanne, olen hoitanut jo siis lapsentekoiän ylittäneitä avannepotilaita.

Vierailija
6/6 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lähinnä mietinkin sitä, että jos tulisi raskaaksi ja avanteen sulkeminen sattuisi raskausajalle. Eikö leikkauksesta olisi riskiä sikiölle?? se lähinnä oli mielessä, mutta tällä hetkellä pillerit käytössä joten ei kovin mahdollinen tilanne.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi