Haluaisin mennä laitattaa kampaajalla juhlakampauksen, mutta laitetaanko siinä tukkaan kamalasti aineita?
Mulla on tosi hento ja aika ohut tukka. Aina kun käyn leikkauttamassa hiukset ja se muotoillaan lopuksi, on siihen laitettu jotain muotoiluaineita, tyypillisesti muotovaahtoa. Se saa mun tukan lässähtämään jo siinä vaiheessa kun kävelen sieltä kampaajalta ulos, ja parin tunnin päästä se on jo rasvaisen näköinen.
Kuvittelisin että juhlakampausta tehtäessä laitetaan näitä aineita myös? Tajuan kyllä että eihän ne väkisin niitä laita jos kieltää, mutta onko muuta keinoa saada kestoa kampaukseen, kun nuo jätettävät aineet melkein kaikki lakkaa lukuunottamatta lässäyttää mun tukan?
Joskus parikymmentä vuotta sitten kävin kampaajalla joka leikkauksen jälkeen muotoillessaan kevyesti tupeerasi hiuksiani ja nosti tyveä pienellä kihartimella. En muista laittoiko jätettäviä aineita mutta tuo on ainoa kampaaja jonka kampaus kesti jopa seuraavaan päivään. Nykyiset kampaajat ei ole käyttäneet kuin fööniä ja pyöröharjaa siinä muotoilussa.
Kommentit (10)
Varmaan johonkin nutturaan tms joudutaan laittamaan.
Jos on pelkkä muotoon föönaus sano ettet halua aineita. Itse sanon näin aina eikä mulle laiteta shampoon ja hoitoaineen lisäksi yhtään mitään muuta.
Mulla on paksut ja raskaat hiukset ja jos niihin laitetaan kuumuudenkeskoainetta, muotoilusuihketta/vaahtoa/ainetta, kiillettä, lakkaa, sitäsuntätä ne on tunnissa paakkuna. Inhoan sitä että joudun seuraavana päivänä pesemään hiukset uudelleen
Vierailija kirjoitti:
Jos on pelkkä muotoon föönaus sano ettet halua aineita. Itse sanon näin aina eikä mulle laiteta shampoon ja hoitoaineen lisäksi yhtään mitään muuta.
Mulla on paksut ja raskaat hiukset ja jos niihin laitetaan kuumuudenkeskoainetta, muotoilusuihketta/vaahtoa/ainetta, kiillettä, lakkaa, sitäsuntätä ne on tunnissa paakkuna. Inhoan sitä että joudun seuraavana päivänä pesemään hiukset uudelleen
Mulla on polkkapituiset hiukset, haluaisin ehkä jotai kiharaa/lainetta tms. Lakkaa voi laittaa, se ei haittaa.
Juu kyllä mulle ainakin vettä suihkautti pari kertaa. Ei erikseen veloittanut.
Juhlakampaus ilman aineita? Eipä taida onnistua.
Ei se kampaus pysy ilman kiinnikettä eli lakkaa.
Ja ehkä nuo kampaajat ovat olleet sen verran ammattitaidottomia ap:n kohdalalla, että laittaneet liian voimakasta muotoiluvaahtoa.
Tuupaus myös tukee tukkaa ja saa sen pysymään kuosissaan.
Ap:n tulee kertoa kampaajalla, joka tuon juhlavmman kampauksen tekee, entisistä epäonnistumista kampauksissa, silloin kampaaja tietää paremmin, mitä pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on polkkapituiset hiukset, haluaisin ehkä jotai kiharaa/lainetta tms. Lakkaa voi laittaa, se ei haittaa.
No ne parhaat kihartat pelkkään kampaukseen tulevat kyllä ihan puhtaasti täysin tavallsilla hiusrullilla, ei föönäyksellä.
Minulla on lyhyt tukka, ja siihen laitettiin tavalliset rullat, vasta sen jälkeen muotoiliin ja luotiin kampaus. Kampaus oli onnistunut.
Miten polkkatukkaan yleensä kiharat sopii?
Vierailija kirjoitti:
Juhlakampaus ilman aineita? Eipä taida onnistua.
"Juhlakampaus" voi olla vaikka millin sänki. Ei siihen löydy direktiiviä.
Ensin koekampaus ja jos se onnistuu ja kestää, samalle kampaajalle samoilla aineilla.
Juhlakampauksen pointti on, että sen pitäisi kestää useampi tunti kuosissaan, ja jotta se pysyy, arvitaan kyllä jotain aineita. Vähintäänkin lakkaa, yleensä todella paljon.
Ok