Tekemätön työpaikka, miten jaksaa?
Miten jaksaa työpaikassa jossa on aivan mahdoton esimies ja työkaveritkin purkaa tunteitaan jatkuvasti esim huutamalla päin näköä?
Työskentelen toimistolla/myymälässä LVI alalla ja mulla alkaa oikeesti naksumaan päässä tää homma. Jatkuvasti auotaan päätä kun ei hommat suju kivikautisilla laitteilla, verrataan työkaveriin joka on maailman "paras" asiakaspalvelija ja yltiö sosiaalinen niin jopa ettei meinaa itse saada puheenvuoroa saatikka asiakkaat, itse olen käsittänyt niin että asiakas puhuu enimmäkseen palvelutilanteessa olen itse sentään koulun tähän käynyt mutta kai olen väärin ymmärtänyt miten tää toimii? Olen alusta asti kun töitä minulle tarjottiin sanonut että en ole asiakaspalvelija luonteinen ihminen ja väsyn sosiaalisista tilanteista. Osaan kyllä vääntää väkinäistä hymyä ja olla mukava, mutta sellaista small talk ominaisuutta en omista ja tämä on nyt sitten ongelma vaikka olin asiasta jo ilmaissut hyvin selvästi. Tuntuu vaan että mikään ei tällä hetkellä riitä ja työ vaihtoehtojakaan ei ole tämmöisessä pikkukylässä. Pomollekkaan ei voi mennä puhumaan kun tulee vähättelyä ja kommentteja se on sellasta. Ehkä vaan täytyy hyväksyä että on aivan paska työssään ja yrittää vaan mukailla ja tehdä parhaansa. Kaipaan vertaistukea ja jotain millä sais vaikka purettua tätä pahaa oloa vapaa- ajalla. Tai neuvoja miten voisin saada ilmaistua pomolleni sen että ei ole ookoo haukkua työntekijöitä sä tyhmäksi, saamattomiksi ja että koko homman veto on lastentarha hommaa?
Kommentit (5)
Olet jo myöntänyt, ettet ole sopiva asiakaspalvelualalle. Miksi siis et vain lähde ja etsi jotain itsellesi sopivaa työt? Kiusaat vain esimiestäsi ja työkaveriasi. Tosiasia on, että kaikki eivät sovi kaikille aloille.
Minusta kuulostaa, että olet aivan hyvä asiakaspalvelija. Asiakaspalvelijan tärkein tehtävä on kuunnella asiakkaan tarpeita ja yrittää täyttää niitä. Vielä kun osaa vinkata pahimmat sudenkuopat jonkun asian käytössä, tai mistä saa hyvät ohjeet jne. niin olen aivan myyty, tai siis ostamassa.
Tsemppiä sulle työhösi. Älä ota itteesi niitä pomon haukkuja jne. Tiedän, että se on helpommin sanottu, kuin tehty, mutta tosiaan, kyllähän pomon tehtävä on antaa parannusehdotuksia töihin, eikä haukkua.
Jos pomo tulee vielä haukkumaan jne. sano, että mitä tahdot, että pahoitan mieleni niin, että jään sairaslomalle, vai onko jotain rakentavaa kritiikkiä antaa, mistä olisi jotain hyötyäkin töitä tehdessä.
Sanot ettö nyy alatte käyttäytyä asiallisesti tai painutte vi ttuun.
Voisit joustaa enemmän, etkä vain haukkua muita työkavereitasi.
Ja kyllä, kyllä asiakaspalvelijan pitää osata puhua ja kysellä asiakkaan tarpeita ja toivomuksia.
Minkä koulun olet käynyt, kun sillä kehuskelet.
On myös niin, että teoria ja käytäntö ovat kaksi eri asiaa.
Jos et itse halua itseäsi kehittää myös asiakaspalvelussa, niin se on oma valintasi.
Ota lopputili. Tai sitten joustat ja muutut tarpeen vaatiessa myyjäksi, joka osaa palvella asiakkaan loppuun asti.
Joskus tosiaan on täysin myyjästä kiinni, että tekeekö asiakas ostopäätöksen vai.
Ilmeisesti sinulla puuttellinen osaaminen LVI-alan myynnistä ja siksi et pärjää myyntihommissa.
Kun itse aikoinaan koin puutteita omassa työssäni, opiskelin omalla ajalla kotona lisää asioita.
Kyseessä ei kuitenkaan ollut myyntiala.
Jos tarvitset työpaikkasi, joustat ja sopeudut.
Jos katsot ettet työpaikkaasi tarvitse, lähdet lätkimään.