Mulla on eri kaverit eri asioiden jakamiseen
yksinkertaisille simppelit jutut, sitten älyköille vähän monimutkaisemmat asiat. Tunteilijoille sitten fiilistelyt jne.
Kommentit (11)
Sama täällä ja jako erikseen myös harrastusten mukaan. Joidenkin kanssa menen uimahalliin. joidenkin kanssa taidenättelyyn jne.
Hyvä systeemi. Minulla samalla lailla.
Mitä sinulla on heille annettavaa vai oletko niitä hyväksikäyttäjiä jotka oikeuttavat itselleen tukea mutta et itse tue muita?
Mulla erikseen ryyppy ja lenkkeily kaveri.
Eikö kaikilla ole? En kai minä ala juttelemaan lapsettoman kanssa lasten asioista tai mieskaverin kanssa kivuliaista kuukautisistani? Esimerkkejä on monia ja ystävissäkin on luonnollisesti erilaisia ihmisiä, joilla on muitakin ystäviä kuin minä. Tajusin tämän asian jo ala-asteella.
Vierailija kirjoitti:
Mulla erikseen ryyppy ja lenkkeily kaveri.
Ryyppy- ja lenkkeilykaveri.
Kiva. Mulla ei oo kaveria minkään jakamiseen.
Jos et hyväksikäytä tai pelaile ihmisillä, tuo on järkevää.
Toisena ääripäänä takertuvat tyypit, jotka aikuisenakin toivoo lapsenomaisesti että kaveri on kuin todellinen tai kuviteltu äiti, jonka pitäisi auttaa kaikessa. Aivan kaikessa yhden henkilön.
Esimerkki: kuuntelee sairauksista, vaikka järkevämpää olisi hakea vertaistukea kyseiseen vaivaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiva. Mulla ei oo kaveria minkään jakamiseen.
Minkä haluaisit jakaa? Vaikka olisit kiinnostunut ihan tavallisista asioista,huonekasveista, käsitöistä tms löytyy muitakin. Oli harrastus mikä tahansa, samanhenkisiä löytyy.
Jos et muuta keksi, osallistu vaikka mielenterveysyhdistyksen toimintaan.
Niinhän sulla Paula Phyllis on aina ollut. Niinan kanssa tulitte helvetin hyvin toimeen.