Voiko 14-15 vuotias lapseni olla yön yksin kotona
Hän on ainakin niin itsenäinen että varmasti pärjää yön yksin kotona. Mutta mikä on teidän mielipide?
Kommentit (14)
Höh. Liian vähän tietoa. Ok-talo eri kuin kerrostalo. Maaseutu eri kuin tiivis kaupunki. Luonne.
Naapurin tuonikäinen oli toisinaan yksin, kun vanhemmat pari päivää mökillä. Piti aikamoisia bileitä. Kananmunia toisen naapurin katolle. Siivousvälineet meidän pihalle. Vanhempiensa mukaan siivo sisällä myös huono.
Kannattaa kysyä siltä lapselta, eikä täältä. Itse ainakin pärjäsin tuon ikäisenä mainiosti itsekseni. Jos taas lasta pelottaa olla yksin, voi kysyä, että voisiko joku hyvä kaveri tulla yökylään, tai voiko lapsi mennä yökylään jollekin kaverilleen.
Vierailija kirjoitti:
Höh. Liian vähän tietoa. Ok-talo eri kuin kerrostalo. Maaseutu eri kuin tiivis kaupunki. Luonne.
Naapurin tuonikäinen oli toisinaan yksin, kun vanhemmat pari päivää mökillä. Piti aikamoisia bileitä. Kananmunia toisen naapurin katolle. Siivousvälineet meidän pihalle. Vanhempiensa mukaan siivo sisällä myös huono.
No lisää tietoa: lapsellani on asperger jonka takia olisi hyvin epätodennäköistä bileiden pitäminen.
Ap
Kysyisin lapselta suoraan. Se sanoo joko: Joo, mä pärjään. Tai : Ei, ei älä ikinä jätä mua yksin!
Jos ei 14-15 vuotiasta teiniä voi jättää yhdeksi yöksi yksin kotiin, niin hänen täytyy olla joko vammainen tai jollain tavalla häiriintynyt.
Voit jättää. Mullakin tuon ikäinen asperger.
Jos ok-talo, voi jotain ongelmia tulla
Osaako toimia tulipalossa tai vesivuodossa. Entä, jos tuntematon tulee ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Jos ok-talo, voi jotain ongelmia tulla
Osaako toimia tulipalossa tai vesivuodossa. Entä, jos tuntematon tulee ovelle.
Tällaiset voi sattua myös silloin, kun teini on kotona ja vanhemmat töissä.
Riippuu nyt sit assista. Niitä asseja, joita työssäni tapaan, en tpsiaan jättäisi. Jo teidän assi ei unohdu vuorokaudeksi koneelle ja tekke itse ruokansa ilman suuria ongelmia eikä ole taipuvainen hölöttelemään ympäriinsä netissä olevansa yksin, siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lisää tietoa: lapsellani on asperger jonka takia olisi hyvin epätodennäköistä bileiden pitäminen.
Ap
Voi kuule. Aspergerhän se juuri on normaalia alttiimpi sille, että muka kaverit tyrkkää paikalle bilettämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVoi kuule. Aspergerhän se juuri on normaalia alttiimpi sille, että muka kaverit tyrkkää paikalle bilettämään.
Aspergerin takia hänellä ei ole sosiaalisia suhteita eikä kavereita.
Ap
Ei voi olla, pitää palkata lapsenvahti. Hyvä vaihtoehto on esim. lukiolainen. Sellaisen saa halvalla tulemaan.
Me emme tunne sinun lastasi.
Oma lapsi taisi olla ensimmäistä kertaa yön yksin 15-vuotiaana, itse asiassa suorilta 2 yötä. Olisi varmaan pärjännyt aiemminkin.