Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syötte, kun kaapissa ei ole mitään?

Vierailija
04.05.2022 |

Minä pestopastaa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kanamunia löytyy, munakasta

Vierailija
2/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kanamunia löytyy, munakasta

Tämä olisi ollut tänään toinen vaihtoehto. Ap

Vierailija
4/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsiä ja sen kaapin.

Vierailija
5/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan ei ole mitään, käyn kaupassa.

Mutta yleensä on aina kasvishässäkkä pastalla tarjolla , jos mitään järkevää ei ole

Vierailija
6/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonia. Sitä voi soveltaa vaikka tonnikalan sekaan.

Vierailija
7/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina meillä jotain on, tavallisia kun ei ole suunniteltuna mitään mitä laittaa ja käytyä erikseen ostoksilla:

- kuivapastaa, pestoa, aurinkokuivattu tomaattia, jotain juustoa vaikka mozzarellaa tai raejuustoa jos on

- pastaa, yksinkertainen kastike sipuli, valkosipuli, säilyketomaattimurskaa, yrttimausteita, vähän etikkaa, hunajaa, suolaa, muustapippuria

- hernekeittoa on yleensä tölkeissä

- jos on munia niiin munakasta, sen täytteeksi voi laittaa kasviksia tai juustoja jos on

- linssikeittoa

Vierailija
8/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaherneet ovat edullisia ja saa monen päivän ruoan. 

Vierailija
9/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan woltilla.

Vierailija
10/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroo tai munakasta. Hyvin usein löytyy aineet jompaankumpaan vaikka kaappi tyhjä.

Vierailija
11/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just pyöräytin pitsapohjan. Laitan päälle mitä jääkaapista löytyy. Vähän juustoa, kirsikkatomaattia, avattu pussi sinihomejuustoa, jotain proteiinia, sipulia.

Vierailija
12/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaapissa "ei ole mitään", on siellä yleensä kuitenkin jotain - pastaa, riisiä, mausteita, ketsuppia... Näistä sitten yhdistellen teen jotain epäruokaa eli lavintoa (sana on peräisin kirjasta Elimäen tarkoitus). Jouluna olin omaehtoisessa koronakaranteenissa, joten jouluateriani oli keitettyjä lasagnelevyjä ketsupin kanssa ja jälkiruoaksi mikrokakku (jauhoja, ruokaöljyä, hunajaa, kaakaojauhetta).

Vierailija
13/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just pyöräytin pitsapohjan. Laitan päälle mitä jääkaapista löytyy. Vähän juustoa, kirsikkatomaattia, avattu pussi sinihomejuustoa, jotain proteiinia, sipulia.

"Kun kaapissa ei ole mitään", kysyy ap.

Ja sä luettelet heti täydellisen pizzan ainekset. Mitä sä siis syöt kun kaapissa ei ole mitään?

Vierailija
14/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit tehdä pestopastaa, jos kaapissa ei ole mitään? 

Jos meillä on kaappi tyhjänä ja ei jaksa kauppaan, niin tilaan woltilla. Jos siellä on jotain, niin teen sitten niistä ruokaa mitä on. Viime aikoina yleisin "vähistä tarpeista"-ruokani on ollut pikanuudelit ja kaksi paistettua kananmunaa.

Vierailija
15/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolt rahattomana = talousongelmien pahentamista entisestään. En suosittele. Itse en ole koskaan tilannut Woltista.

Teen paljon ruokaa itse. Teen ruokaostokset kerran viikossa. Olen taloudellisesti hyvässä asemassa, mutta joskus olen ollut nuori, köyhä ja opiskelija minäkin. Silloin harkitsin kahteen kertaan jopa sähkönkulutustani eli että laitanko uunin päälle vai käytänkö hellalevyä ja jos käytän uunia, niin samalla lämmityksellä teen ruokaa, sämpylöitä ja kuivakakun noin esim. Ja jos on syksy, niin teenkin omenapiirakan, sillä keräsin autioilta tonteilta omenia ja piirakka oli herkkua tilanteessa, jossa laskin kolikoitani. Vielä suurempaa herkkua oli, kun tein vaniljakastiketta itse omenapiirakan kaveriksi. Näin sitä voi olla köyhänäkin rikas!

Vierailija
16/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä löytyy aina kaurahiutale, kananmunia ja makaronia/spagetti. Näitä sitten vaihdellen. 

Vierailija
17/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeleivät maistuu aina!

Vierailija
18/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettuja munia ja paahtoleipää tai munakasta. Tai keitettyä pastaa jonka sekaan tulee valkosipulia ja raastettua juustoa (aina siellä joku juustonkäntty kaapista löytyy). Jos on leipää niin grillattuja leipiä joiden välissä on juustoa (kinkkua jos on) ja sinappia tai ketsuppia. Kaurapuuroa. Jos on maitoa niin riisipuuroa.

Noihin yleensä aina löytyy tarvikkeet.

Vierailija
19/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sä luettelet heti täydellisen pizzan ainekset. Mitä sä siis syöt kun kaapissa ei ole mitään?

Jauhopussi löyty, oljyä yms. Ketsuppi, liki kuivuneet kurtistuneet kirsikkatomaatit, avattu pussi mozzarellaa, siis liru, avattu pussi homejuustoa (liru), sipulia nyt on aina.

Sillon kun mulla ei oo " mitään", kyllä mä jotain osaan kehittää. Vaikka vettä ja jauhoja, paistan tortillaletut pannulla. Sitten vaikka dippaan oliiviöljyyn ja merisuolaan.

Vierailija
20/39 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaimellisesti jos otetaan, syön kaapin ovet, kerta kaapeissa ei ole mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi