Kuukauden sisällä 60 v juhlat ja työtön!
Kuka minut ottaisi töihin yksi koulutus takana, jota työtä en ole tehnyt koskaan. Olen ollut hanttihommissa osa-aikaisena 10vuotta ja loput ajat kotona lasten kanssa ja viime vuosikymmenen työttömänä.
Eikö mua vois jo armahtaa ja myös niitä työnantajia, joille alan lähettämään työhakemuksia?
Kommentit (25)
Eihän se ole kuin yksi hakemus viikossa. Monissa paikoissa nettihakemuksen käsittelee algoritmi ja hakemuksesi menee ikäsi vuoksi automaattisesti roskiin. Ei sitä kukaan ihminen lue. Ymmärrän, että haluaisit jo eläkkeelle, mutta ikävä kyllä et vielä pääse.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole kuin yksi hakemus viikossa. Monissa paikoissa nettihakemuksen käsittelee algoritmi ja hakemuksesi menee ikäsi vuoksi automaattisesti roskiin. Ei sitä kukaan ihminen lue. Ymmärrän, että haluaisit jo eläkkeelle, mutta ikävä kyllä et vielä pääse.
Miksi työhakemukseen pitäisi laittaa ikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sain aloituksesta käsityksen, ettei aloittaja edes halua töihin. Mutta algoritmi tunnistaa muitakin asioita. Esim jos olet laittanut vaikkapa valmistumisvuodeksesi 1986, niin et sä silloin mikään kolmekymppinen enää ole. Jo pelkästään se, ettei ole viimeiseen 10 vuoteen ollut missään töissä eli tieto, missä on ollut töiss vv 2012-2022 puuttuu, algoritmi voi heittää hakemuksen roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anonyyminäkö meinasit sen tehdä ?
Et siis koskaan ole halunnut tehdä mitään ja nyt ihmettelet, että sinultakin vaaditaan se yski hakemus viikossa. Periaatteessahan turhaa sinun hakeminen on, mutta läpäänsä työhaluttomathan on juuri niitä, joita pitääkin aktivoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 59 v. ja kokeillut laittaa hakemuksia niin, että en kero syntymäaikaa ja muutenkin piilottelen vuosiluvut. Saattavat jopa kiinnostua ja peräti lukea hakemukseni, mutta kyllä sitten laittavat perään kyselyn, että minkä ikäinen olen.
Ja se oli sitten siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 59 v. ja kokeillut laittaa hakemuksia niin, että en kero syntymäaikaa ja muutenkin piilottelen vuosiluvut. Saattavat jopa kiinnostua ja peräti lukea hakemukseni, mutta kyllä sitten laittavat perään kyselyn, että minkä ikäinen olen.
Ja se oli sitten siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anonyymi haku on tätä päivää kunnat esim hakevat. Ei saa syrjiä millään perusteilla kun ainoastaan osaaminen ratkaisee, ei nimi, ikä, sukupuoli, kansallisuus....
Ei sulla kyllä ole mitään mahdollisuuksia työllistyä mutta turhaa suuret työhakemuksesi vastaanottajaa. Ikäsi vaikuttaa sen että hakemuksesi menee roskiin 3:saa sekuntissa. Jatka rauhassa elämääsi.
Kannattaako sairaudet kertoa työhakemuksessa vai missä vaiheessa? Tarkoitan sairauksia, jotka selkeästi haittaavat minkä tahansa työn tekoa, mutta joista ei pääse eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako sairaudet kertoa työhakemuksessa vai missä vaiheessa? Tarkoitan sairauksia, jotka selkeästi haittaavat minkä tahansa työn tekoa, mutta joista ei pääse eläkkeelle.
Viimeistään haastattelussa kannattaa kertoa. Mutta kun ikää on jo +45 naisella, ei edes kutsuta haastatteluihin. Ite 60v ja viimeinen 10v ei ole ollut vakityötä, vain pätkiä. En valita, puutarhassa aika kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeistään haastattelussa kannattaa kertoa. Mutta kun ikää on jo +45 naisella, ei edes kutsuta haastatteluihin. Ite 60v ja viimeinen 10v ei ole ollut vakityötä, vain pätkiä. En valita, puutarhassa aika kuluu.
Ei kyllä pidä paikkaansa tuo ettei edes kutsuta haastatteluihin, ei todellakaan kaikilla aloilla.
Mikset vaan jää eläkkeelle jo? Jäisi työpaikatkin meille nuoremmille työttömille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anonyymi haku on tätä päivää kunnat esim hakevat. Ei saa syrjiä millään perusteilla kun ainoastaan osaaminen ratkaisee, ei nimi, ikä, sukupuoli, kansallisuus....
Miten anonyymihaku toteutuu kuntarekryssä jota moni kunta ja kuntayhtymä rekrytoinnin välineenä käyttää?
Kysytään syntvuosi, pitää listata tutkinnot suoritusvuosineen, pitää listata työkokemus päivämäärineen.
Lisäksi kyselevät erikoisia asioita siinä sivussa. On toki myös kohta vapaamuot. hakemustekstille, mutta jos jättää muut nettilomakkeen kohdat täyttämättä (pakollisia toki useimmat) tai täyttää vaillinaisesti niin karsiutuu pois taatusti.
Onko sinulla henkilökortti?
Vierailija kirjoitti:
Mikset vaan jää eläkkeelle jo? Jäisi työpaikatkin meille nuoremmille työttömille.
Eläkkeelle jäämistä ei kukaan voi itse päättää! Mikä työpaikka sulle jää, kun ei toisella sellaista sulle jätettävää ole? Olisko vanhemmalla enemmän älyä?
Se on 0 hakemusta kun otetaan huomioon ihmisen mahdollisuudet saada töitä korkean ikänsä ja sairauksien takia. Eivät ne voi vaatia iäkkäiltä pitkäaikaistyttömiltä neljää hakemusta.
Asennoidu oikein.
Ota vapaudesta ilo irti. Ei se työpäivä heräämisineen ja työmatkoineen hanttihommissa ole merkityksellistä. Oma vapaus on.
Kaikki työt on lopulta hanttihommia.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeelle ei vaan "jäädä". Sinne päästään, jos päästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeelle jäämistä ei kukaan voi itse päättää! Mikä työpaikka sulle jää, kun ei toisella sellaista sulle jätettävää ole? Olisko vanhemmalla enemmän älyä?
Kuules neropatti. Eläkkeelle ei jäädä, vaan sitä pitää erikseen hakea kun eläkkeelle jäämisen ehdot, joista ikä on tärkeimpiä terveellä, täyttyvät.
Ihan sama onko töissä, työtön, lomautettu tai vaikka mitä statuksena. Samalla tavalla se käy kaikilla Suomessa.
Mikä koulutus?