Aikuisen tyttären juominen
On 24 vuotias ja alkoholia kuluu valehtelematta päivittäin. Aina kun puhumme puhelimessa niin täysi känni päällä. On ollut monia sairaala reissuja sekä läheltä piti tilanteita. En halua katsoa kun oma lapsi tuhoaa elämänsä. Hän ei käy töissä eikä opiskele enää ja jos rahat loppuu niin ottaa pikavippejä. Miten voisin auttaa? Olen kädetön
Kommentit (48)
Et voi tehdä mitään. Itseasiassa neuvoisin että älä yritä puuttua millään tavoin hänen asioihinsa, ettei hän laita välejä poikki.
Ei sinun auta muu kuin sietää tilannetta.
Miten asiat ovat päätyneet tuohon pisteeseen? Onko kotona taphtunut jotain pahaa?
Mikä on aiheuttanut tuollaisen epätoivon?
Tyttären ollessa pieni ja kotona asuessaan emme käyttäneet tippaakaan alkoholia. Olen yrittänyt keskustella tyttäreni kanssa, että onko jotain mistä kenties haluaa puhua ja vastaukseksi saan pelkkää tiuskimista ja haukkumista. Hän ei ole koskaan oikein kertonut minulle asioistaan. ap
En kyllä joisi tai söisi aikuista tytärtäni. Sitähän otsikko ehdottaa.
Ap, jos sä autat sä ylläpidät hänen juomistaan.Alkoholisti voi lopettaa vain jos itse haluaa lopettaa.
Ehkä tuo juominen on vaan jokin vaihe? Sano sille et ottaa itseään niskasta kiinni.
Hänellä on paha olo, ja varmaan häpeääkin. Minä join äidin kuolemaan saakka, juon nytkin. Ei mikään iäkkään äidin teko tai sana olisi auttanut.
Minun humalahakuisuuteni alkoi vasta kolmikymppisenä, kun päädyin erittäin kurjaan, väkivaltaiseen parisuhteeseen. Pyristelin siitä irti, mutta aikaa meni! Meni ihan käräjäoikeudenkin aikaa, lopulta: oli haettava lähestymiskieltoa!
Ja mies oli professorismies, ei hunsvotti! Ei hän juottanut, mutta yhteiselo "sai juomaan"...
Tyttärenä sanoisin: älä nyt ainakaan syyllistä itseäsi! Joitain elämä kolhii, ja toisille auttaa hätään ensiapuna viina tai lääkkeet. Voi, kun tyttäresi saisi apuja, terapiaa, ja aikaa sille hoidolle!
Tämä on vain vauvapalsta, ja nimettöminä puhutaan: mutta oikeasti niin toivon, että tyttäresi saa itsensä kerättyä. Minä en ihan ehtinyt, ennen oman rakkaan äidin kuolemaa. Mutta toivon kaikkein parasta teille!!
Nyt kyllä lähden ostamaan kaljaa.
Eli ap tyttärelläsi ei ole töitä eikä ammattia? Ja vielä ihmettelet, että miksi juo
Voisi vihjailla lihomisvaikutuksesta. Haluaako säkkikankut ja pussimahan? -
Hyssyttelyllä tuskin onnistuu.
Mä meen nyt lenkille. Hei kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä lähden ostamaan kaljaa.
Kuule,ihan samat ajatukset.
Semmonen kuusi bissee on ihan hyvä satsi illlaksi.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Voisi vihjailla lihomisvaikutuksesta. Haluaako säkkikankut ja pussimahan? -
Hyssyttelyllä tuskin onnistuu.
Alkkiksethan ne vasta laihoja onkin. Vain satunnaiskäyttäjät vetää sokerisidukkaa pizzan päälle.
Tyttärelläni jäi opinnot juomisen takia. Lensi ulos kun hänen sanojensa mukaan kävi tauoilla kaljalla..ap
Veljeni alkoi seurustella nuoren naisen kanssa, olivat 19 ja 21, joka oli jo pitkälle alkoholisoitumassa nuoresta iästän huolimatta.
Veli ei sitä joko tajunnut tai sulki silmänsä tosiasioilta, ehtivät muuttaa yhteenkin ja mennä naimisiin ennen kuin suostui myöntämään että vaimo on alkoholisti.
Haki tätä milloin mistäkin ryyppyporukoista, yritti estää juomasta, mikään ei auttanut.
Eroonhan se johti ja nainen romahti täysin. Näin häntä joskus kaupungilla ja viimeisen kerran kun näin kulki pyörätuolilla. Sitten kuulin että oli kuollut, alta kolmekymppisenä.
Tämä nainen oli alkoholistikodista jossa koko perhe joi, äiti, isä (josta sai kuulla ettei ole hänen oikea isänsä vaan hän oli äidin humalapäissä tehdyn syrjähypyn tulos) sekä veli.
Veljeni yritti pelastaa tätä naista mutta eihän se onnistunut kun toinen ei halunnut mitään apua.
Nyt veli on ollut aviossa fiksun naisen kanssa, olleet jo vuosia.
Aika vaikeeta on saada hänet lopettamaan, itse katson samanikäisen naisen alkoholisoitumista vierestä, eikä sanat tunnu auttavan. Olen siis hänen ikäisensä mies ja hän ystävä. Pahalta näyttää, jos ei tuota lopeta.