Alkoholin lopettamiset hyödyt
Kertokaas mitä hyötyä olette saaneet alkoholin käytön lopettamisesta ja mikä syy sai lopettamaan vai terveys meni ja oli pakko?
Kuulisin syitä että saisin päivittäisen tyhmyyden loppumaan, olen korkeakoulutettu nainen, elämä kovin tyhjää, lapseton, en jaksa enää elää näin. Toivon asiallisia vastauksia ja kokemuksia. A-klinikka ei apua tuonut kuten jollekin. Kaikki vastaukset otan kiitollisuudella vastaan.
Kommentit (48)
Lopetin alkoholin juomisen ahdistukseen ja masennukseen.
Kolmen viikon päästä olin psykiatrisella osastolla.
Oon ihmetellyt, kun sanotaan että lopettamisen jälkeen sitä laihtuu, mieliala paranee, unettomuus lähtee ja elämä on yhtäkkiä jotenkin maagisesti parempaa.
Mulla käy aina päinvastoin vaikka tipattomia kausia on kestänyt kuukausia.
Mielelläni mäkin kuulisin niitä oikeita iloisempiakin tarinoita!
Lopetin kun lääkäri käski, terveys syy. Mutta jatkan ehkä vielä.
Eli juot, koska elämäsi on tyhjää ja mikään ei kiinnosta?
Sun pitää etsiä asioita joista saat iloa ja joilla voit korvata alkoholin ns hyödyt.
Lopetin, jäin yksin, ystävät ei kutsu juhliinsa, en tapaa ihmisiä. Masennuin, ahdistuin, aloin saafa paniikkikohtauksia. Unet lähti. Sydänoireita tuli eli sain vain haittoja :(
Iho kirkastuu, paino laskee, krapula-aamut loppuu.
Läheisille olet luotettavampi ihminen kun muistat mitä olet luvannut. Etkä mokaile kännissä.
Rahaa säästyy. Ei ole niitä hirveitä ankeita krapulaoloja. Ei niitä päiviä kun vain pakko nukkua ja syödä että se ahdistus ja olo menisi ohi. Mieliala tasaisempi.
Ei morkkiksia siitä, että onko tehnyt tai sanonut jotain tyhmää kännissä.
Ei heräämistä sydämen tykytykseen ja pakokauhuun, onko lompakko ja puhelin tallessa.
Itse juon nykyään tosi harvoin verrattuna entiseen.
Sitten jos juo,niin muistaa vaan että eipä tämä niin hauskaa ollutkaan eikä todellakaan kaiken sen väärtti, siis krapulan ja muun epämukavan.
Nousuhumalassa on hetken hauskaa, mutta siinäpä se. Aamulla on niin paha olo ja sydän tykyttää, masentaa, ahdistaa, päätä särkee ja ei oikein pysty nukkua muttei jaksa olla valveillakaan.
Pari viikkoa kun oot ilman, niin sen unohtaa.
Juon koska olen lopen kyllästynyt elämässäni oleviin epätoivottuihin ihmisiin. Tuntemattomia jotka vainoavat elämääni syyttä suotta. Ei syytä yrittää nousta kun ei yhtään ihmistä tukena.
Siis pari viikkoa kun oot ilman alkoholia, sen alkaa unohtamaan, tarkoitin.
Mutta tiedän kokemuksesta että mitä enemmän juo sitä enemmän juo ja siihen tottuu. Sitten kun on jonkin aikaa ilman, tuntuu ihmeelliseltä miten se on voinut.olla niin suuressa osassa elämää. Ja miten huono olo on ollut usein sen takia,mutta sitä ei vain ole huomannut kun on ollut niin turtunut siihen juomiseen.
Lue kirja Lee Jampolsky: vapaudu riippuvuudesta. Käsittelee riippuvuuksia laajemmin (ajatuksena että kaikki mistä haetaan sokeasti onnea ja sisältöä elämään oman itsen ulkopuolelta on riippuvuutta, siis pakonomainen menestyksen tavoittelu, omaisuuden haaliminen, ihmisissä roikkuminen jne., myös päihteet tietty). Itse kamppailen toisenlaisen riippuvuuden kanssa, mutta sain paljon hyvää ajattelemisen aihetta tuosta kirjasta, kun asioita katsottiin vähän eri vinkkelistä kuin yleensä. Kirjan lopussa on myös usealle päiväle harjoituksia miten ajatuksiaan voi jumpata. Pikkasen maailmaasyleilevää se teksti välillä, mutta eihän kaikkea tarvitsekaan sokeasti uskoa. Uskon kuitenkin ap että saat jotain sysäystä ajatusprosesseillesi tuosta kirjasta. Hyvä kun olet havahtunut tilanteeseesi ja haluat siihen muutosta, suuresti tsemppiä! <3
Isä kuoli viinan liiallisesta juonnista. Ei mikään kiva tapa mennä. Parempi jäädä koukkuun vaikka kahviin.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin alkoholin juomisen ahdistukseen ja masennukseen.
Kolmen viikon päästä olin psykiatrisella osastolla.
Oon ihmetellyt, kun sanotaan että lopettamisen jälkeen sitä laihtuu, mieliala paranee, unettomuus lähtee ja elämä on yhtäkkiä jotenkin maagisesti parempaa.
Mulla käy aina päinvastoin vaikka tipattomia kausia on kestänyt kuukausia.Mielelläni mäkin kuulisin niitä oikeita iloisempiakin tarinoita!
Sinun ongelmien syy ei ollut alkoholin lopettaminen vaan hoitamaton masennus. Toivottavasti saat itsesi kuntoon,
Tavarat kateissa, hajoaa, riitoja kaikkien kanssa, holtittomuutta ja typeriä sekoiluja ei niin fiksujen miesten kanssa, tyhmät teot, kaatuilut, loukkaantumiset, murtuneet kylkiluut, jalka ja aivotärähdyksiä..
Onko tukihenkilöitä saatavilla mistään paitsi a klinikalta, mistä kohtaa ihmisen jolle voi soittaa milloin vain ja saada tukea, olisiko niitä?
Hyvät puolet:
-rahaa säästyy
-ei krapuloita
-ei morkkiksia
Huonot puolet:
-sosiaalinen elämä kärsii todella paljon
-saattaa iskeä masennus ja tylsyys jos raitistuu
Ilman viinaa kuolen tylsyyteen, masennukseen ja yksinäisyyteen. Se siitä valinnasta.
Päivä ilman viinaa, keneltä onnistuu tuossa tilassa?
Auttaisiko muutto eri kaupunkiin tuossa tilanteessa? Jos tuttavasi juovat, et voi syyttää heitä, jokainen kantaa vastuunsa itse juomisestaan.
Rahat säästyy ja terveydelle tekee hyvää olla juomatta.
Mutta: ei laihdu,ei iho kirkastu-päinvastoin se jotenkin rumenee, sumenee, tulee finnejä tms. Ei piristy mitenkään, väsyttää koko ajan kun rapulassa konsanaan. Ja olen ollut juomatta pisaraakaan jo 6 viikkoa.
Elämä entistä tyhjempää, selvinpäin sitä vielä paremmin tajuaa oman merkityksettömyyden.
Eikä sitä merkitystä ole löytynyt vaikka ollu selvinpäin 5 vuotta ja juostu kaikki psykoligot ja poppamiehet läpi sata kertaa.
No,ei oo darroja, rahaa säästyy, terveys kait parempi,vaikken nukukkaan paljoa koskaan yms.
???