*~* HAAHUT viikko 41 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]77mm[/b] 1.9.2006 rv 11+1 todettiin ultrassa sikiö jonka sydän ei lyönyt ja koko vastasi rv 8. Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Jälkitarkastuksessa kaikki oli ok ja nyt on vuotokin loppunut. Uutta raskautta toivotaan pian. Meillä on ennestään yksi poika, syntynyt 07/05. Ikää itselläni on viikkoa vaille 29 v.
[b]Adette[/b] Minä 27 ja mies 27 ja esikoisen yritys aloitettu 9/05. Terolutit ja clomit avuksi 4/06. Alkuraskauden keskenmeno 8/06.
[b]carpel[/b] Itse olen 27-vuotias, mies 32. Lapsia ei ole ja sen ensimmäisen yritys aloitettu 06/06. Keskenmeno 07/06 rv 7+2.
[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]Helga76[/b] Mies ja Mä molemmat 30v. Asutaan Etelä-Suomessa ja ensimmäistä lasta toivotaan saapuvaksi. Keskeytynyt keskenmeno 07/06. Minä olen tälläinen omituisen huumorintajun omaava blondi, jolla jopa toisinaan päänupissa syttyy " heureka" lamppu. Olen myös " super-tunteellinen" , välillä mennään korkealla ja kovaa, toisinaan ryömitään pohjamudissa.
[b]joonatan05[/b] olen 25 v ja mies 27, meillä suloinen poika 1,5 v. Tuulimuna raskaus todettiin siis 11+1 07/06.
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]Juuliar74[/b] Olen 32-vuotias yhden 1.5 v vanhan tytön äiti. Asun mieheni ja tyttöni kanssa Etelä-Karjalassa.
[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05, 12/05 ja 7/06?.
[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.
[b]Moila[/b] Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.
[b]-nelliina-[/b] minä olen 29 ja mies 34 vuotta. Meillä on koululaiset, tyttö ja poika. Eka ja toivottavasti vikakin keskenmeno 7/2006 viikolla 11+0, kohtu tyhjentyi itsestään, ei ollut muuta kuin nestepussi kohdussa. Kohdun koko kuitenkin vastasi viikkoja. Synnytyssairaala olis TAYS.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]pumpsu[/b] Minä 24, Mies 26, Ensimmäistä lasta toivotaan, Spontaanit keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-8.
[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]Shannon-75[/b] meillä on uusperhe, johon kuuluu mun ja mieheni lisäksi 2 poikaa mun edellisestä liitosta 10/96 ja 3/99 sekä tyttö mieheni edellisestä liitosta 2/99. Meillä on myös yksi yhteinen poika 1/04. km 4/06 ja km+kohdunulkoinen 8/06.
[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.
[b]vauvaksi[/b] minä+mies 34+38 v yhden lapsen (vm 04) onnelliset vanhemmat. Kakkosta kuumeiltiin 10 kk ja plussa 07/06 >>keskenmeno rv 12+0. Jatkokuumeilu vielä vähän avoin.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006
[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]eka-vekara[/b] plussa 7.7.2006, la 18.3.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b]limetti1[/b] plussa 25.8.2006, la 1.5.2007
[b]Pirpaliina[/b] plussa 8.9.2006, la 18.5.2007
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
[/quote]
Kommentit (62)
viimeistä sairasloma päivää vietän ja onneksi huomenna pääsee jo töihin. Alkaa käydä aika pitkäksi täälä kotona..
niin KATRI72: älä vielä laita mua plussanneisiin.. haluun ottaa varman päälle tän ja oottelen nyt parisen viikkoa ni lisätään sitten. ilmoittelen sit vaikka. viimeeksi tuli niin tiputtua korkeelta ku menikin kesken...
Tänä aamuna heräsin taas ihmeellisesti klo 7.00 ja ei meinannu enään millään unta riittää, mut sain tunnin venytettyä nousemista.
plussasäteitä kaikille!
adette 4+2
piti vielä kiittää kaikkia onnitteluista!
adette
Iltoja naiset ja tytön tylleröiset =)
Täällä ei kummallisuuksia, työpäivä ja päikkärit takanapäin ja silti oon ihan naatti.
Eilinen ilta menikin sit itkemiseksi ja miehen kaa keskusteluks. Mikäs sen parempi paikka porata kun miehen kainalo¿ Noo kumminkin sovittiin, et siirretään lääkäri rumbaa tammikuulle 2007. Ihan siitä syystä, jos sieltä jotain ikäviä uutisia tulee, niin sit menee joulu ja kaik persiilleen, ja joulu on mulle henk.koht. tosi tärkeä. (sukulaiset, ruuat, lahjat jne.)
Niinpä oon kovin koittanu vihjailla/uhakailla tuonne mahan suuntaan, et kannattaisko harkita sitä yhtymistä simppojen kans, ettei tartte pahan lääkärin tulla ja ruveta tökkiin neulojen kanssa¿
*pelottelee muniksia kuin viimeistä päivää*
No onneks nyt on suoritettu miehen kaa se ¿virallinen¿ keskustelun avaus, et mitä jos¿.
(Siis mentäisi tutkimuksiin, ei saada lapsia, plus muut kauhu skenaariot jne.)
Vauvaksi: Joo, nyt on ainakin saletisti niin, et mun ovis tulee aina samalla ajalla, taidankin jättää tikuttamisen tästä kierrosta ihan viime tippaan sen takia.. Sit ei auta muu kuin toivoa, et se munasolu sieltä kans irtoo¿ Ootko itte käyny ovismetsällä?
Katri: Joo-o, jooo¿ Me mennäänkin sit joo vähä samois lukemis kp kanssa. Olikse niin, et sä et tikuta ovista? Meinasin vaan, et onko meillä piinailuu sit samoihin aikoihin, kun mulle tikut näyttää aina oviplussaa kp12/13. Kun muistaakseni sulla nuo kierrot välillä tahtoo venyä? Vai venyikö ne aina silloin, kun olit todennäköisesti todistamattomasti raskaana?
Irmeli: Tervetuloa pinoilemaan ja palstailemaan kivojen ihmisten kanssa. =)
Mulle tehtiin kaavinta, saikkua fyysisestä syystä viikko, henkisestä toinen. Vuotoa ei juurikaan ollu, mut mulla vaan kipuili tuo maha jotenkin enemmän. Yritys aloitettiin kaavinnasta parin viikon päästä, ei siis odotettu menkkoja siihen väliin.
DreamOne: Hmm, mä oon varmaan vaan kyttäilly sitä sarjaa silmät niin ymmyrkäisenä niistä ihmisistä, etten oo tajunnukkaan, et melkein kaikil ois lapsia. On muuten välil niin uskomattomia tapauksia siinä, et huh huh.
PCO:sta, alkuajan ultran tehny lääkäri, vinkkaili, et mulla on rakkulaiset munasarjat¿ Jotka sit seuraavassa ultrassa näytti normaalilta. Eli ne rakkulat voi hävitä, mutta en tiedä voiko ne kasvaa takas. Nooo se selviää sit tammikuussa, et mikä on tilanne tuolla alakerta osastolla. Ja ite oon miettiny enemmänkin tuota pco mahdollisuutta, koska km jälkeen mun menkat on ollu ,melkein poikkeuksetta vaan tuhrua. ja kesto tyyliin 3pv, et tiedäppä sitten..
Voihan se olla et kroppa ei vaan oo toiminu heinäkuisen km jälkeen, niin se ei oo toiminu, ennen kun nyt. Nyt voin sanoa, et mulla on menkat, oikein ihan verellä varustettuna.
Tuota¿ Mihin tutkimuksiin sä pyysit päästä kun soitit yksityiselle? Vai soititko jonnekin lapsettomuuteen erikoistuneelle vai jonnekin tavis yksityiselle?
Ja sanotaanko näin, et tuo 150¿ hinta on HALPA, kun ajattelee sitä mielenrauhaa mikä siitä seuraa. Itse olisin valmis maksamaan noista perustutkimuksista vaikka sen 300¿, jos sillä selviäis jo heti, mitkä on mahkut saada lapsi luomusti.
Mut jos sieltä tulee ilmoitus, et eipä luomuna onnistukkaan niin sit tulee kallista¿ Tosin en edes tiedä mitä maksaa esim. clomit ja muut hormonaaliset lääkkeet mitä yleisesti suositellaan/määrätään aluks?
Hui¿ Tsemppiä sinullekin tulevaan! =)
Mä en tajua mitä tää kone tilttailee välillä, mut nyt saa jännittää tuliko tää kahteen kertaan sit lähetettyä..
Iltaa arvon haahut!
Kiitos teille tervetulotoivotuksista!
Irmelille pahoittelut keskenmenostasi. Voimia sinulle! Itse en ole koskaan kokenut kumpaakaan toimenpiteistä, mulla on kaikki mennyt ihan itsestään kesken. Mutta olen kuullut että kaavinnasta toipuu huomattavasti paremmin. DreamOne taitaa olla ainoa huono esimerkki jonka tiedän.
Katri: ikävää että lupaavista oireista huolimatta se pirskeleen täti tuli teille kylään. Voihan olla, että kyseessä oli varhainen keskenmeno. Oman mielenrauhan vuoksi kannattaa kuitenkin ajatella sitä tädin normivisiittinä. Mä olisin varmaan voinut myös pitää tätä vikaa keskenmenoa ihan tädin myöhästymisenä, ellen olisi käyttänyt niitä penteleen lugeja (keltarauhashormonia). Ne viivästytti keskenmenon alkamista, ja olinhan mä tietty malttamattomana testaillut ensin pari negaa ja sitten sen plussan. Tästä vahingosta viisastuneena yritän olla testailematta liian ajoissa ja mitään lugesteronia en enää käytä kun siitä ei mitään todistettavaa hyötyä ole. Mutta, mutta. Mulla ei ole läheskään niin rautaisia hermoja kun sulla.
Helga: mitäs jos sulla on keltarauhashormonin vajaus? Niukat menkat voi olla mun käsittääksen merkki siitä. Se varmaan kyllä testataan sitten kun menette lääkäriin. Tai toivottavasti munikset ovat säikähtäneet sun uhkailuja ja päättävät hedelmöittyä ennen sitä. Peukut pystyyn että olit tarpeeksi pelottava! =)
Onkos teillä muuten jotain systeemiä millä vastailette tänne. Mun laho pää ei nimittäin millään muista ketkä kaikki kirjoittelivat ja mitä. Eli en muista vastailla ja kommentoida kaikille...
Nyt lähden sohvalle pötköttämään. Illan jatkoja kaikille!
Mun laho pää ei enää muista, olenko jo toivottanut kaikki uudet tervetulleeksi...mutta siis pahoittelut ainakin Irmeli ja apuh ja moment ja dreamone ja tervetuloa tänne jakamaan tuntoja. Irmeli kyseli kaavinnasta: mulla km oli tosi myöhään, eli oli käytännössä synnytys. Istukka ei irronnut, joten kaavintaan päädyttiin. Toivuin kyllä fyysisesti ihan hyvin, pari viikkoa kesti vuoto. Henkisesti meni (tai menee) aika pitkään, joten ihan heti ei uuteen yritykseen ryhdytty. Yhden kierron ohjeistivat odottamaan, sitten ei fyysisesti olisi mitään estettä. Se yksi kierto kai käytännössä antaa limakalvolle aikaa toipua, ja siksi suositellaan. Mutta hyvin on kuulemma mennyt seuraavat raskaudet, vaikkei kiertoa välissä olisi odotettukaan.
Helga, loppuvuosi on toivoa täynnä! Me ollaan myös päätetty hakeutua tarkempiin tutkimuksiin, jos ei jouluun mennessä ala tapahtua. Mies on onneksi ihan samoilla ajatuksilla, ja jos ei kunnallisella puolella päästä eteenpäin niin sitten mennään yksityiselle. Mulla kanssa km:n jälkeen vuoto on ollut tosi niukkaa, joten keltarauhashormonin vajausta vähän epäilen. Mutta sittenpähän viimeistään selviää.
Super-onnittelut adette, joonatan, pirpaliina, pikkutiikeri ja edelleen myös vm69 ;) Onpas mahtava plussasarja! Nyt vaan kaikki seurataan perässä!
ON: Täällä kp 21/28-46 ja punkkukuuri sujuu loistavasti! ;)
Jos ei tuu plussaa, niin mahahaava tai AA-kerho ehkä seuraavaksi?
Eikun soffalle viiniä siemailemaan ja illan jatkoja kaikille!
Koala
Helga: Joo, mulla noi kierrot on vaihdellu 29-34 noin yleensä. Mutta pidemmäksi silloin, kun/jos olen sattunut olemaan raskaana. Eli ehkä piinataan samoihin aikoihin, ehkä ei. Sen taas sitten näkee. =)
apuh: Heh, moni onkin sanonu, että mulla on rautaiset hermot noitten testailujen kanssa.... Ei ollu alussa, mutta kun on näin pitkään yrittäny saada sitä ekaansa ja negatestejä tullu eri kiertopäivinä + lisäks näitä km:noja, niin kyllä se on vahvistanu. Lisäks on oman kiertonsakin oppinu tuntemaan paremmin, että missä vaiheessa se mahdollinen plussa voi näkyä.
ON: Tänään on jo aavistuksen niukentunu vuoto, joten odotan näiden olevan ihan normaalien menkkojen mittaset. Edellisen km:n jälkeen kun otti lopun tuhrun mukaan, niin vuotoa tulikin kaikkiaan muistaakseni 13 päivän ajan.
Vielä piti kommentoida tuota kun kyselit miten toimitaan kun vastaillaan tänne. Mä käytän kahden selaimen taktiikkaa eli toiseen kirjotan ja toisesta sitten kattelen mitä muut on kirjottanu. Tai jos ei kovin monelle satu kommentoimaan, niin ehkä muistaa muutenkin. Toiset taas kirjottelee tekstin wordilla ja sitten kopsaa sen tänne. =)
Tai sitten klikkaa vastaa-linkin kohdalla hiiren oikealla painikkeella ja valitse joko " avaa uuteen ikkunaan" tai " avaa uuteen välilehteen" . Riippuu selaimesta kumpaa vaihtoehtoa tarjoaa. Helppo käsitellä luettavaa ja kirjoitettavaa tekstiä eri ikkunoissa rinnakkain.
Piti heti tulla kokeilemaan vinkkejänne. Olinkin tuota kahden selaimen taktiikka kelaillut ja hyvin tämä näyttää toimivan.
Piti Katrille vielä kommentoida että meillekin on tuota huonoa tuuria tarjottu selitykseksi monen monta kertaa. Tylsää. Eikö olekin ristiriitaista olla toisaalta onnellinen siitä, että mitään vikaa ei löydy ja sitten kuitenkin keskenmenojen syy jää ikuisesti kaihertamaan mieltä. Mulle mm. gynekologi yritti sanoa että älä testaa niin aikaisin, ei tunnu sitten niin pahalta. Hmph, mulla on aina ollut todella säännöllinen kierto ja tissit on heti kertonut jo hedelmöittymisestä lähtien että nyt on tärpännyt. Testit ovat siis periaatteessa olleet turhia ja niitäkään en tehnyt ennen menkkojen alkamista. Jos kierto yhen äkkiä heittää kaksi viikkoa niin kai siinä ajassa jo tietää raskaana olevansa.
Heh, vähän menin sivuraiteelle. Huomaa että olen edelleen hieman katkera kaikista tyhmistä ja syyllistävistä kommenteista joita olen matkan varrella saanut. Mutta toivottavasti jaksat kuitenkin uskoa tulevaan. Meillä sen neljännen keskenmenon jälkeen onnisti. Toivottavasti teillä tärppää pysyvästi pian!
Nyt kömmin nukkumaan. Huomenna on aikainen herätys, kuten yleensäkin, mutta nyt täytyy yrittää päästä lähtemään heti kasin jälkeen. Täytyy nimittäin käydä Kättärillä ennen puolta ysiä antamassa uusi verinäyte hcg-kontrollia varten. Viimeksi oli 1300, toivottavasti se on nyt lähtenyt reippaasti laskuun. Tulokset saankin jo iltapäivällä.
Kauniita unia kaikille haahuille!
Iltaa kaikille!
En ole täällä nyt kovin aktiivisesti enää kirjoittelut, kun on ollut kotona hieman tekemistä ja mietittävää. Raskauttakaan en ole ehtinyt miettiä laisinkaan kun muut asiat pyörivät mielessä.
Tällä palstalla on kyllä nähnyt tänä lyhyenäkin aikana nousuja ja laskuja. Plussaamiset ovat aina hieno juttu, mutta toisaalta pitäisi kestää myös se, että uusia keskenmenon kokeneita liittyy palstalle. Onnitteluni kaikille plussanneille! Pahoittelut menetyksestä kaikille uusille (ja vanhoillekin) keskemenon kokeneille!
Taidan tässä pikku hiljaa tehdä tilaa uusille palstalaisille (vaikka en tietenkään toivo, että heitä tänne lisää tulisi...) ja siirryn ex-haahujen joukkoon. Toivottavasti pysyvästi, mutta pieni pelko on aina mukana...
Laskettu aika on näillä näkymin 12.6.2007 eli ihan alussa ollaan.
Juuliar & Joonatan & Adette: Kaikille teille isot onnittelut plussista! Toivotaan näiden nyt sitten olevan niitä kestäviä! Ja tervetuloa tuonne exiin, kun siltä tuntuu.
Katri: Sulle voimia tädin selätykseen, jännätään taas toivottavasti kuukauden päästä!
Uusille haahuille: Tämä on varmasti vauviksen paras porukka, joka täällä kirjoittelee. Harmi vaan, et tullakseen palstan jäseneksi, on varsin raskas tie kuljettava. Pahoittelut kaikille teille keskenmenoistanne.
ON: Liikkeet ovat nyt varmuudella alkaneet tuntumaan, tajuan siis, et niitä ne nyt ovat. Siitä olen tosi iloinen!!
Samalla mielen vetää matalaksi, sillä sain pari tuntia sitten kuulla hyvän ystäväni saaneen keskenmenon viikko sitten (rv12). Vaikka haluaisin, en varmasti ole paras henkilö hänen tuekseen tällä hetkellä. Ei nyt olla yhteyksissä ennen kuin hän haluaa. Onneksi hänellä on ihana mies, joka ainakin aiemmissa vaikeuksissa on jaksanut tukea. On tämä vaan hirveää, keskenmeno koskettaa niin monia lähellä ja kauempana, että sattuu...
Lizie & pikkuinen 18+4
Taas on päivä uusi! Lähden tästä kohtapuoliin shoppailemaan ennen töihin menoa, tänään onkin iltavuoro. Ehtii hyvin käydä kaupoilla tutkimassa tarjontaa.
Tällaista herätystä minulla ei olekaan aiemmin ollut kuin tänä aamuna. Heräsin ihan oikeasti siihen, että valuin melkein lorisemalla. Ajattelin tietenkin että nyt täti tuli hieman aikaisin, mutta eipä mitään. Pelkkää limaa oli. Aika ihmeellistä. Edellisistä menkoista on niin kauan, puolisen vuotta, että en oikein muista oliko näin runsasta vuotoa aikaisemmin ennen menkkoja. Rinnat eivät ole yhtään arat, mitähän tämäkin tarkoittaa. No, enpäs ala arvailemaan, vaan odottelen rauhassa ensi maanantaina ja kuukautisten alkamista.
Helga76: Itselläni tuohon PCO:hon määrättiin jotain lääkitystä, joten luulen myös että ne rakkulat voivat hävitä. Joko itsestään tai lääkityksen avulla. Nyt en ole uudestaan käynyt perustutkimuksissa, missä katsottaisiin munasarjojen toiminta. Tosin näissä tarkastusultrissa kyllä sanottiin, että munasarjat näyttävät normaaleilta. Eli tulkitsen sen niin, ettei myöskään rakkulaisuutta ole havaittavissa.
Kävin yksityisellä naistentautien erikoislääkärillä, jolla on kaupungissamme hyvä maine näissä lapsettomuusasioissa. Soitin ajanvaraukseen ja esitin asiani, jolloin ohjasivat meidät kyseiselle lääkärille. Minulla kävi mielestäni hyvä tuuri, sillä olen saanut häneltä asiallista kohtelua ja hyvää hoitoa. Toivotaan nyt että nämä kohta alkavat hoidot tuottavat tulosta. Uusia clomeja en ole apteekista vielä hakenut, koska kuukautiset eivät ole vielä alkaneet. Mutta viimeksi hämmästelin sitä kuinka edullisia ne olivat. Eli olin odottanut paljon kalliimpaa laskua. Nyt en vain muista tarkkaa summaa. Jos joku muistaa, niin voisi valaista :)
Ei mikään ihme, että sinulla on vuodot olleet vain tuhrua. Elimistö on varmaankin vielä sekaisin. Tuohon tuhruiluunkin on lääkitystä olemassa, Terolut. Jotkut käyttävät teroja ja clomeja molempia. Mutta lääkärihän sen parhaiten tietää mitkä kullekin sopivat.
En minäkään rahoja ala näissä asioissa laskemaan, vaikka harmittaahan tämä rahanmeno joka tästä keskenmenosta on aiheutunut. Mielummin sen rahan laittaisi itse hoitoihin, eikä keskenmenon jälkikomplikaatioiden hoitoon. Mutta täytyyhän nämäkin pois hoitaa jotta pääsee aloittamaan puhtaalta pöydältä taas. Sitäpaitsi jos yhtään lohduttaa, niin olen kuullut naisen kropan olevan hyvin hedelmällinen keskenmenon jälkeen :)
Mukavaa että saitte päätöksen miehesi kanssa tehtyä ja puhuitte asioista. Ja onhan teillä tämä loppuvuosi hyvää peliaikaa vielä :) Ties vaikka onnistaisikin tutkimuksiin hakeutumista odotellessa.
Koala74: Vaikka tämä aihe on täällä varmasti jo moneen kertaan käsitelty, niin viitsitkö vähän valaista meitä tietämättömiä tuosta punkkukuurista. Jos vaikka itsekin kokeilisi. Jatketaan näitä juttuja sitten AA-kerhon kokoontumisissa, heh ;)
Juuliar74: Tervemenoa sinne ex-haahuilijoihin! Äläkä tule takaisin ;) Leikillisesti sanottuna tietenkin. Toivotaan siis että kesäkuussa teillä perhe kasvaa!
Ja Lizielle ja pikkuiselle kovasti onnea ja odotukseniloa!
Minäkin taidan Juuliarin tavoin pikkuhiljaa yrittää tuonne ex-haahuihin uskaltaa lähteä. Ensi torstaina on ultra ja ehkä sen jälkeen voin pikkuhiljaa " jättää" tämän puolen. Varmasti käyn täällä lukemassa, mutta aktiivijäsenenä en enää ole.
Mutta viikon nyt killun tässä rajamailla.
Kaikille toivon sydämestäni sitä pientä puolimetristä nyyttiä syliin!
Juuliar onnea sinullekkin!
Minä myös siirryn pikkuhiljaa ex-haahuilijoiden pariin, mutta vielä pelottaa sen verta että en anna vielä plussanneisiin laittaa. Ehkä muutamanviikon päästä kun saan ultrassa jotain tietoa. LA on näillä näkymin 17.6.07.
Tarkempaan ultraan menen vasta 4 viikon päästä eli sinne jos päästäis. Huoli on suuri etenkin kun nyt on tämä vesirokko ja eikai sitä uskalla samanlailla iloita kun vasta on keken mennyt edellinen. Onko teillä muilla plussanneilla tälläista fiilistä?
Jotenkin nyt yritän pysytellä poissa netistä ja ajatella että kyllä tämä johonkin ratkaisuun päätyy ennenmin tai myöhemmin. Toivotaan että myöhemmin eli saisin tämän raskauden loppuun asti viedä.
Plussa säteitä kaikille haahuilijoille. Toivottavasti moni taas plussaa ja siirtyy tuonne odotuspuolelle!
Tervemenoa Juuliarille, Joonatanille ja Vm69:lle sinne odotuspuolen ex-haahuihin! Onnea matkaan!!!!!!
Ymmärrän että sua Joonatan jännittää ja pelottaa. Toivotaan kuitenkin että vesirokko ei ole aiheuttanut mitään vakavampaan. Pidän sulle peukkuja. Helppo on sanoa, että älä murehdi tulevaa vaan yritä nauttia tästä hetkestä. Itse nimittäin syyllistyn just tuohon ja maalaan kaiken maailman uhkakuvia... Mutta toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin, tsemppiä!
Onkos meidän haahuliineihin iskenyt syysmasennus? Jotenkin tuntuu olevan aika synkkiä mietteitä liikenteessä itse kullakin. Kaippa se kuuluu asiaan kun miettii meidän kaikkien taustoja.
Vauvaksi tuossa kirjoitteli siitä kun oli koko elämänsä suunnitellut tulevan vauvan mukaan. Tiedän tunteen. Moni ei ymmärrä sitä kuinka kipeätä ihan alkumetreillä päättynyt raskaus voi tehdä, mutta se johtuu just siitä että haavekuvissaan on ehtinyt jo elää sitä vauvaelämää. Mä olen joka kerta sortunut tähän samaan. Miettinyt valmiiksi koska jään äippälomalle, voinko lähteä matkalle rv silloin ja silloin yms. Sitten sitä putoaa niin korkealta ja kovaa kun asiat ei menekään niin kuin pitäisi.
Ja teen tätä vieläkin vaikka en tällä hetkellä ole raskaana enkä edes tiedä tulenko koskaan enää olemaan. Olen hakenut kahta uutta työpaikkaa ja tänään sain kuulla että mut on valittu tähän yhteen. Kiva juttu, mutta kelaan koko ajan että entäs jos nyt vaikka raskautuisin niin ehtisin olla sitten töissä näin ja näin kauan. Mitäs jos joudunkin jäämään sairaslomalle aikaisemmin jne jne jne. ARGH, mun pää hajooooooooo! Yritä nyt siinä sitten rationaalisesti kelata asioita ja päätyä kaikin puolin parhaimpaan ratkaisuun joka sopii meidän perheelle just nyt eikä mahdollisesti vuoden päästä olevaan tilanteeseen. Mutta mä oon maailman huonoin elämään tässä ja nyt. Sitä pitäisi ihan ruveta harjoittelemaan.
Koala: toivottavasti plussaat ja vältyt AA-kerhoon joutumista! Minkäs kiertopäivän mukaan meinasit ruveta jännäämään?
Nyt rupeen jonottamaan puhelimitse Kättärille, jos vaikka saisin ne hcg-tulokset. Tässä välissä ehdinkin saada ne, eli 380. Oli laskenut tosi hyvin maanantaista. Kätilö lupasi soitella takaisinpäin neuvoteltuaan lääkärin kanssa mahdollisesta kontrollinäytteen tarpeesta. Ehkä tästä voisi pikku hiljaa suunnata taas katseen tulevaan.
Päivän jatkoja!
Eli meillä alkuraskauden km 1/06 ja hetikohta alettiin yrittämään uutta raskautta josta + 6/06. Nyt sit päästiin näin pitkälle. Kuten jo tuolla muualla selvitinkin, saatiin rakenneultrassa kuulla että sikiöllä ei kaikki olekaan hyvin: Vakava kehityshäiriö josta tutkimuksiin yliopistolliseen. Raskaus päätettiin keskeyttää, mutta luonto olikin ehtinyt ensin. Jouduin synnyttämään pienen enkeliprinsessan rv 19+6... Olen tuolla enkelisivustoilla pyörinyt lukemassa muiden kokemuksia, joista onkin ollut suuri apu. Jälkivuotoa on vielä, sydämessä paljonkin. Mutta toivon että jonain päivänä helpottaa. Lääkäriltä saimme luvan yrittää uutta raskautta heti kun jälkivuoto on loppunut.
...ja tervetuloa haahuihin. Toivottavasti kirjoittelu ja tuntojen jakaminen hiukan helpottavat oloasi ja auttavat jaksamaan. Tuli (vaihteeksi) kyynel silmään, kun luin tarinasi. Meidän identtiset enkeliprinsessat pääsivät suunnilleen samoihin kuin teidän enkelinne. En voi muuta sanoa, kuin sydämestäni olen pahoillani puolestanne ja kaikkea hyvää jatkoon. Täällä haahuissa on onneksi ihanan positiivinen tunnelma, vaikka kaikki tänne vaikeimman kautta päätyvätkin. Ja vahva usko tuleviin plussiin ja nopeaan siirtymiseen ex-haahuihin!
apuh: Meinaan jännätä n. 30 pvän kierron mukaan. Mulla ainoastaan yks kierto (viimeksi) oli sen 46 päivää. Ja sitä ennen ehdin varhaisessa vaiheessa plussata, mutta tädiksi muuttui se plussa ja seuraava kierto sitten venyi. Tavallisesti kierto on 29-31 pvää. Ens viikolla siis piiiinnaaaa....
DreamOne: punaviini (ilmeisesti) kiihdyttää kohdun limakalvon verenkiertoa ja auttaa kenties alkion kiinnittymisessä. Voi olla täyttä huuhaata, mutta lasillinen illassa sopii mulle loistavasti! ;) Nauttiminen alkoi oviksen jälkeen, ja ajattelin vielä ens viikkoon jatkaa. Yliannosta pitää tietenkin välttää, se ei taida olla hyväksi mahdolliselle " elämän alulle." Ja tuskin lääkäritkään punkkukuuria suosittelee! Kokeillaan nyt, ei lasillisesta päivässä taida pahemmin haittaakaan olla, paitsi jos muutenkin närästys vaivaa (niinkuin meikäläisellä...).
Siis taas vaan soffalle viinilasin kanssa!
Vilkutuksia ja plussapuhalluksia kaikille,
Koala kp 22/28-46
Nyt se on totta, ei edes pienen pienintä toivonmurusta että ultra olisi tehty liian aikasin tms. Taskussa on lähete kaavintaan. Tai siis se on mun toivomus... Jos lääkäri yrittää yli puhua mua lääkkeisiin aion vedota siihen etten halua että pojat (99 ja 02) joutuvat näkemään äitiä niin huonossa kunnossa kuin olen käsittänyt että niistä lääkkeistä voi mennä... Tuon uudelleen yrittämisen kanssa meinaan tutkailla omia fiiliksiä ja ensimmäisten kuukautisten jälkeen saan aloittaa taas clomit.
Huokaus, aamu meni itkiessä... Nyt fiilis on lähinnä katkera " ***tu viekää vaikka tuhkatkin pesästä..."
Kumma miten tunteet ailahtelee...
Tässä kuitenkin minä, sitten kun joku päivittää listaa:
Nim:Irmeli72
Ikä 34 ja mies 38. Lapsia kaksi 99 ja 02. Kolmatta kuumeillaan.
Raskaudet alkaneet clomifenilla joka käytössä myös nyt.
Kaksi tuulimuna raskautta 96 ja 08/06
Menier: Pahoitteluni menetyksestäsi ja tervetuloa joukkoon. Laittaisitko vielä esittelyä etusivun listan mukaan noin suunnilleen, niin lisään tietosi seuraavan päivityksen yhteydessä.
Irmeli: Pahoitteluni sinullekin ja tervetuloa haahuilemaan. Mähän näitä päivitän, joten kiitos kun laitoit esittelyä.
Lizie: Joo, toivotaan että nyt jo vajaan kuukauden päästä pääsee taas jännäämään... ;)
ON: Eipä täällä sen kummempia. Miestä odottelen kotiin, mutta kestää vielä jonkin aikaa ennenkuin tulee.
On todella ihanaa kun täällä on niin samanhenkistä porukkaa, ajatukset osuu yksiin niin monen kanssa. Välillä naurattaa ja välillä melkein itkettää kun itse piinailee ihan samojen ajatusten kanssa.
Helga76: Voi että huvitti kun luin mutinoitasi. Ihan samat ajatukset tuosta ylipainosta ja raskautumisesta. Itse ihmettelen niitä valtavan kokoisia amerikkalaisia naisia, jotka pykäävät muksuja tuosta vain. Varsinkaan Cheaters-ohjelma ei ole sopivaa katsottavaa tässä tilassa olevalle naisihmiselle! Siellä tuntuu jokaisella ylipainoisella naisella olevan pieniä lapsia ja pettävä mies.
Itsellänikin on ylipainoa, mikä todennäköisesti myös hankaloittaa raskautumista. Helpompaa olisi jos olisi ihan sutjakka. Itsekin päätin nyt ottaa niskasta kiinni itseäni ja alkaa tekemään töitä painon putoamisen kanssa. Kyllä se oma lapsi olisi sitten suurin palkinto mitä vaan toivoa saattaa!
Sinullahan saattaa olla taipumusta PCO:hon. Itsellänikin sitä oli, mutta lääkityksellä saatiion asia hoidettua kuntoon. Eli kyllä niitä hoitokeinoja löytyy. Rohkeasti vain sinne lääkärille tutkimuksiin. Jotenkin tuntuu, että nykyään otetaan herkästikin tosissaan tällaiset ongelmat, johtuuko se sitten näiden raskautumisvaikeuksien lisääntymisestä vai mistä. Eli hoitoa kyllä saa. Itse olen käynyt yksityisellä asiaan erikoistuneen lääkärin vastaanotolla. Jo ensimmäisellä vastaanottokäynnillä tutkittiin kohtu, munasarjat ja tehtiin aukiolotutkimus. Lisäksi mieheltä katsottiin spermanlaatu. Ja hinta oli muistaakseni labrakokeineen 150 euron paikkeilla. Nyt kun ensi viikolla uutta clomikuuria aloittelen, lääkäri suositteli follikkeliultraa kierron puolivälissä, jossa katsotaan kehittyykö munasolua ollenkaan. Tuo follikkeliultra on vielä mietinnässä, sillä kesän keskenmenon jälkeen olen joutunut 3 kertaa ultrattavaksi komplikaatioiden vuoksi eikä se todellakaan ole ilmaista touhua.
Kavereiden pikkuvaavit on todellakin asia joka saa ahdistumaan. Vaikka tottakai sitä on iloinen muiden puolesta, niin ei sille omalle pahalleololle voi mitään. Minun paras ystäväni raskautui nyt elokuussa ensimmäisestä ehkäisemättömästä kierrosta, kun taas itsellä takana kolme vuotta yritystä ja kaksi km:a. Epäreilulta tuntuu, ei voi muuta sanoa :(
Irmeli72: Olen erittäin pahoillani puolestasi! Tiedän todella miltä tuntuu. Minulta kaavittiin tuulimuna kesäkuussa. Olen ehkä hieman huono esimerkki, mutta minulla oli aika paljon murheita tuon johdosta. Vuosin kaavinnan jälkeen kolmisen kuukautta päivittäin ja kävin kaksi kertaa tarkastusultrassa. Lääkäri sanoi, että jotain on kohtuun kaavinnasta jäänyt, mutta yritetään tyhjentää se hormonaalisesti. Söin kaksi todella vahvaa hormonikuuria, jotka tekivät minut huonovointiseksi ja masentuneeksi. Kivut olivat kamalat välillä, enkä päässyt aina töihin. Kuitenkaan lääkäri ei suositellut uutta kaavintaa, vaan yritti tyhjentää kohtua lääkkeillä. Yksi päivä vessassa ollessani sisältäni tuli sellainen möntti ja samantien loppuivat kaikki kivut ja vuodot. Seuraavassa ultrassa lääkäri totesi kohdun tyhjentyneen ja palautuneen ennalleen. Samalla sain clomikuurin munasolun kehittymistä edistämään. Eli vasta nyt pääsemme uutta raskautta yrittämään, vajaa neljä kuukautta kaavinnan jälkeen.
Kaavinta on mielestäni kaikesta huolimatta hyvä vaihtoehto, olen kuullut että lääkkeellinen tyhjennys saattaa olla erittäin kivulias kohdun supistelujen vuoksi. Itse olen tyytyväinen, että lääkäri valitsi minulle kaavinnan, vaikka kaikki ei ihan putkeen mennytkään. Mutta näistä minun ongelmistani ei kannata pelästyä, minulla oli vain huonoa tuuria. Monet ovat raskautuneet kaavinnan jälkeen jo seuraavasta kierrosta tai muuten hyvin nopeasti toimenpiteen jälkeen. Yleensähän kehoitetaan odottamaan yhdet kuukautiset ennen kuin uuri yritys aloitetaan. Tosin kun kuume on päällä, sitä on melko vaikeaa noudattaa :)
Ja tervetuloa vain tänne joukkoomme jakamaan ajatuksia! :)