Millainen ihminen kirjoittaa isolla Sinulle?
Eräs tyyppi pommittaa viesteillä. Haluaisin tutustua Sinuun jne. Olen jo valmiiksi ärsyyntynyt.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen kirjoittaa kaikki nimet pienellä ?Apukoululainenko vai muuten tuhero?
Kukaanhan ei tässä ole kirjoittanut nimiä pienellä. "Sinä" ei ole nimi.
Vierailija kirjoitti:
Eräs esimies lopettaa aina viestinsä tyyliin "mukavaa päivää Teille" ja jakelulistalla on kymmenkunta ihmistä, joita kaikkia tavatessa sinutellaan. Ärsyttää moinen, virheellinen makeilu. Teititellessä tuo voisi vielä menetellä.
Kuulut ap valitettavasti heihin, minkä DDR:n peruskoulu onnistui aivopesemään.
Se tuhosi sivistyksen, kulttuurin ja henkisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs esimies lopettaa aina viestinsä tyyliin "mukavaa päivää Teille" ja jakelulistalla on kymmenkunta ihmistä, joita kaikkia tavatessa sinutellaan. Ärsyttää moinen, virheellinen makeilu. Teititellessä tuo voisi vielä menetellä.
Se tuhosi sivistyksen, kulttuurin ja henkisyyden.
Kyllä minulle ainakin opetettiin peruskouluäikässä, että kirjeessä Sinä ja Te kirjoitetaan isolla.
En voi mitään, mutta tulee mielikuva vähän lipevästä tai ystävällisestä, mutta hieman kömpelösti ihmisestä, joka puhuu aika huoliteltua kirjakieltä. En ehkä pääsisi ihan samalle aatopituudelle tällaisen ihmisen kanssa. Ihan kunnioittavat välit voisi kyllä olla.
No ota selvää millainen ihminen hän on.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tuhosi sivistyksen, kulttuurin ja henkisyyden.Kyllä minulle ainakin opetettiin peruskouluäikässä, että kirjeessä Sinä ja Te kirjoitetaan isolla.
Minulle ei opetettu t. -93 syntynyt. Enkä muista että kukaan olisi teititellyt isolla alkukirjaimella missään sähköpostissa.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tuhosi sivistyksen, kulttuurin ja henkisyyden.Kyllä minulle ainakin opetettiin peruskouluäikässä, että kirjeessä Sinä ja Te kirjoitetaan isolla.
Minulle ei opetettu t. -93 syntynyt. Enkä muista että kukaan olisi teititellyt isolla alkukirjaimella missään sähköpostissa.
Itse olen syntynyt 1971.
Valittujen palojen kirjeiden kirjoittaja.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen syntynyt 1971.
Ok.
Mä en pysty enempää tutustumaan. Muutama muukin asia hämmentää. Ei tarvitse minulle noin kohteliaasti kirjoittaa. Ap
Monissa muissa maissa yhä noudatetaan, tai ainakin noudatettiin vuosituhannen alussa vanhanaikaista etikettiä niin paperi- kuin sähköisissäkin kirjeissä.
Tuolloin vielä työskentelin tuotekehityksessä kansainvälisessä ympäristössä ja noudatin vieraiden ja korkeammassa asemassa olevien ihmisten kanssa sähköpostia vaihtaessani koulussa oppimaani kirje-etikettiä.
Tuo vielä menee. Henkilö haluaa varmaankin kunnioittaa sinua, vanha kohtelias tapa.
Suomen kieli on kyllä aika hukassa nykyään monilta koulutetuiltakin ihmisiltä, yhdyssanat suurin ongelma, isot ja pienet kirjaimet väärissä paikoissa ym.
Tämän lisäksi ihmisten käsialat ovat aivan hirveitä, johtajat kirjoittavat tekstaten horjuvia harakanvarpaita. Hävettää olla suomalainen, kun täällä ei opeteta enää kirjoittamaan käsin. Nimikirjoituksetkin ovat kuin lasten käsialalla.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ihan mukava ihminen.
Taatusti ainakin mukavampi kuin ap.
Varmaan ihan mukava ihminen.