Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulusta ei ole tullut mitään infoa lakosta

Vierailija
02.05.2022 |

Siis lasten peruskoulusta. Tiedottaminen on ollut täysin ala-arvoista. Siis sitä ei ole ollenkaan. Ei ole tullut edes lyhyttä ilmoitusta, että lakko alkaisi huomenna. Ei siis mitään. Lehdissä on kuitenkin lukenut, että tulisi opettajien lakko. Asutaan Helsingissä. Minusta on aika törkeetä ettei koteja tiedoteta mitenkään, ennen kuin lakko alkaa koulun henkilökunta on kuitenkin töissä ja siihen kuuluisi myös kommunikointi koteihin siihen pisteeseen saakka kunnes lakko virallisesti alkaa. Jos alkaa, mitäähän ei ole tiedotettu.

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei näy mitään. Tuorein tiedote koskee maskien käyttöä. Viesteissä ei ole.
t. 1, helsinkiläinen

Katsoppas lukemattomat  viestit.. eiköhän se siellä ole, Tai Tiedotteet, jotku rehtorit käytää sitä kun viestivät koko koulun asioita vanhemmille

Kuule kyllä minä katsoin.

Vierailija
42/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä siellä koulussa sitten ajatellaan, että vanhemmat osaa lukea tai edes kuunnella joukkoviestimiä. 

Joukkoviestimissä ei ole kuule edes kerrottu, että lukiot kuuluisi lakon piiriin.

Kyllä on: perusopetus kuuluu lakon piiriin. Toinen aste, johon siis lukiotkin kuuluvat, muuttui perusopetukseksi viime vuonna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli viesti että lukion tilat on suljettu. Opiskelu itsenäisesti/etäopetuksessa eli edelleenkin aika epäselvää mitä ne opiskelee.
No eiköhän tämäkin taas selvitetä kuten kaikki muukin kaaos ja sotku Helsingin koulumaailmassa.
1

Oppilas opiskelee mitä itse haluaa. Lakon ajaksi ei suunnitella opiskelua opettajan toimesta.

Miksi sitteb lukee että etäopetuksessa?

Eihän siellä ole opetusta jos on lakko. Eli ei mitään etäopetusta myöskään.

Miksi siellä sitten erikseen lukee että etäopetuksessa?

Vierailija
44/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä siellä koulussa sitten ajatellaan, että vanhemmat osaa lukea tai edes kuunnella joukkoviestimiä. 

Joukkoviestimissä ei ole kuule edes kerrottu, että lukiot kuuluisi lakon piiriin.

Kyllä on: perusopetus kuuluu lakon piiriin. Toinen aste, johon siis lukiotkin kuuluvat, muuttui perusopetukseksi viime vuonna. 

Lukio ei ole perusopetusta. Peruskoulu on perusopetusta.

Lukio on toista astetta. Siellä lukiossa nyt sitten ykköset on oppivelvollisuuden piirissä, mutta ei he perusopetuksessa.

Vierailija
45/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi teillä lukee niin mutta opettajat eivät anna mitä opetusta lakon aikana eikä he suunnittele ennen lakkoa opintoja oppilaille itsenäisesti suoritettavaksi.

Vierailija
46/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli viesti että lukion tilat on suljettu. Opiskelu itsenäisesti/etäopetuksessa eli edelleenkin aika epäselvää mitä ne opiskelee.
No eiköhän tämäkin taas selvitetä kuten kaikki muukin kaaos ja sotku Helsingin koulumaailmassa.
1

Oppilas opiskelee mitä itse haluaa. Lakon ajaksi ei suunnitella opiskelua opettajan toimesta.

No voi hyvänen aika, eihän me sitä tiedetä. Ehkä siellä on niin paljon opettajia, jotka ei lakkoile, että töissä olevat pystyvät hoitamaan etäopetusta. Mun lapsilla osa tunneista on ihan koululla, koska opettaja on ilmoittanut tänään, että ei ole lakossa ja tunnit pidetään normaalisti. Huomenna siellä kouluissa selviää paremmin, että ketkä kaikki on paikalla.

Vierailija
47/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siitä tiedotetaan vasta huomenaamulla eli ti 3.5.

Katselin just oman kaupunkini kirjaston sivuja, sillä osa kirjastotyöntekijöistäkin menee lakkoon.

Sivulla luki, että tarkemmat lakosta ja sen vaikutuksista kirjastoon tule tiistaiaamuna.

Varmaan oman kaupungin kouluviraston sivuiltakin löytyy lakosta tietoa.

Jospa ne kuitenkin neuvottelevat vielä, ja lakko ei olekaan satavarma...?

Mikä kylläkin tuntuisi kummalliselta, koska Kuntatyönantaja ei ollut mitään sovintoesitystä ainakaan vielä perjantaina.

Vierailija
48/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi teillä lukee niin mutta opettajat eivät anna mitä opetusta lakon aikana eikä he suunnittele ennen lakkoa opintoja oppilaille itsenäisesti suoritettavaksi.

No ainoa selitys on se että joku opettajista ei olekaan lakossa vaan antaa opetusta.

Vierailija
49/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä unohdat, että kaikki opet ei ole lakossa, osa tulee töihin normaalisti.

Vierailija
50/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1

No voi hyvänen aika, eihän me sitä tiedetä. Ehkä siellä on niin paljon opettajia, jotka ei lakkoile, että töissä olevat pystyvät hoitamaan etäopetusta. Mun lapsilla osa tunneista on ihan koululla, koska opettaja on ilmoittanut tänään, että ei ole lakossa ja tunnit pidetään normaalisti. Huomenna siellä kouluissa selviää paremmin, että ketkä kaikki on paikalla.

Miksi sitten väitit tietäväsi jos et tiedä?

Vierailija
51/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakon on tarkoituskin näkyä. Lakko koskee myös rehtoreita ja päiväkodinjohtajia. Lakossa, sen jälkeen tai sitä ennen ei tehdä lakonalaista työtä. Erityisjärjestelyt ja tiedottaminen olisivat tällaista. Vastuu on sivistystoimen/koulutoimen tai vastaavan tahon asia. Eli viestiä sinne, ei rehtoreille eikä VARSINKAAN opettajille.

Jos itse olisin lakossa, en vastaisi yhteenkään kyselyviestiin edes kohteliasta kysy tuolta -vastausta.

Vierailija
52/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1

Mä en ole väittänyt sulle yhtään mitään. 

Vierailija
53/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä kukaan mitään kyselyviestejä ole laittamassa vana sitä tiedotusta vailla.

Vierailija
54/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1

Kirjoituksesi väittää niin. Jos olet eri kirjoittaja kuin se jolle vastaan, sun pitää kertoa se.

Vierailija
55/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut eivät laadi lakkoilmoitusta, sen tekee opetuksen järjestäjä eli kunta. Työnantaja saattaa elätellä toiveita, että jotkut opettajista kuitenkin saapuisivat töihin = etäopettaisivat kotona olevia lapsia. Se voi selittää, miksi "etäopetus" kummittelee infoissa. Käytännössä näin ei kuitenkaan tapahdu, sillä koulurakennukset ovat kiinni ja työnantajan laitteita ja järjestelmiä (puhelimet, läppärit, sähköposti, wilma) ei saa käyttää.

Vierailija
56/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1

Kirjoituksesi väittää niin. Jos olet eri kirjoittaja kuin se jolle vastaan, sun pitää kertoa se.

Ei pidä. Mutta sun kysymyksesi on kohtalaisen tyhmä. Osa tunneista on osalla järjestetty jotenkin, koulussa tai etänä. Se vaan selviää vasta tarkemmin huomenna.

Vierailija
57/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulut eivät laadi lakkoilmoitusta, sen tekee opetuksen järjestäjä eli kunta. Työnantaja saattaa elätellä toiveita, että jotkut opettajista kuitenkin saapuisivat töihin = etäopettaisivat kotona olevia lapsia. Se voi selittää, miksi "etäopetus" kummittelee infoissa. Käytännössä näin ei kuitenkaan tapahdu, sillä koulurakennukset ovat kiinni ja työnantajan laitteita ja järjestelmiä (puhelimet, läppärit, sähköposti, wilma) ei saa käyttää.

Meillå se viesti tuli rehtorilta ja siinä lukee itsenäisesti tai etäopetuksessa eli vaikuttaa siltä että osa, jopa iso osa, opettajista opettaa.

Tilat on kiiinni.

Vierailija
58/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä unohdat, että kaikki opet ei ole lakossa, osa tulee töihin normaalisti.

Jos kaupunki sulkee koulut, niin missä nämä opettajat opettavat ja ketä?

Vierailija
59/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakosta infoaminen kuuluu liitolle. Ei kenenkään opettajan ainakaan pidä ruveta rustaamaan omiaan vaan virallisen liiton tiedotteen mukaan mennään. Jos liitolta ei ole tullut tiedotetta niin sille ei voi mitään. Jos joku koulussa tätä asiaa hoitaa niin reksi ja heillä on varmaan aika kiire.

__________________________________________________________________________________
Lakosta tiedottaminen asiakkaille, ja siis myös koulujen oppilaille,  kuuluu sille organisaatiolle, joka sulketuu lakon takia.
Liitoille kuuluu tiedottaa vain omille jäsenilleen lakosta ja sen aikaisesta toiminnasta.

Lakkoon voisi mennä salaa?

Yleisesti ottaen tiedottaminen on Suomessa surkeaa.

Vierailija
60/147 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1

Ei pidä. Mutta sun kysymyksesi on kohtalaisen tyhmä. Osa tunneista on osalla järjestetty jotenkin, koulussa tai etänä. Se vaan selviää vasta tarkemmin huomenna.

Kyllä pitää koska jos et ilmoita sitä, sinä kuittaat omiksesi ne edellisetkin.

Ei siinä ole mitään tyhmää että kysyy mitä epäselvä viesti tarkoittaa.

Ja nythän sinä pyörrät omat puheesi eli kysymykseni oli erittäin järkevä koska se sai sinutkin tarkentamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan