Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoan hinnan nousu

Vierailija
02.05.2022 |

Koulutyöhön liittyen kyselen seuraavaa:Nyt kun ruoan hinta on noussut (ja nousee luultavasti vielä lisää), niin miten tämä vaikuttaa/on vaikuttanut teidän ostokäyttäytymiseen vai vaikuttaako mitenkään?Jos miettii ihan perus tuotekategorioita kuten leipää (jonka hintaan esim. viljan saatavuuden muutokset tulee luultavasti vaikuttamaan), niin muuttuuko teillä leivän kulutus mitenkään jos hinnat tästä vielä nousee (tai onko jo mahdollisesti muuttunut)?Jos muuttuu niin miten? ostatko vähemmän, pienemmissä/isommissa pakkauskoissa, ostetaan eri tuotteita kuin yleensä ym. Ja onko jotain muita tuotteita joissa kulutus tulee erityisesti muuttumaan/on muuttunut?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tingin maksullisista harrastuksista, liikkumisesta, lomamatkoista ja kuluttamisesta ylipäätään. Ruoasta säästän aika viimeisten joukossa.

Vierailija
2/4 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Keski-Euroopaassa maassa, jossa on tyypillistä hakea leipä tuoreena leipomosta. Nyt puolikas leipä maksaa enemmän kuin aiemmin kokonainen leipä. Siis hinta noussut reilusti mutta saan sillä vain puolet siitä mitä aiemmin sain.

Lähes 4,5 euroa yhdestä pienestä leivästä on yksinkertaisesti liikaa, joten yritän leipoa mahdollisimman paljon itse. Tosin jauhohyllyt ovat monesti tyhjiä hamstraamisen takia, mutta täysjyväruisjauhoja sentään saa koska keski-eurooppalaiset eivät niitä juurikaan käytä. Muuten en ole toistaiseksi joutunut muuttamaan ostokäyttäytymistäni ruoan suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut jo kauan kilohinnaltaan halvinta leipää ja leivänkulutukseni tuskin tulee muuttumaan. Sen sijaan leivän päällisiä olen alkanut vähentää, esim juustoa ja leikkelettä ostan enää noin yhden pakkauksen kuukaudessa. Käyttämäni leikkeleen hinta on noussut lähes 25%. Lisäksi kurkkua ja tomaattia en ostanut talvella ollenkaan korkeiden hintojen vuoksi

Vierailija
4/4 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme