Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyviä syitä kasvissyöntiin

Vierailija
02.05.2022 |

Kadotin aiemman keskustelun veganismista, johon ehdin kirjoittaa mielestäni tämän hyvän vastauksen siitä, miksi itse ole vegaani.Minä voin kertoa oman kokemukseni, miten pystyn olemaan tällä hetkellä vegaani.1. Pidän lihasta ja juustosta, mutta erityisen paljon pidän herkullisista kasviksista. Aidosti oikeasti pidän kasvisruoasta.2. Nykyään melkein kaikkialla (ainakin Helsingissä) on myös vegaanisia vaihtoehtoja tarjolla, esimerkiksi ravintoloissa.3. Minua säälittää eläinten kohtelu tehotuotannon rattaissa. Lehmiä esimerkiksi pidetään pihatoissa, joista eivät välttämättä pääse KOSKAAN ulos laitumelle. Myös parsinavettoja on edelleen. Siinä lehmä viettää elämäänsä paikallaan seisten päästä kiinni kytkettynä.4. Vegaaniruoan ilmastovaikutukset ovat paljon pienemmät kuin sekaravinnon. Tämä on minulle tärkeä motiivi kasvissyöntiin.5. Olen toistaiseksi terve ja hyvinvoiva.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tykkää lihasta.

Vierailija
2/4 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaminen ja unenlaatu parani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua säälitä luonnon tuhoaminen, kasvien tehoviljely tai pelota geenimanipuloitujen kasvisten syönti vai kasvatatko ruokasi itse? Entä mitä ajattelet toiselta puolelta maapalloa lentokoneilla rahdattujen kasvisten syönnistä? Etkö suosi paikallista? Mitä paikallista suosit Suomessa tammikuussa?  Eikö sinua sureta syödä eläviä kasveja? 

Vierailija
4/4 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tsekkaamassa kymmenen helsinkiläisen kasvisravintolan sivut eikä yksikään maininnut suosivansa lähiruokaa ja luomua. Suositaanko näissä ravintoloissa Suomessa kauden mukaisia vihanneksia/juureksia/kasviksia sitäkään tietoa en löytänyt ainakaan nopealla vilkaisulla? Vai rahdataanko ruoka-aineet maapallon toiselta puolelta Suomeen?