Mihin voi ilmiantaa itsensä, jos suunnittelee kamalaa rikosta?
En ole viime aikoina ollut oma itseni ja tiedän, että näin en normaalisti ajattelisi. Paha masennus vaivaa tästä yhteiskunnan ja maailman tilanteesta, en näe toivoa tilanteessa. Kai oikea osoite olisi mielenterveystoimisto, mutta jos sinne ottaisin yhteyttä ja kertoisin nämä minun ajatukseni, niin harmia tulisi vaan lisää. Pelotan jo itsekin itseeni
Kommentit (29)
Olen ennustaja Tyyne nyt imovaania naamaan ja unta nassuun.
Vierailija kirjoitti:
Jos ottaisin yhteyttä mtt-puoleen ja kertoisin nämä ajatukset, pelkona on se, että joutuisin suljettujen ovien taakse. Luultavasti tehtäisiin vaarallisuusilmoitus viranomaisille ja vaikka joskus pääsisinkin näistä ajatuksista eroon, niin papereissa näkyisi merkintä ja kaikki mitä tekisin, käsitellään näiden minun masennuskauden ajatusten kautta. Vaikka en enää niin ajattelisikaan. Ikuinen leima. Se on kyllä totta, että asian ajattelu ei ole vielä rikos. Mutta kun ei ole luottoa itseensä, että se jäisi pelkästään ajattelun tasolle, tää on pelottavaa. En ole kyllä oma itseni nyt.
Ap
Ajatusrikoksia ei ole. Mieli voi keksiä todella ikäviäkin settejä joskus. Voiko olla, että alitajuntasi työstää jotain vakavampaa asiaa, esimerkiksi kaltoinkohtelua tai paitsi jäämisen kokemusta eräänlaisten kostofantasioiden kautta?
Sitten kun teet jotain konkreettista, esim. käyt suunnittelemallasi toteuttamispaikalla tai teet tekoon liittyviä ostoksia, niin pitää soittaa päivystykseen ja pyytää apua.
Kyllä sitä huomiota saa helpommallakin kuin rikoksella uhkailemalla
Tässä yhteiskunnassa nykyään pitää jatkuvasti pelätä sanomisiaan. Jos mieltäkin jossain osoittaa, heti sinut yritetään hiljentää. Pitää vaan lakata ajattelemasta ja puhumasta. Suomen kansa on nujertettu, meillä ei ole enää jäljellä yhtään demokratiaa. R.I.P meidän rakas isänmaa Minä olen syntynyt tähän maahan vapaana yksilönä, nyt olen orja, millä ei ole enää mitään oikeuksia. Voi kun ihmiset tajuaisivat, mitä ovat menettämässä tämän kaiken kauheuden keskellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ottaisin yhteyttä mtt-puoleen ja kertoisin nämä ajatukset, pelkona on se, että joutuisin suljettujen ovien taakse. Luultavasti tehtäisiin vaarallisuusilmoitus viranomaisille ja vaikka joskus pääsisinkin näistä ajatuksista eroon, niin papereissa näkyisi merkintä ja kaikki mitä tekisin, käsitellään näiden minun masennuskauden ajatusten kautta. Vaikka en enää niin ajattelisikaan. Ikuinen leima. Se on kyllä totta, että asian ajattelu ei ole vielä rikos. Mutta kun ei ole luottoa itseensä, että se jäisi pelkästään ajattelun tasolle, tää on pelottavaa. En ole kyllä oma itseni nyt.
ApAjatusrikoksia ei ole. Mieli voi keksiä todella ikäviäkin settejä joskus. Voiko olla, että alitajuntasi työstää jotain vakavampaa asiaa, esimerkiksi kaltoinkohtelua tai paitsi jäämisen kokemusta eräänlaisten kostofantasioiden kautta?
Sitten kun teet jotain konkreettista, esim. käyt suunnittelemallasi toteuttamispaikalla tai teet tekoon liittyviä ostoksia, niin pitää soittaa päivystykseen ja pyytää apua.
Tuskin sitä tuossa vaiheessa enää soittaa tai pyytää apua mistään, koska asia on mennyt tietyn rajan yli jo ja silloin se suunnitelma toteutetaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vakavan rikoksen valmistelu on rikos. Sen sijaan ajatusrikoksia ei tietääkseni ole Suomen lainsäädännössä.
Valmistelukaan ei ole vielä rikos, valtiopetos taitaa olla ainoa poikkeus. Vasta toteutus on rangaistavaa.
Soita Pekka Saurin yölinjalle niin saat apua
Vierailija kirjoitti:
Tässä yhteiskunnassa nykyään pitää jatkuvasti pelätä sanomisiaan. Jos mieltäkin jossain osoittaa, heti sinut yritetään hiljentää. Pitää vaan lakata ajattelemasta ja puhumasta. Suomen kansa on nujertettu, meillä ei ole enää jäljellä yhtään demokratiaa. R.I.P meidän rakas isänmaa Minä olen syntynyt tähän maahan vapaana yksilönä, nyt olen orja, millä ei ole enää mitään oikeuksia. Voi kun ihmiset tajuaisivat, mitä ovat menettämässä tämän kaiken kauheuden keskellä.
Ap
Kuule, se on aaltoliikettä. Lapsuudessani ei voinut sanoa mitään neuvostovastaista, nyt on aihe eri mutta sun maailmankuva kuulostaa siltä, että selität sen kautta sitä, miksi sulla menee huonosti nyt. Eli heijastat omaa oloasi ulkomaailmaan, koska se helpottaa hiukan omaa oloasi kun kaikki ikävä ei tapahdu sisäpuolella. Oikeasti tilanne maassa ei ole noin vakava.
Yksi asia tässä on hyvä. Kun et tunnu olevan ajatuksissasi lainkaan ainoa, niin sekä poliisi että mt-puoli suhtautuvat sinuun luultavasti paljon ymmärtäväisemmin kuin jos olisit jonkin aivan omituisen asian kannattaja. Kun olosi alkaa parantua ja nuo ajatukset helpottavat, elämä näyttää paljon valoisemmalta.
Miksi et Ap pyydä apua palstan Manaajalta?! Hän voi auttaa sinua.