Pesetkö espanjalaiset mansikat ennen syöntiä?
Saattaa olla karvakäsi käsitellyt ja salmonellaa ynnä muita tauteja jo valmiina..
Kommentit (20)
Mansikoissa ja korvasienissä sama resepti, kuivaus ja keittäminen kolmeen kertaan. keitinvettä ei voi käyttää.
Tietysti pesen. Myös ture mustikat, aplarit,omenat ja panaanit. Unohtamatta tomatti ,kurkku peruna,juurekeset. Jo ennen Koronaa miksi: Kodissani ei koskaan juuri siksi ole pikku kärpäsiä!Sama koskee rukku ruusua. En ota sitä vastaan enkä muitakan rukussa kukkivia kukkia marketeista. Panani kärpäset löytää niihin tien ja kotisi onkin sitten täynnä inhotavia pikku kärpäsiä.Yäk!
Laitan pesukoneeseen ja pyöritän valkopesuohjelman läpi. Edelliseen postaajaan viitaten jauhenliha menee samalla.
Olen syönyt eräänkin roposen.Ne ei kestä kauaa tarkoittaa että ei ole myrkytetty!
Vierailija kirjoitti:
Ei suomalaisiakaan marjoja yleensä suomalaiset poimi/kerää.
Kyllä meidän marjat poimii suomalainen eli minä.
En syö espanjalaisia enkä muunkaan maalaisia marjoja, yök.
Eikös ne viinirypäleetkin silsaisilla ja hiivaisilla jaloillaan polje? Sitten niitä maistellaan juppien keskuudessa "aah, tässäpä on mielenkiintoinen aromia, tuoksuu ja maistuu nahalle ja.."
Pesen yleensä, vaikka ei maailma siihen kaadu jos ne joskus jää pesemättä
No ikävä kyllä ne suomalaiset mansikat voivat yhtä lailla olla jonkun p*skakäden keräämiä. Ei ole monella mansikkamaalla suomessakaan poimijoilla hyvä käsihygienia.
Ruokamyrkytystä peseminen ei estä (koettu on, ihan suomalaisten mansikoiden kautta) joten en välttämättä aina pese, joskus kyllä.
Pesen koska ne kestää pesun ihan hyvin. Huljuttelu laimeassa haaleassa astianpesuaineessa ja huuhtelu. Pehmeämmät äkkihuljautus.
En. Yritän itsemurhaa espanjalaisilla tomaateilla. 32 vuotta olen yrittänyt. Kohta onnistuu.
Keitän 15 minuuttia ja pikajäähdytys -0 asteeseen