Voiko kaakaon makeuttaa vaniljasokerilla sokerin sijaan?
Kommentit (15)
VANILJAKAAKAO
2 - 3 tl
kaakaojuomajauhetta , esim. O'boy
1 tl
vaniljasokeria
2 dl
kevytmaitoa
Voi tietenkin, mutta ei se vaniljasokerin tarkoitus ole varsinaisesti makeuttaa mitään, vaan antaa makua leivonnaisiin ja joskus myös juomiin.
Jotta saisit kaakon makeutettua vaniljasokerilla, pitäis sitä mättää kaakao kupilliseen runsaasti.
Mutta toisaalta, pienekin määrä vaniljasokeria antaa kaakaohon jo niin paljon makua, että että varsinaista ei ehkä tarvitakaan. Riippuen siitä, miten makeannälkäinen ihminen on.
Vierailija kirjoitti:
VANILJAKAAKAO
2 - 3 tl
kaakaojuomajauhetta , esim. O'boy
1 tl
vaniljasokeria
2 dl
kevytmaitoa
Tässähän on käytetty sokeroitua kaakaojuomajuhetta, ei kaakaojauhetta. Nämä ovat kaksi aivan eri asiaa.
Totta kai. Vaniljasokerin käyttö tulee vaan paljon kalliimmaksi jos useammin tekee, koska sitä tarvitsee enemmän.
Juu, oon testannut aikasemmin ja hyvää tuli
Toiset juo kaakaon vähemmän makeana.
Riippuu myös mikä määrä vaniljaa alkaa tökkimään. Vaniljasokeri on kumminkin mauste,
Minä laitan mustaa kaakaota ja hunajaa. Joskus etenkin joulun seutuun ripautan siihen himpun aitoa vaniljaa. Vanijasokerissahan on sokeria mukana.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan mustaa kaakaota ja hunajaa. Joskus etenkin joulun seutuun ripautan siihen himpun aitoa vaniljaa. Vanijasokerissahan on sokeria mukana.
Mitä on musta kaakao? Meidän lähikaupassa ei ole kaakaojuomajauheiden lisäksi muuta kuin Van Houtenia ja vastaavia ja niissä lukee kyljessä kaakaojauhe. Sen väri on ruskeaa, mustaa en ole nähnyt ikinä ja olen yli kuusikymppinen.
Ei. Putin on ilmoittanut että siitä seuraa 15 vuotta Siperian työleireillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on musta kaakao? Meidän lähikaupassa ei ole kaakaojuomajauheiden lisäksi muuta kuin Van Houtenia ja vastaavia ja niissä lukee kyljessä kaakaojauhe. Sen väri on ruskeaa, mustaa en ole nähnyt ikinä ja olen yli kuusikymppinen.
Musta kaakao = sokeriton (yleensäkin ilman mitään lisukkeita, paljas) kaakao.
Itse tykkään Pirkan luomusta mustasta kaakaosta.
Van houten maistuu homeelle. Fazerin mustaa juo juuri ja juuri.
Jotkut tykkäävät raakakaakaosta, mutta se on omituisen äitelää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tykkäävät raakakaakaosta, mutta se on omituisen äitelää.
No ei ole. Se on kaakaojauhetta, ei mitään muuta. Olet lisäksi värisokea, jos väität ruskeaa mustaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tykkäävät raakakaakaosta, mutta se on omituisen äitelää.No ei ole. Se on kaakaojauhetta, ei mitään muuta. Olet lisäksi värisokea, jos väität ruskeaa mustaksi.
Äitini on 65 v. ja hänen sukupolvensa meillä päin Suomea ovat aina puhuneet mustasta kaakaosta. Mustaa se siis on :)
Voi, mutta käy aika äkkii kalliiksi ja muutenkin kannattaa himmata sen kanssa koska aika vahva makeutusaine.