En ollut syönyt lihaa varmaan vuoteen
ja sitten söin 4 nakkia ja hirveä ripulointi. Avaamaton paketti, päivämäärää paljon jäljellä. Sama nyt muutama päivä myöhemmin.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Ja kuvittelet, että se ripulisi johtui lihasta, vaikka söit nakkeja :D:D:D:D
Riippuu nakeista,esim. Kivikylän nakeissa on 91 % lihaa.
Mulla sama kokemus. Jos syön punaista lihaa, niin saan vatsanväänteitä ja tulee ripuli. En yhtään ihmettele miksi punainen liha on suurin suolistosyöpien aiheuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuvittelet, että se ripulisi johtui lihasta, vaikka söit nakkeja :D:D:D:D
Riippuu nakeista,esim. Kivikylän nakeissa on 91 % lihaa.
Ei nakit silti lihaa ole, vaikka ne lihaa sisältävätkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla syömättä lihaa syömällä jotain joka sisältää lihaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama kokemus. Jos syön punaista lihaa, niin saan vatsanväänteitä ja tulee ripuli. En yhtään ihmettele miksi punainen liha on suurin suolistosyöpien aiheuttaja.
Ei ap lihaa syönyt, vaan nakkeja.
Äläkä sinä levitä väärää tietoa lihan syöpävaarallisuudesta.
"Tutkimus vahvisti: jo pieni määrä punaista lihaa päivässä lisää suolistosyövän riskiä"
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/3ecc7dda-d98c-4f0d-807c-e2ee001367…
Vegaanin maha ei ollut tottunut eläinrasvaan ja proteiiniin. Sama käy minulle jos syön pelkkään kasvisruokaa kun ruokavaliossani on 200-600g punaista lihaa päivittäin. Tosin kalaa tai kanaakin saattaa mennä toisina päivinä että ei tuo ole ihan ehdoton ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläkä sinä levitä väärää tietoa lihan syöpävaarallisuudesta."Tutkimus vahvisti: jo pieni määrä punaista lihaa päivässä lisää suolistosyövän riskiä"
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/3ecc7dda-d98c-4f0d-807c-e2ee001367…
Toi on lehtiartikkeli, ei mikään tutkimus. Yhtään sellaista tutkimusta ei ole, jossa on todettu lihan syöpävaara.
Jospa sinulta puuttuu nakkeja hajottavat bakteerit suolistosta, kun eivät ole saaneet ravintoa? Monihan sanoo, että menee aivan maha sekaisin vaikkapa kasviksista, kun eivät ole niitä syöneet aikoihin. Sitten aletaan mitä ihmeellisimmille ruokavalioille, vaikka suolisto kyllä tottuisi käytettyyn ruokaan, kun vaan jatkaisi sen käyttöä. En nyt tarkoita mitään intoleransseja, enkä allergioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläkä sinä levitä väärää tietoa lihan syöpävaarallisuudesta."Tutkimus vahvisti: jo pieni määrä punaista lihaa päivässä lisää suolistosyövän riskiä"
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/3ecc7dda-d98c-4f0d-807c-e2ee001367…Toi on lehtiartikkeli, ei mikään tutkimus. Yhtään sellaista tutkimusta ei ole, jossa on todettu lihan syöpävaara.
Tuo artikkeli kirjaimellisesti esittelee tutkimustulosta siitä, että punainen liha lisää syöpäriskiä.
Tietysti kroppa hylkii sellaisia aineita, joihin ei ole tottunut. Elintapa tottumuksista todennäköisesti ripulointisi johtuu.
Oletko kuitenkin syönyt eläinrasvaa, esim maitotuotteita, munia, kalaa?
Saman huomannut. Se on ihan uskomatonta kuinka nopeasti suolisto tottuu pois lihasta ja omalla kohdalla muistakin eläinperäisistä ravintoaineista. Ehdin olemaan vuoden vegaanisella ruokavaliolla ja sitten söin yhden annoksen fetasalaattia ja hitto, että sain mahani kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanin maha ei ollut tottunut eläinrasvaan ja proteiiniin. Sama käy minulle jos syön pelkkään kasvisruokaa kun ruokavaliossani on 200-600g punaista lihaa päivittäin. Tosin kalaa tai kanaakin saattaa mennä toisina päivinä että ei tuo ole ihan ehdoton ruokavalio.
En ole vegaani vaikken syö lihaa...
Ap
lihaa pitää alkaa syömään kevyesti vähän kerralla, jotta lihaa pilkkovat entsyymit ja suolistobakteerit palaa normaaliksi.
Raakamakkara kannattaa kypsentä