10-11 v tytöllä, pitäisikö olla siistimmät "kaupunkivaatteet" vai perusulkovaatteet? Siis nyt kaupungilla kulkiessa?
Tuolla on niin kylmä tänään, että ajattelin, että kyllä saa nyt laittaa nuo ulkovaatteet eli kevyesti topatut housut ja takin, villasukat, kumpparit, välikausirukkaset, trikoopipon. Mutta onko muut tuon ikäiset jotenkin "hienommin" pukeutuneet? Pitäisikö olla jotain farkut ja tennarit tyylisesti?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsilla oli kaupunkivaatteet erikseen ja pihaleikkivaatteet erikseen. Kaikkein helpointa.
Joo ajattelinkin nyt, kun ollaan aika pitkään ulkona (anteeksi, en sanonut kovin selkestä aloituksessa).
Kyllähän tuossa iässä pitää jo oppia laittautumaan, eihän se muuten koskaan löydä sulhasta ja pääse hyviin naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsilla oli kaupunkivaatteet erikseen ja pihaleikkivaatteet erikseen. Kaikkein helpointa.
Joo ajattelinkin nyt, kun ollaan aika pitkään ulkona (anteeksi, en sanonut kovin selkestä aloituksessa).
Ei siellä kukaan katso sun lapses vaatteita. Tärkeintä ettei hän vilustu. Kumisaappaita kyl miettisin vielä.
Sataako siellä jos kumisaappaat pitää olla? Ainakin täällä on lenkkarikelit.
Miten sä olet kaikki nämä vuodet pärjännyt lapsen kanssa, jos nyt on vaatteiden valinta noin vaikeata?
Paljon isommat "lapset" on siellä kuraisissa haalareissa, joten tuohan on oikein siististi pukeutunut siihen verrattuna! :O
Välikausirukkaset? Oikeasti? 10v? Oletko kuullut sormikkaista.
Meillä 10v ei pukeudu taaperoasuihin kaupungille ellei olla menossa luistelemaan. Siisti villakangastakki, sen alle neule, jalkaan farkut.
Missä sataa niin paljon, että tarvitaan kumisaappaat?
Vierailija kirjoitti:
Miten sä olet kaikki nämä vuodet pärjännyt lapsen kanssa, jos nyt on vaatteiden valinta noin vaikeata?
Höh, ei ole vaikeaa, yleensä on juuri pihavaatteeet ja kaupunkivaatteet erikseen. Mutta tänään tuolla ulkona kaupungilla on tarkoitus kuitenkin olla pidempään, siksi pitäisi olla lämpimämpää päällä. Anteeksi kun kysyin.
Vierailija kirjoitti:
Missä sataa niin paljon, että tarvitaan kumisaappaat?
Puistot yms taitaa olla vielä märkiä varsinkin jos siellä on porukka tallannut nurmikot mudaksi.
Vierailija kirjoitti:
Välikausirukkaset? Oikeasti? 10v? Oletko kuullut sormikkaista.
Meillä 10v ei pukeudu taaperoasuihin kaupungille ellei olla menossa luistelemaan. Siisti villakangastakki, sen alle neule, jalkaan farkut.
En muuten osaa ottaa kantaa tähän, mutta kysyn, että mikä vika rukkasissa? Onhan aikuisillakin rukkasia, ainakin minulla on.
Ainakin Tampereella laittaisin ulkohousut ja lenkkarit plus takki yms. En kumppareita. Ulkona on ollut sen verran koleaa ettei pärjää ihan kevyin varustuksin, varsinkin, jos aikoo pitempään olla pihalla.
Saattaa olla tuo ikä siinä rajalla, että kohta haluaa vaan teinivaatteita. Mutta jos ilman kiukuttelua pukee ulkovaatteet, mun mielestä voi hyvin laittaa. Niitäkin on erilaisia. Esim. mustat ulkohousut voi olla ihan siistit ja siihen värikkäämpi takki.