Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainoa syy pysyä yhdessä on se, etteivät lapset joutuisi sietämään isänsä kohtelua yksin

Vierailija
30.04.2022 |

Olen umpikujassa. Ennen ihana ja rauhallinen mieheni muuttui täysin isyyden myötä. Hän hermostuu yhtäkkiä, huutaa, haukkuu ja on aggressiivinen. Puhuminen ei onnistu. Kaikki keskusteluyritykset päättyvät siihen, että hän on entistä enemmän raivoissaan, vaikka ehti jo välissä rauhoittua. Hän pysty edes rauhallisena näkemään asioita kenenkään muun näkökulmasta. Päästiin aloittamaan pariterapia, mistä olin valtavan helpottunut. Ensimmäisen tapaamisen jälkeen mies ei kuitenkaan halunnut jatkaa sitä, koska ei kuulemma voi järjestää vapaata töistä virka-aikaan. Riidan keskellä kuitenkin kerran huusi, että pariterapiakin oli kuulemma vain minun keino kyykyttää häntä.Arki miehen kanssa on kurjaa. Parivuotias lapsi alkaa itkeä ja huutaa "isä ei, isä pois", kun mies tulee töistä tai kun lapsi näkee hänet ensimmäistä kertaa aamulla. Nykyään itkee välillä unissaankin samaa asiaa. Välillä on myös hyviä hetkiä, mutta pienenkin vastoinkäymisen myötä tunnelma muuttuu sietämättömäksi.Olen harkinnut eroa pitkään, mutta pelkään yhteishuoltajuutta. Nyt sentään voin olla lapseni tukena näissä tilanteissa. Jos eroaisimme, huoli lapsesta isäpäivinä olisi valtava. Tästä tulee varmasti sanomista ja syytöksiä, mutta meille on tulossa toinen lapsi. Tähän saakka mies ei ole aggressiivisesta käytöksestään huolimatta käynyt käsiksi minuun, on vain paiskonut ovia päälleni yms. Tänään se sitten tapahtui, hän kävi käsiksi. En satuttanut itseäni tai vauvaa, mutta olen järkyttynyt. Mitä voin tehdä? Haluan lapsilleni hyvän ja turvallisen elämän, mitä tämä ei tietenkään ole. Kamalampaa olisi silti lähettää rakkaat lapseni isälleen esim. viikoksi tietämättä, ovatko he turvassa. Valitettavasti tiedän, että mies ei suostuisi muuhun kuin yhteishuoltajuuteen, tästä on puhuttu.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, kappalejako hävisi jonnekin. Todella raskas lukea näin pitkä pötkö. Pahoittelut! Ap

Vierailija
2/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakotiin ja heti! Silloin asiasta jää viranomaismerkintä, mikä taas on hyvä, kun huoltajuutta haetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdette turvakodin kautta. Haloo, lapsesi pelkää isäänsä! Tuo on niin kaukana normaalista, vaikka olet ehkä vähitellen tottunut siihen. Ei noin pieniä lapsia anneta isälleen viikoksi, jos ja kun sinä olet toiminut pääasiallisena huoltajana.

Vierailija
4/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, on täysin mahdollista ettei mies saa tapaamisoikeutta jos siitä on todistetusti haittaa lasten kehitykselle.
Mun äitini pysyi isäni kanssa samasta syystä kuin sinä pysyt ja tuollaisessa perheessä kasvaneena lapsena toivon ettei kenenkään tarttis kärsiä sitä.
EROA. Teet palveluksen lapsillesi. 12 vuotta täyttäneen lapsen EI ole pakko tavata etävanhempaa eikä elatusmaksu ole mikään pääsylippu lasta tapaamaan vaikka monet etävanhemmat niin kuvittelevatkin.

Teet todella paljon hallaa lapsillesi jäämällä.Mahdollisesti pilaat heidän mahdollisuutensa terveisiin parisuhteisiin koska noin he oppivat että on ihan ok jos heitä kohdellaan huonosti eikä arvosteta.

Vierailija
5/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa naida persoonallisuushäiriöinen miesvauva.

Vierailija
6/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeimmät tavarat mukaan ja lähdette sieltä nyt!

Vierailija
7/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lyönnin jälkeen mies on luultavasti itsekin säikähtänyt tekoaan ja on pahoillaan. Nyt hänellä on motivaatio ja mahdollisuus katkaista väkivalta. Siis jos lähdet. Jos jäät, eli teoillasi osoitat että väkivalta on okei ja normaalia, niin väkivalta tulee raaistumaan ja arkipäiväistymään. Silloin mies kokee lyömisen oikeudekseen eikä enää kadu tai pyydä anteeksi. Tässä vaiheessa riski lapsiin kohdistettuun väkivaltaankin kasvaa.

Älä huijaa itseäsi, että jäämällä suojelisit lapsiasi. Jos et pysty suojelemaan edes itseäsi, et pysty suojelemaan muitakaan.

Vierailija
8/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa nämä asiat pysyvät helposti kodin seinien sisäpuolella. Lähdit tai jäit, suosittelen että pyydät ja otat vastaan apua. Ihan sinulle ja lapsille, miestä et voi pakottaa. Mutta teet kaikille palveluksen hakemalla apua. Kun väkivallan uhkaa on, poistut mahdollisimman vähäeleisesti lapsesi kanssa johonkin turvalliseen paikkaan. Kerrot jollekin sukulaiselle tai ystävälle tilanteesta. Jos päätät jäädä arki on väkisinkin munankuorilla kävelyä ja pitää olla suunnitelma, jolla uhkaavasta tilanteesta pääsee lasten kanssa turvallisesti pois. Voit ottaa väkivaltaisuuden puheeksi esimerkiksi neuvolassa. Usein häpeä estää puhumisen, myös lapset oppivat salaamaan todellisen tilanteen. Mutta tuollaisessa painekattilassa ei ole kenelläkään hyvä olla.

Vierailija
9/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et millään lailla suojele lapsianne jäämällä tuohon tilanteeseen. Väkivalta ja sen uhka sairastuttaa henkisesti koko perheen. Erityisen haitallista se on kasvavalle ja kehittyvälle lapselle. Erittäin todennäköisesti lapset saavat olla pääasiassa sinun kanssasi.

Vierailija
10/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa naida persoonallisuushäiriöinen miesvauva.

Usko tai älä, ei oo ensimmäinen mies jonka todellinen luonne paljastuu lapsen syntymän jälkeen. Eri

Vierailija
11/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääminen ei ole vaihtoehto. Ota yhteyttä turvakotiin ja tee rikosilmoitus. Kerro väkivallasta jollekin ulkopuoliselle, niin sinulla on todistaja. Mies joka käy käsiksi raskaana olevaan on vaarallinen.

Ensin kuitenkin turvakotiin yhteys.

Vierailija
12/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko tuolla yhteushuoltajuudella nyt vuoroviikkoasumista? Nehän eivät siisole ollenkaan sama asia. Mutta vuoroviikkoasumista mies ei voi vaatia. Jos toinen vanhemmista sitä vastustaa, ei sitä silloin tule.

Jos sinulla on parivuotias ja vastasyntynyt, niin on aika itsestäänselvää, että sinusta tulee lähihuoltaja. Toki lapset sitten tapaavat isäänsä (ei tietenkään vielä nyt vauva ilman sinua), mutta jos on syitä miksei lapsi/lapset voi olla isänsä kanssa keskenään, niin tapaamiset voidaan järjestää myös valvotusti.

Mutta olisihan se hyvä, jos sinulla olisi jotain ns. todistusaineistoa tästä miehesi käytöksestä ja lapsesi peloista suhteessa isäänsä. Käy lääkärissä näyttämässä pahoinpitelyn jälkiä (jos niitä on), ota yhteyttä esim. perheneuvolaan lapsen peloista ja sitten tietysti tuo turvakoti.

Vierailija
13/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa meillä on tilanne juuri toisinpäin. Jos äiti joutuu keskeyttämään tietokoneen tuijottamisen lapsen vuoksi niin huutaa tai tiuskii lapselle. Ei suostu poistumaan omasta huoneestaan (minkä piti olla lapsen huone) telkkarin edestä iltaisin vaikka lapsi kiukuttelee tai itkee ja minä teen vaikka ruokaa. Vie lapsen korkeintaan naapurin kahvilaan tai autolla mäkkäriin. On ollut myös minua kohtaan väkivaltainen, mikä ei kyllä hirveästi ole hetkauttanut. Olen sulkenut tuon otuksen täysin olemassaoloni ulkopuolelle. Pysyköön luolassaan.

Jos lähden, ei lapsi pääse ulos ja syö vain pikaruokaa. Vituttaa. Olen ollut kolme vuotta stadin asuntojonossa, ei natsaa vaikka olisin lapsen kanssa muuttamassa. Naisten valtakunta.

Vierailija
14/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua enää ihmettelet? Mies on hengenvaarallinen. Suojelet tällä hetkellä väkivaltarikollista. Siinä sitä vastuuntuntoista äidillisyyttä.

Vierailija
15/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa meillä on tilanne juuri toisinpäin. Jos äiti joutuu keskeyttämään tietokoneen tuijottamisen lapsen vuoksi niin huutaa tai tiuskii lapselle. Ei suostu poistumaan omasta huoneestaan (minkä piti olla lapsen huone) telkkarin edestä iltaisin vaikka lapsi kiukuttelee tai itkee ja minä teen vaikka ruokaa. Vie lapsen korkeintaan naapurin kahvilaan tai autolla mäkkäriin. On ollut myös minua kohtaan väkivaltainen, mikä ei kyllä hirveästi ole hetkauttanut. Olen sulkenut tuon otuksen täysin olemassaoloni ulkopuolelle. Pysyköön luolassaan.
Jos lähden, ei lapsi pääse ulos ja syö vain pikaruokaa. Vituttaa. Olen ollut kolme vuotta stadin asuntojonossa, ei natsaa vaikka olisin lapsen kanssa muuttamassa. Naisten valtakunta.

Päätit sitten tulla uhriutumaan ja puhumaan paskaa. Lähde vain niin kauas kuin pippuri kasvaa.

Vierailija
16/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde. Nyt.

Vierailija
17/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan tunnusta hänen isyyttään kun uusi vauva syntyy. Turvakotiin ja yksinhuoltajuus, mies saa halutessaan tavata lapsiaan valvotusti. Kerrot lastenvalvojalle että kaksivuotias pelkää isäänsä jne, ei mitään syytä jättää asioita kertomatta. Jos jäät tuohon suhteeseen, et kuitenkaan voi vahtia 247 ettei mies tee lapsilleen mitään, sinusta puhumattakaan.

Vierailija
18/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä pysyä tuollaisessa suhteessa.

Vierailija
19/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua niin hyvin ap. Olin tuossa tilanteessa itse joskus ja jäin liian pitkäksi aikaa. Omalle elämälle tulee sokeaksi ja pahaan oloon turtuu ja uupuneena ja toivottomana kokee olevansa umpikujassa.

Nyt on tärkeintä, että lähdet lasten kanssa turvakotiin. Saat etäisyyttä tilanteeseesi ja mieheesi. Saat keskusteluapua ja aikaa miettiä rauhassa, mitä seuraavaksi teet. Turvakoti saattaa tuntua rajulta, mutta nyt kuulostaa siltä, että te tarvitsette sitä. Mulle on jäänyt turvakotiajasta hyviä muistoja.

Kun saat etäisyyttä ja apua, alat ymmärtää, ettet ole niin umpikujassa, mitä luulet. Sinua autetaan. Sosiaalityöntekijät, terapeutit ja lastenvalvoja pohtivat vaihtoehtoja kanssasi. Voit tehdä suunnitelman. Päivä kerrallaan, askel kerrallaan kaikki järjestyy. Siihen, missä olet nyt, et voi jäädä.

Vierailija
20/30 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menette turvakotiin, lapsistasi tehdään lastensuojeluilmoitus. Tämä on hyvä asia, koska lastensuojelu tulee mukaan pohtimaan tapaamisasiaa eron jälkeen. Lastenvalvoja ja sosiaalityöntekijät eivät tule suosittelemaan vuoroviikkoasumista noin pienille lapsille. Suositus on 1 yö/ikävuosi. Sinun ei tarvitse allekirjoittaa sellaista sopimusta, mikä ei ole lastesi edun mukainen. Voit hakea valvottuja tapaamisia.
Mies yrittää hallita sinua pelolla, kun vaatii vuoroviikkoasumista. Mutta sinun ja lastesi ei tähän pelkoon pidä alistua. Miehesi ei ole niin mahtava, mitä kuvittelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme