Mikä "syndrooma" tämä on: aamulla on ok yöunista huolimatta väsynyt olo ja koko päivän on päänsärkyä?
Muutaman kerran vuodessa on tällaisia päiviä. Jo aamusta väsyttää ja on tunne ettei jaksa mitään. Sitten joskus iltapäivällä alkaa päänsärky, ei kovin voimakas mutta kaikkialla päässä tuntuva. Alkuillasta yleensä pakko ottaa päiväunet, joilta herättyä päänsärky saattaa olla pahentunut. Nestehukan tunne pitkin päivää, tarvii juoda vettä paljon.Alkoholia en käytä.
Kommentit (21)
Mulla on tuo olo 365 päivänä vuodessa. Vaikka heräisin ilman herätyskelloa ja useamman tunnin nukkumisen jälkeen, niin silti olen aamulla todella väsynyt.
Olet syönyt edellisenä päivänä erityisen epäterveellisesti tai jotain joka ei sovi sulle? Liian suolaista ruokaa esim.
Jos on vain muutaman kerran vuodessa niin tuskin on uniapneaa. Jännityspäänsärky?
Vierailija kirjoitti:
Auttaako tuohon uniapneaan mikään?
C-pap, painonpudotus
Sisäilmaongelma? Nukutko jossain eri paikassa silloin? Mulla on kemikaaliherkkyys ja jos olen tilassa, jossa n etyyliheksanoli-päästöjä sisäilmassa, päänsärky otsa-alueella alkaa seuraavana aamuna.
Mulla on myös usein aamupäänsärkyä tai sitten aamu alkaa just sillä väsyneellä ja vetämättömällä ololla, joka iltapäivää kohden muuttuu päänsäryksi. Uniapneaa olen joskus epäillyt. Olisi ainakin syytä tutkia.
Kaverilla uniapnea oireili noin. Päänsäryt hävisi kun sai sen cpap laitteen
Vierailija kirjoitti:
Auttaako tuohon uniapneaan mikään?
Auttaa. Se ei välttämättä parene kokonaan, mutta elämänlaatu paranee. Kysele asiasta joltakin pätevältä lääkäriltä. Asiaa kannattaa tutkia.
Minulla migreeni alkaa joskus noin eli heti aamusta tahmea olo vaikka mitään ilmeistä syytä ei ole. Pikku hiljaa hiipii päänsärky jossain kohtaa päivää. Väsymys ja janon tunne osana migreenin oireita päänsäryn lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Hullun lehmän taudin oirekuviin kuuluu janoisuus ja pääkipu.
Joo, mä olen varmaan mun miehen mielestä ollut hullu lehmä jo ehkä sen vuosikymmenen verran. Tuskin on mitään vakavaa, kun tässä vieläkin porskutetaan.
Hengittänyt suun kautta paljon.