Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on tehtävissä kun tililtä menee säännöllisesti automaattinen maksu, jolle en löydä mitään tilausta, perumiskeinoa tms?

Vierailija
30.04.2022 |

Kyseessä Avastin maksu, eli jokin turvatuote tietokoneelle. Maksu veloittuu säännöllisesti kerran vuodessa tililtäni (nyt oli 62 ) mutta en löydä mistään mahdollisuutta perua tuota tuotetta. Avastin sivuilla olen saanut peruttua kaikista siellä näkyvistä ja tilaamistani tuotteista (vpn, cleaner, security) automaattisen veloituksen, mutta silti tililtäni menee tuo jokin, mikä lie tuote. Menee hermo, koska joka hemmetin kerta tuo veloitus tulee huonoon aikaan, ilman mitään ennakkovaroitusta. Nyt luulin tililläni olevan 70 euroa 1,5 viikon ruokarahoiksi, niin siellä olikin 8 euroa. :D Ai saamari että ärsyttää.Ihmettelen, ettei edes sähköpostiini tule ilmoitusta että tilauksesi uusitaan sinä ja sinä päivänä, eli tulkitsen että olen tehnyt tilauksen jollain muulla sähköpostiosoitteella aikanaan. Mutta kun ei hajuakaan millä, jollain anonyymillä kikkeliskokkelis-tilillä varmaan sitten... Ei ole sellaiseen enää salasanaakaan. Ja jollekin vanhalle koneelle jota minulla ei enää ole. Ja Avastin tilille kun kirjaudun niin sielläkään ei tosiaan näy tuota kyseistä tilausta. Mitähän tässä on edes tehtävissä? Maksella hamaan tappiin tuota säännöllistä laskua tyhjästä?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein aloitukseeni kappalejaot, mutta jostain syystä teksti tuli silti putkeen. Ärsyttää tämäkin. :D
AP

Täällä ei enää toimi kappalejaot eikä lainausmerkit eikä hymiötkään aina. Sensuuri on myös kuin Pohjois-Koreassa. Kim Jong-un olisi kateellinen.

Suomessakin nykyisin Venäjän, Kiinan ja Pohjois-Korean hallinto vallitsee.

ei ole.
nimimerkillä maailmaa nähnyt

Mutta kokonaisia lauseita et vissiin osaa kirjoittaa.
Näinhän se aina alkaa. Ensin on kiellettyjä mielipiteitä ja sanoja, jotka vaimennetaan ja sitten ne rangaistaan.
Kuule, täällä on muutkin nähneet maailmaa. Mm.minut on melkein pidätetty ja kamera takavarikoitu eräässä kommunistisessa valtiossa kun kuvasin kadulla.

ja väität että suomessa sama?
lisäksi "ei ole." on kokonainen lause.

Lause alkaa isolla alkukirjaimella, kuten jo ala-asteella opetettiin, ja päättyy pisteeseen.
Tämä sensuurikulttuuri, joka palstan lisäksi vallitsee monella muullakin nettialustalla vie tätä maailmaa pelottavaan suuntaan. Esim Amazon on alkanut bännätä ihan tavallisia sanoja, kuten esim vessatauko työntekijöidensä kommunikaatiossa ja tälläkin palstalla on paljon ihan tavallisia sanoja, joita ei saa käyttää.

Olen eri kommentoija, mutta mikään kuvailemasi ei tarkoita, että Suomessa on jo nyt Pohjois-Korean sensuuri, eikä niin voi väittää. Voihan olla, että sinne suuntaan ollaan menossa, mutta tällä hetkellä ei olla lähelläkään. 

Kaikki, jotka väittävät muuta, tekevät pilkkaa niistä ihmisistä, jotka oikeasti joutuvat elämään Kiinan, Venäjän ja Pohjois-Korean sensuurin alla. 

Vierailija
42/52 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avast on huijausta. Ota yhteyttä sinne tai josseivät vastaa, sulje pankkitili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

62 euroa siis, näköjään tämä ei nyt tunnista edes euron merkkiä. 
AP

Älä hermostu, tiedän tunteen. Itse oli aikanaan liemessä, olin sitoutunut johonkin sontaan ulkomaalaiselle tilille lähti menemään säännöllisesti monta kymmentä euroa kuussa. Oli pakko pojalle itkeä ja hän kielitaitoisena sai veloituksen katkaistua.

Mielestän tuo oli hyvä neuvo, että vaihda tiliä, loppuu. 

Vierailija
44/52 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilausansoja koskevien ohjeiden mukaisesti luottokorttiyhtiölle pitää ilmoittaa että veloitus on tehty ilman tilausta. Kuluttajansuojalain mukaisesti luottokorttiyhtiön pitäisi palauttaa veloitukset sinulle. Eli reklamoi pankin/luottokorttiyhtiön kautta tuo kyseinen veloitus pois, sen sijaan että rupeat pankkia vaihtamaan.

Juuri näin. Tällaiset rosvopuljut onsaatava kuriin.

Vierailija
45/52 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Älä hermostu, tiedän tunteen. Itse oli aikanaan liemessä, olin sitoutunut johonkin sontaan ulkomaalaiselle tilille lähti menemään säännöllisesti monta kymmentä euroa kuussa. Oli pakko pojalle itkeä ja hän kielitaitoisena sai veloituksen katkaistua.

Ei se tilin vaihtaminen mitään sopimusta lopeta. Pöljä neuvo.

Vierailija
47/52 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei se tilin vaihtaminen mitään sopimusta lopeta. Pöljä neuvo.

Anteeksi, hyvä kun oikaisit. Tulikin viisaasti alapeukku.

Vierailija
48/52 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen toki tilauksen varmasti joskus tehnyt, siksi en nyt ensisijassa syytä kuin itseäni. Avast ei tosin ole tehnyt asiasta yhtään helpompaa noine vuosikausia jatkuvine suoraveloituksineen kortiltani. 

Harmi että olen tehnyt sen tilauksen selkeästikin jollain eri sähköpostilla kuin kaikki muut Avastin tuotteeni, joten en pääse käsiksi niihin tietoihin mistään. 

Täytyy ottaa yhteys pankkiini. Ihmetyttää todellakin että veloitus kortiltani menee yhä, vaikka välissä on tullut tosiaan uusi korttikin.

AP

Vierailija
49/52 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/13798987/avast-laskuttaa-luvatta

Jassoo, kiitos tästä linkistä! Rikolliselta touhulta vaikuttaa.

AP

Vierailija
50/52 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/13798987/avast-laskuttaa-luvatta

Jassoo, kiitos tästä linkistä! Rikolliselta touhulta vaikuttaa.
AP

Kiitos sinulle, kun toit täällä asian esille.

Vierailija
51/52 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämän takia minulla ei ole yhtäkään e laskua tai suoravelotusta.
telian laskukin täytyy odottaa että tulee kirjeenä huomautus kun muuten ei voi maksaa.

Teliasta sen verran, että telialla 4G-netin nopeus on lähes aina ainakin kaksinkertainen oletta silti kalliimpi. Asiakaspalvelusta en osaa varmuudella sanoa muuta kuin aikoinaan sonerasta teliaan siirtyneet eivät ole kovin avuliaita. Epäilen, että Ruotsissa asia on paremmin.

Vierailija
52/52 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin jatkui avastin laskutus kun katkaisin tilauksen. Olin maksanut Paypalilla jossa pystyy näkemään ja poistamaan toiminnasta jatkuvat laskutukset joten se oli helppo lopettaa. Käytän aika paljon paypalia juuri sen takia että on kohtuu turvallista ja myöskään luottokorttitietoni eivät silloin voi näkyä kauppiaalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan