Olen järkyttynyt tuosta viinapainotteisuudesta opiskelijoiden vappujuhlinnassa
Kommentit (27)
Niinpä. Ennen on aina ollut hauskaa ilman viinaa.
Joo, ei ole ennen ryypätty vappuna. Mikä nykynuorisoon on mennyt? Ennen vain munkkia ja simaa nautittiin.
Eikös perinteinen teekkarivappu ole ennenkin kestänyt vähintään kolme viikkoa?
Tulevat alkoholistit ja työttömät siellä riehuu, opiskelijat vähemmin.
Mun tytär lähti just bileisiin yliopistoporukan kanssa. On siellä OK ottaa alkoholitonta juomaa ja olla juomatta. Onko se sitten jotenkin tiedekuntakohtaista?
Elämänkoulussa oli vissiin raitista.
Aina on vappuna otettu tiukkaa simaa j a serpenttiinejä. Vaan jos tiekkis, niin on pihtari. Mikä taas on noi vaikeeta ap., vai oletko holisti? T; Raivo raitis
Mä olen järkyttynyt siitä ettei opiskelijat edes tiedä että vappu on työläisten juhla, he luulevat että se on vain opiskelijoiden juhla.
No kyllä oli 🥳
Nykyään juhlin vappuni ilman alkoholia, toisin oli teekkarina.
Heh, missähän tynnyrissä ap:kin on kasvanut...
Ruotsinkieliset opiskelijat lähtivät jo nyt ensimmäiselle vappuaterialle ravintolaan ja huomenna on varsinainen silliaamiainen. Muuten ovat suunnilleen koko ajan ulkona tai asunnoissa.
Milloin tämä "ennen" oli? Omista opiskeluajoistani on noin 30 vuotta, mutta silloin ainakin oli. Ja oli muuten hauskaakin!
Kun Otaniemeen avattiin Alko, paikalla oli yksi Polyteknikkojen raittiusseuran jäsen, jonka äiti oli ollut yhdistyksessä jo omana opiskeluaikanaan. Eli läträämistä se on ollut aina.
Jos ap tietäisit mitä kaikkea nykyään vappubileissä otetaan niin järkyttyisit vielä enemmän.
Ennen ne partyt kesti muutaman päivän nykyään kuukauden
Vierailija kirjoitti:
Heh, missähän tynnyrissä ap:kin on kasvanut...
Sadevesitynnyrissä.
Ja juuri tämän takia olen vapaaehtoisesti sinkku.
Sellaista naista ei ole, joka ei olisi biliettänyt opiskeluaikoina.
Nykynassikat eivät tiedä viinapainoitteisuudesta mitään ja hyvä niin. Minun ikäpolveni osasi hapotella oli vappu tai ei.
Ai ei vai :D