Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiukahko ruokavalio ja juhlapäivät

Vierailija
30.04.2022 |

Taas on jokin syömäjuhla, joka on vain kerran vuodessa, kuten kaikki muutkin syömäjuhlat. Olen vastikään joutunut lääkärin määräyksestä entiseen verrattuna melko tiukalle dieetille sairauteni johdosta. Pitääkö mainita, ettei liity ylipainoon, koska sitä ei ole... no joka tapauksessa tällä on menty nyt pari kuukautta. Alun 6vk meni hyvin, mutta sen jälkeen on alkanut ärsyttää se, että muut tässä perheessä voivat syödä, mitä mieli tekee, mutta minä en voi. Eli katselen vierestä tai kuulen sitä mässytystä viereiseen huoneeseen. Pelkkää kateutta ja ketutusta tämä! Minäkin haluaisin mässytellä karkkia ja munkkeja ja perunasaattia ja nakkeja... tosin nykyään ei paljon tarvita ennen kuin tulee äklö olo. Siihen tämä on johtanut. Haluaisin nauttia ruuasta, mauista ja syömisestä. Mistä muusta voi nauttia monta kertaa päivässä, paitsi syömisestä? Muita, joilla on eri ruokavalio kuin perheenjäsenillä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä!

Valmistaudun aina seuraaviin kisoihin (painoluokkalaji) melkein läpi vuoden niin pidän ruokavalion suht tiukkana, 17001800cal tavallinen päivä (olen suht pienikokoinen paljon treenaava nainen, treenipäivänä n. 300cal tuohon vielä päälle) ja siihen ei kyllä pizzat, irtokarkit, munkit ja sipsit mahdu. Enkä edes haluaisi sille linjalle lähteä, helposti lipsahtaa sitten useaan päivään.

Olen kehittänyt hyviä korvikkeita, en muuten juo limppareita niin näinä päivinä Pepsi Maxia, Pommac lightia yms. Teen jonku hedelmälautasen (omenaa, banaania, viinirypäleitä) kun tykkään niistä ja ostan jonkun oikeesti hyvän proteiinipatukan. Paras herkku kuitenkin Lohilo Salted Caramel jätski. Koko purkki joku 242cal ja ihan kun oikeeta jätskiä. Treenaan myös suht kovaa usein tälleen juhlapäivien aatto aamupäivänä niin pitää jotenki sen fokuksen.

Muilla sitten seuraava päivänä vatsa kipeä ja turvottaa, itellä hyvä olo ja jatkaa siitä sitte arkisemmalla ruokailulla.

Itselle tämä ei ole mitään kilvoittelua ja kärsimystä. Aina välillä (pari kolme krt vuodessa) mätän kaksin käsin jotain perinteistä mättöä muutaman päivän huomatakseni että ei ole sen arvoista vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä