Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi häät pitää ottaa niin vakavasti?

Vierailija
30.04.2022 |

Siis että pitäisi noudattaa niitä tiettyjä kuvioita, että juhlat olisivat ns. oikeat häät? Me ollaan nyt pyöritelty mieheni kanssa erilaisia ideoita, ja mitä niistä on puhuttu muille niin kommentit ovat olleet sellaisia, että ei ole oikeat häät, en tulisi, eihän nuo ole mitkään juhlat jne.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta

Vierailija
2/9 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan halua kutsua juhliin, joissa ei ole mitään juhlavaa, vaan esimerkiksi siivotaan jotain pihaa tai raivataan rantakaislikkoa tai mennään mökille ja grillataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä ainakaan halua kutsua juhliin, joissa ei ole mitään juhlavaa, vaan esimerkiksi siivotaan jotain pihaa tai raivataan rantakaislikkoa tai mennään mökille ja grillataan.

Kai nyt pönöttämiselle muitakin vaihtoehtoja on?

Vierailija
4/9 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättääkää kutsumatta jokainen joka ulisee "perinteiden" perään. Kyse ei nimittäin edes ole mistään perinteistä vaan muutaman viime vuosikymmenen aikana jenkeistä kopioiduista muotijutuista.

Hääjuhlien ainoa funktio on juhlistaa naimisiinmenoa. Sitä millä kokoonpanolla tai tavalla se tapahtuu ei ole mitään merkitystä. Ja tietenkin Häiden juhlimiset voi jättää halutessaan myös kokonaan sikseen.

Itse milleniaalina olen osallistunut ikätovereideni häissä enemmän persoonallisiin ja pariskunnan itsensä näköisiin kuin sellaisiin tyypillisiin häihin. Moni juhla on ollut hulppea ja niihin on laitettu yhtä antaumuksella rahaa kuin klisee-häihinkin, mutta ei ole käyty kirkossa istumassa kummallista rituaalia (harva omanikäinen uskoo jumalaan eikä ainakaan omassa lähipiirissäni ole hirveän montaa jotka jaksaisivat olla edes tapakristittyjä), morsiamen puku on ollut henkeäsalpaava, mutta ei välttämättä valkoinen. Musiikki on raikannut, tanssilattiaa tampattu ja tarjoilut olleet mahtavat.

Sitten on ollut pienempiä, mutta aivan yhtä mahtavia häitä joihin on kutsuttu vain kaikista läheisimmät. Omani olivat tällaiset.

Olen osallistunut myös budjettihäihin joissa tunnelma on saatu kattoon ilman että rahaa on laitettu palamaan älyttömiä määriä.

Jos joku tulisi selittämään että kyseessä ei ole "oikeat" häät niin nauraisin itseni tärviölle. Ennemminkin ne persoonattomat rituaalijuhlat eivät ole oikeaa nähneetkään.

Vierailija
5/9 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättääkää kutsumatta jokainen joka ulisee "perinteiden" perään. Kyse ei nimittäin edes ole mistään perinteistä vaan muutaman viime vuosikymmenen aikana jenkeistä kopioiduista muotijutuista.
Hääjuhlien ainoa funktio on juhlistaa naimisiinmenoa. Sitä millä kokoonpanolla tai tavalla se tapahtuu ei ole mitään merkitystä. Ja tietenkin Häiden juhlimiset voi jättää halutessaan myös kokonaan sikseen.
Itse milleniaalina olen osallistunut ikätovereideni häissä enemmän persoonallisiin ja pariskunnan itsensä näköisiin kuin sellaisiin tyypillisiin häihin. Moni juhla on ollut hulppea ja niihin on laitettu yhtä antaumuksella rahaa kuin klisee-häihinkin, mutta ei ole käyty kirkossa istumassa kummallista rituaalia (harva omanikäinen uskoo jumalaan eikä ainakaan omassa lähipiirissäni ole hirveän montaa jotka jaksaisivat olla edes tapakristittyjä), morsiamen puku on ollut henkeäsalpaava, mutta ei välttämättä valkoinen. Musiikki on raikannut, tanssilattiaa tampattu ja tarjoilut olleet mahtavat.
Sitten on ollut pienempiä, mutta aivan yhtä mahtavia häitä joihin on kutsuttu vain kaikista läheisimmät. Omani olivat tällaiset.
Olen osallistunut myös budjettihäihin joissa tunnelma on saatu kattoon ilman että rahaa on laitettu palamaan älyttömiä määriä.
Jos joku tulisi selittämään että kyseessä ei ole "oikeat" häät niin nauraisin itseni tärviölle. Ennemminkin ne persoonattomat rituaalijuhlat eivät ole oikeaa nähneetkään.

No niin, onnistuit haukkumaan toisten häät kehuessasi omaa häämakuasi. Joku voi oikeasti tykätä "rituaalihäistä".

Vierailija
6/9 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä kysymys. Miksi tosiaan?

Etenkin kun häissä oikein kenelläkään ei tunnu  olevan aidosti hauskaa.

Vierailija
7/9 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä puhutte häistänne muille? Te kaksi järjestätte tasan sellaisen tilaisuuden kuin haluatte ETTEKÄ kysele ulkopuolisten mielipiteitä.

Vierailija
8/9 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Menin aikoinaan naikoinaan naimisiin ex tempore maistraatissa. 32 vuotta on liitto kestänyt ilman niitä hääkekkeräitäkin.

Vierailija
9/9 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole yhtään oikeaa ystävää ja kaikki sukulaiset riitelee keskenään, joten jos häät joskus järjestetään, niin ei niihin minun puolelta ainakaan tule yhtään vierasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi