Mitä tekisit tilanteessani ?
Nyt on sekin päivä nähty että tänne tulen kirjoittamaan. Tilanne on sellainen että tarvitsen ulkopuolista näkökulmaa tilanteeseen. Haluaisin myös näyttää miehelleni tämän tekstin ja vastaukset, jos se saisi hänet heräämään. Kiitos jos joku jaksaa nähdä vaivaa paneutua seuraavaan tekstiini ja vastata mielipiteensä.Hajoitin hiljattain puhelimeni. Hajonneen puhelimen tilalle kokeilin miehen vanhaa puhelinta. Mies vaihtoi uuteen puhelimeen noin kuukausi sitten, joten kauan tämä puhelun ei ole virunut pöydällä. Puhelimeen oman SIM kortin vaihdettuani aloin käyttää puhelinta. Vahingossa sivuhistoriasta paljastui, että mies oli tehnyt victoria milan (?) sivustolle profiilin. Olin tästä todella järkyttynyt. Hänen tietonsa olivat tallentuneet sivuhistorian mukana, joten pääsin hänen profiiliinsa käsiksi. Hän oli päivittänyt sinne pituuden, painon, silmien värin. Oli klikannut jonkun vaihtoehdon että mitä hakee (valmisvaihtoehdot) oli klikannut myös olevansa suhteessa. Kuvaa itsestään tai mitään muutakaan tämän enempää ei löytynyt. Ei myöskään keskusteluja. Nehän toki voi poistaa? Miehelle kerroin tästä löydöstäni, johon hän reagoi kieltämällä koko asian. Myönsi vasta, kun kerroin nähneeni profiilin. Kertoi minulle tehneensä mielenkiinnosta kyseiseen palveluun profiilin. Halusi tietää millaiset ihmiset sitä käyttävät. Kertomuksensa mukaan käynyt palvelussa 2-3 kertaa eikä tarkoituksena ollut hakea minkäänlaista seuraa. Kysyessäni löysikö hän vastauksen tähän omaan mielenkiintoonsa, hän kertoi että suurinosa profiileista on botteja. Eli joko hän on mielenkiinnosta tämän käynyt selvittämässä tai sitten mahdolliset treffailu yritykset kaatuneet tähän. Jompikumpi. En voi tietää.Minusta lähtökohtaisesti todella hämärää ja outoa mennä kumppanin selän takana tämmöiselle pettämiseen tarkoitetulle sivustolle "huvikseen mielenkiinnosta" kysyessä hän ei ole voinut minulle kertoa asiasta, koska pelkäsi konfliktia. Alkuun valehteli profiilin olemassa olosta samasta syystä. Itsellä se fiilis että luottamus on mennyt kokonaan. Mies kokee ettei ole tehnyt varsinaisesti mitään väärää KOSKA ei ole mennyt palveluun "seuranhaku" mielessä. Minä koen että oli motiivi mennä palveluun mikä tahansa, teki hän sen minun selän takana salaa ja se on jo tietynlaista pettämistä. Mies kertoo ymmärtävänsä miltä tuo toiminta vaikuttaa ulkopuolelle, mutta hänen mielestä loukkaannun ns turhasta. Hohhoijjaa.Totuutta en liene koskaan saa tietää. Tässä mietin mitä teen seuraavaksi. Ajattelin linkata tämän aloituksen miehelle jos hän muiden näkökulmien kautta tajuaisi omaa toimintaansa.Oma teoria: Mies on vakuutellut itselleen menevänsä vain mielenkiinnosta profiiliin, koska eihän siinä sitten ole "mitään väärää" kun ei pahaa aio. Oikeasti on ollut vähintään takaraivossa ajatus jonkinlaisen seuran löytämisestä tai ainakin mahdollisuudesta sellaiselle. Hänellä ollut kai ilmaisversio eli juttelu ei olisi ollut edes mahdollista, joten helppo sanoa nyt jälkikäteen kiinni jäätyään ettei hakenut mitään. Hetken huuma, jossa profiilin teki saattoi myös alkaa kaduttaa ja jälkikäteen taas kerran helppo sanoa että "mielenkiinnosta" kävi katselemassa.Taustana se että vauva arki on ollut raskasta. Paljon riitoja ja toisista etääntymistä. Silti en olisi koskaan uskonut tämmöistä tapahtuvaksi miehen puolelta. Hän on aina ollut rehellinen ja luotettava. Nyt en enää tiedä mitä uskoa. Mitä mieltä olette?
Kommentit (36)
En voisi arvostaa tai kunnioittaa tuollaista miestä joka valehtelee. Epärehellisellä puolisolla en tekisi yhtään mitään, ja minun on täysin mahdotonta olla halveksimatta tuollaista selkärangatonta, pettävää, epärehellistä kakkahousua.
Arvaa miten tuollainen "mies" reagoisi jos sinä olisit tehnyt profiilin tuollaiselle sivustolle?
Arvaa! "WÖÖÖÖÖÖÖ HUO***, MUT SE ON IHAN ERI ASIA, WÖÖÖ!"
Miksi kukaan mies antaisi naiselleen puhelimen, jolla on viestitellyt muille? Eli jo lähtöasetelma on outo. Trolli!
Minulla on ollut melkein vastaava tilanne. Mies, jota ennen pidin erityisen kilttinä ja rehellisenä, oli kans tehnyt profiilin, jollekin parikymppisille suunnatulle sivustolle. Paljastui tietokoneen sivuhistoriasta. Lopulta myönsi, että "mielenkiinnosta" tehnyt profiilin kun tätä sivustoa oli muka kaverit suositellut. Joopa Joo. No uskoin lopulta ja jonkin aikaa menikin ihan hyvin, mutta koska epäilys oli kuitenkin itselläni herännyt, aloin tarkkailla miestä tarkemmin. Ja yhä enempi kaikkea epäilyttävää tuli ilmi. Eli pikku valheita valheiden perään. Luottamus meni ja lopulta ero tuli. Vuosia meni huomata tuo kaikki.
Kyllähän sun mies pa s kaa puhuu ja vähintään henkinen pettäminen on alkanut. En luottaisi. Nykyään minulla on nollatoleranssi epärehellisyydelle.
Miehet saa tehdä noin, koska ne on vaan äijiä ja kunnon äijiä.
Nainen jos tekee noin, niin sille on nimikin. Nainen on h.
Mitä sitten, jos mies on viestitellyt muiden kanssa? Sinä et hänelle riitä, joten on ihan OK etsiä joku täyspäinen juttuseuraksi.
Onko joissain suhteissa (ei avoimissa) normaalia että kumppanin selän takana rekisteröidytään erinäisille seuranhakupalveluille? Ihmeissäni luen ylläolevaa. Itse olen käsityksessä, että valehtelu ja pettämisyritykset ovat aika vieroksuttua toimintaa parisuhteessa. Itseasiassa avoimissa suhteissakin nää profiilit tehdään reilusti kertomalla vakikumppanille ensin.
No itse olen jutellut aika paljon seksiasioista miesten kanssa netissä. Ihan vain siis nettiseksiä ja keskusteluja, ei mitään fyysistä. Olen täyttänyt omaa tarvetta seksille, kun en ole kotona oikein saanut. Sama juttu on tosi monella miehellä, joskin moni haluaisi myös fyysistä tapaamista. Tältä pohjalta pohdin, että miehesi ei luultavasti vain ole tyytyväinen seksielämäänne. Ehkä olette sen suhteen eriparisia? Sitä on vaikea jaksaa määräänsä kauempaa ilman, että purkaa sitä johonkin.
On ihan selvää että mies on etsinyt itselleen jotain kivaa ja piristystä. Uskotellut itselleenkin että käy vain katsomassa ja eihän siitä mitään haittaa ole.
Tosiasia on, että hän on valmistautunut pettämään sinua tavalla tai toisella. Rajat venyy pikkuhiljaa, aina helpompi lipua vähän pidemmälle sillä ajatuksella että vähän vaan.
Vakavan keskutelun paikka, sekä siinä suhteessa että mitä mieheltä puuttuu kun tuollaiseen ryhtyy. Mutta ennen kaikkea siinä, mitä tuo tekee luottamukselle suhteessa.
Todella törkeitä vastauksia asialliseen aloitukseen. Olen pöyristynyt.
-Ei ap
Porvoon satutädin Vappu-novelli on ilmestynyt. En jaksa edes vaivautua lukemaan, kun jo parista ensimmäisestä lauseesta tunnistaa kirjoittajan. Aina yhtä pitkiä ja huonoja. -5/5
Aloittaja vielä jatkaa. Ompa täällä kyllä vissiin huonosti voivaa porukkaa viestien perusteella. No vapun piristykset tulivat ainakin 🤣
Meidän parisuhteessa edellä mainittu käytös ei ole sallittua. En tosiaankaan tiedä miten joidenkin kommentoijien suhteissa pelisäännöt ovat menneet, mutta minulle/meille ollut selvää ettei minkäänlaista epärehellisyyttä tai valehtelua suvaita. Tässä kyse on nimenomaan siintä. Ristiriita myös sen kanssa että mies kertoo mulle nyt satua siintä, että puhtaasta mielenkiinnosta rekisteröitynyt eikä todellakaan ole etsinyt mitään seuraa, ei edes juttelu seuraa. Tätä on vaikea uskoa.
Joku kertoo juttelevansa miesten kanssa seksijuttuja. Selvä juttu. Meille tämäkään ei olisi parisuhteessa ihan sallittua toisen selän takana.
Tosiaan otin puhelimen käyttöön päivällä, kun mies töissä. Ei kerennyt mua estämäänkään.
Kiitos teille muutamalle, jotka viitsitte kirjoittaa järkevän kommentin. Kopsaan ne miehelle luettavaksi. Olen samaa mieltä. Minusta myös päivänselvää ja hänen selitykset tosi surkeita. Itse niihin vain uskoo kovasti.
ALOITTAJA
Vierailija kirjoitti:
Porvoon satutädin Vappu-novelli on ilmestynyt. En jaksa edes vaivautua lukemaan, kun jo parista ensimmäisestä lauseesta tunnistaa kirjoittajan. Aina yhtä pitkiä ja huonoja. -5/5
Olet niin oikeassa.
Ihme satutäti, kyllä viiraa päässä ja pahasti.
Iankaikkinen selitys tuo että uteliaisuudesta rekisteröityy seuranhakusivulle, ei aio hakea seuraa. Siellä vaan naureskelee muiden profiileille, se on viihdettä. Ai löysit puolisosi Tinder-profiilin? Hänhän etsii sieltä vain kavereita. Muutamaa vuotta nuorempia kavereita vastakkaisesta sukupuolesta.
Kunnioita ap itseäsi sen verran ettet usko hätäätyneen miehen ontuvia selityksiä. Ei hän siellä läpällä ole ollut vaan seuraa hakemassa.
Lähdit sitten suhteesta tai et, tuhoat mielenterveytesi jos aijat huijata itseäsi noin halpamaisesti.
"Joku kertoo juttelevansa miesten kanssa seksijuttuja. Selvä juttu. Meille tämäkään ei olisi parisuhteessa ihan sallittua toisen selän takana." Varmaan ei niin, mutta halusin herätellä ajattelemaan asiaa myös sen toisen näkökulmasta. Sinulle tämä on rankkaa ja ymmärrän sen, mutta yhtälailla toiselle voi olla rankkaa elää itselleen seksuaalisesti luonnottomalla tavalla.
Moi. Minä luin aloituksesi joka sai vereni kiehumaan elikkäs pakko nyt oma lusikka upottaa tähän soppaan vastauksen muodossa. Mies on selkeästi valmis pettämään sinua, jos ei fyysisesti niin ainakin henkisellä tasolla. Piristyksen vuoksi on sivulle rekisteröitynyt. Mitä mielenkiintoista noilla sivuilla on? No muita varattuja samalla asialla tietenkin. Todennäköisesti mies on katsonut profiileja, kukaan ei tarpeeksi viehättänyt tai keskusteluyhteyttä ei syntynyt kenenkään kanssa. Asia jäi siihen. Hyvin mahdollista on, että sama toistuu tulevaisuudessa uudestaan sen jälkeen kun tämä kiinni jäämisen jälkipuinnin savu laskeutuu.
Selittää mies sinulle mitä tahansa, on pettäminen ajatuksen tasolla hänellä jo mielessä. Kamat vain kasaan ja menoksi !
Ps. Ei ole muuten ensimmäinen varattu joka mielenkiinnosta eksyy deittisivustoille.
Hmm..
Mies tekee profiilin seuranhaku palveluun, salaa sen ja valehtelee kaiken hyvän lisäksi. Aloittajan sijaan harhainen taidat olla itse :'D
Mun näkemys kuitenkin on että JUOKSE!!!