Naurattaa kun ihmiset katsoo kieroon tietämättä, että todennäköisesti varallisuuteni on suurempi, kun hänen
Käytän vanhoja vaatteita, puhelimeni on vanha, leikkaan hiukset itse ja ajan vanhaa autoa.Samalla trenditietoinen sisko katsoo nenänvarttaan pitkin merkkivaatteet päällä uusin iPhone tonnin laukussaan. Ajaa rahoitusyhtiön autolla ja asuu pankin omistamassa asunnossa.
Kommentit (50)
Kuka sua katsoo kieroon ja missä? Taidat vain kuvitella.
Minä en ainakaan kuljeskele tuolla arviomassa vastaantulevien ihmisten varallisuutta, enkä yritä päätellä heistä yhtään mitään. Ei kiinnosta miettiä, onko tuo rikas tai köyhä kun on tuollainen vaate tai auto. Nämä ovat sinun jotain ihan omia voimafantasioitasi, joilla voitat kuvitteelliset vihollisesi, jotka sijaitsevat ainoastaan sinun omassa päässäsi.
Niinkö sinusta tuntuu. Jotkut väittää, ettei raha tee onnelliseksi, mutta sinä vaikutat onnelliselta ja sulla on vieläpä hauskaa ja naurat kun muut eivät tiedä sun varallisuuden tasoa. Ostan joka kk mun lempparin, Aku Ankan taskukirjan ja mulle tuli nyt mieleen Roope setä jota muistutat. Olet ilmeisesti nainen joten onnittelen, olet samis Roope sedän kanssa joten taidat olla ilmetty Roope täti. 😁💰
Ihmiset kuule katsoo sua oudosti sen takia kun naureskelet itseksesi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen amis ja elämäntapatyötön ja tililläni on noin 45'000 euroa. Kummasti aiheuttaa kateutta. M27
Mistä he tietävät sinun tilisi saldon? Puhut siitä itse? Voi yksinkertaisuus!
On aloituksessa jokin pointti. Aika paljon yhteiskunnassamme arvostetaan ulkoista hohdokkuutta. Siinä voi mennä tutka sekaisin, jos tulee vadtaan ihminen, joka ei kosiskele muiden hyväksyntää rahoituslaitoksen mahdollistamilla kulutusvalinnoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap sinä taidat katsoa kieroon siskon merkkivaatteita ja sisko sinun ryysyjä. Eli samaan tapaan kumpikin arvostelette tosistenne tapaa elää.
T. Nainen jonka hiukset leikkaa mies tai lapsi ja joka pukeutuu vanhoihin vaatteisiin ja paikattuihnkin vaatteisiin. Ja ihan siksi että inhoan kampaajalla käyntiä ja vaateiden ostoa. Rahasta ei ole kyse. Toisaalta ihailen kyllä siististi ja asiallisesti pukeutuvia ihmisiä. Itse en vaan jaksa panostaa vaatteisiin.
Minua ei kenenkään merkkivaatteet haittaa. Jokainen eläköön näköistään elämää, sydämessäni tiedän silti, että monet painivat materialististen kysymysten äärellä tasapainotellen nipinnapin kaiken keskellä. Pitäen omia kulisseja parempana, kun sen ulkoisesti ryysyisen näköisen.
Ap
Todennäköisesti et oikeasti kiinnosta ketään ja paikkailet nyt täällä heikkoa itsetuntoasi joko keksimälläsi omaisuudella tai sellaisella omaisuudella, jolla ei oikeasti ole mitään väliä. Joku tarve sinulla on nyt kohottaa itseäsi painamalla muita alas. Se on heikkouden merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei raha tee kenestäkään parempaa ihmistä.
Ei tosiaan tee. Siksi en koe tarpeelliseksi esitellä omaisuuttani. Asun mielummin vähän etäämmällä sivistyksen parista luonnon lähellä.
ApTänne piti kuitenkin tulla tekemään asiasta numeroa
Jokin sinua silti ärsyttää. Mahtaako syy olla siinä, että olen tyytyväinen elämääni sellaisena, kun se on. Toivon sinulle kaikkea hyvää elämääsi. Ja jokaiselle palstalaiselle.
ApEi se ärsytä, vaan se että ajattelet että omaisuutesi takia sinua pitäisi katsoa ylöspäin.
Nyt taisit ymmärtää väärin aloitukseni.
Ap
Miten se olisi pitänyt ymmärtää? Muut ihmiset ovat huonompia kun köyhempinä luulevat olevansa parempia kuin sinä, mutta oletkin ähäskutti rikkaampi? Ja sisaresi, hän se vasta halveksittava on kun yrittää larppaa rikasta, mutta sinä parempana ihmisenä oletkin oikeasti rikas ja kätket sen?
Avaa ihmeessä aloituksesi tarkoitusta, koska nyt se jäi vähän epäselväksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sua katsoo kieroon ja missä? Taidat vain kuvitella.
Minä en ainakaan kuljeskele tuolla arviomassa vastaantulevien ihmisten varallisuutta, enkä yritä päätellä heistä yhtään mitään. Ei kiinnosta miettiä, onko tuo rikas tai köyhä kun on tuollainen vaate tai auto. Nämä ovat sinun jotain ihan omia voimafantasioitasi, joilla voitat kuvitteelliset vihollisesi, jotka sijaitsevat ainoastaan sinun omassa päässäsi.
Voit toki olla oikeassa. Vaikka täällä palstallakin olen saattanut törmätä muiden puitteille naureskeluun.
Ap
Ehkäpä he katsookin sinun epäsiistiä olemustasi inhoten. Miksi ei voi olla siisti, jos siihen kerta varaa on? Keneltä se olisi muka pois tai mitä lisäarvoa se elämääsi tuo, että kuljet kuin laitapuolen kulkija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap sinä taidat katsoa kieroon siskon merkkivaatteita ja sisko sinun ryysyjä. Eli samaan tapaan kumpikin arvostelette tosistenne tapaa elää.
T. Nainen jonka hiukset leikkaa mies tai lapsi ja joka pukeutuu vanhoihin vaatteisiin ja paikattuihnkin vaatteisiin. Ja ihan siksi että inhoan kampaajalla käyntiä ja vaateiden ostoa. Rahasta ei ole kyse. Toisaalta ihailen kyllä siististi ja asiallisesti pukeutuvia ihmisiä. Itse en vaan jaksa panostaa vaatteisiin.Minua ei kenenkään merkkivaatteet haittaa. Jokainen eläköön näköistään elämää, sydämessäni tiedän silti, että monet painivat materialististen kysymysten äärellä tasapainotellen nipinnapin kaiken keskellä. Pitäen omia kulisseja parempana, kun sen ulkoisesti ryysyisen näköisen.
Ap
Merkkivaatteet=onneton feikkielämä kulisseissa
Ryysyt=onnellinen hieno omannäköinen elämä
Eikä tämä nyt ole just sitä materialistista ajattelua, että ulkoiset asiat jotenkin määrittelisivät miten onnellisia olemme. Merkkivaatteet tai ryysyt, kummin päin vaan, eivät ole onnellisuutta pois sulkevia asioita. Onnellisuus tulee sisältä päin.
Vierailija kirjoitti:
On aloituksessa jokin pointti. Aika paljon yhteiskunnassamme arvostetaan ulkoista hohdokkuutta. Siinä voi mennä tutka sekaisin, jos tulee vadtaan ihminen, joka ei kosiskele muiden hyväksyntää rahoituslaitoksen mahdollistamilla kulutusvalinnoillaan.
..
Hyvä kannanotto. Tuosta ei tarvitse mennä pidemmälle, kuin kuuluisan Stockmann ´in asiakkaiden erottelu aikoinaan. Mikäli asiakas oli vaatimattomasti (tavallisissa vaatteissa) palvelua ei saanut. Piti olla turkikset yllä, aidot helmet kaulassa jne.
Jos näytät ulkoisesti spurgulta niin näytät spurgulta. Ei siihen tilillä olevat varat vaikuta. Miksi sua häiritsee jos ihmiset ajattelee sun näyttävän köyhältä? Siltähän sinä näytät!
Miten sinua sitten pitäisi katsoa?
Minä kyllä tiedän että todennäköisesti lähes jokaisella vastaantulijalla on suurempi varallisuus kuin minulla. Katson silti kieroon ketä haluan jos on syytä, ei siihen kenenkään pankkitilin saldot vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vaan tyhmää jos on rahaa eikä tajuta käyttää sitä vaan kuljetaan keppikerjäläisen näköisenä.
Käytän tehdäkseni elämästäni mukavaa.
Ap
Ja mistä päättelet että siskosi elämä ei ole mukavaa? Hänellä voi olla se iphone ja sen lisäksi hänen elämänsä on mukavaa ja rahaa käytetään jotta siitä elämästä saadaan mukavaa. Sulla on rupuset vaatteet ja elämä on mukavaa. Eiköhän tällöin sillä siskollasi ole asiat paremmin kuin sulla.
T. Nainen jonka hiukset leikkaa mies tai lapsi ja joka pukeutuu vanhoihin vaatteisiin ja paikattuihnkin vaatteisiin. Ja ihan siksi että inhoan kampaajalla käyntiä ja vaateiden ostoa. Rahasta ei ole kyse. Toisaalta ihailen kyllä siististi ja asiallisesti pukeutuvia ihmisiä. Itse en vaan jaksa panostaa vaatteisiin.