Olen 33-vuotias, ja tajusin vasta nyt sanan LOMITTAJA
Kommentit (22)
Tiedätkö mikä on keinosiementäjä eli seminologi?
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mitä parittaja tekee kenkätehtaassa?
Älä kiusaa, oon tosissani :)
Itse tajusin juuri että kuukausi sisältää sanat kuu ja kausi, eli kuvaa kuun kautta, tuon taivaankappaleen ajanjaksoa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä lomittajan työn sisällön suunnilleen, mutta sanana lomittaja oli vaan "lomittaja", eikä lomanmahdollistaja.
Tiesitkö SUOmen maa-alasta 28% on soita.
Vierailija kirjoitti:
Itse tajusin juuri että kuukausi sisältää sanat kuu ja kausi, eli kuvaa kuun kautta, tuon taivaankappaleen ajanjaksoa.
Kappas, näemmä! Tuo tekee myös kuukaudesta kiehtovamman.
Miten voi olla, ettei ihminen oikeasti näe vaikka pyörittää samoja sanoja satoja tuhansia kertaa kymmenessä vuodessa?
Mitä muita sanoja on, joissa ei kiinnitä huomiota ehkä sen sisältöön, joka on ihan ilmiselvä?
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö SUOmen maa-alasta 28% on soita.
Haha, nyt näen SUOmen aina SUOmaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappas, näemmä! Tuo tekee myös kuukaudesta kiehtovamman.
Miten voi olla, ettei ihminen oikeasti näe vaikka pyörittää samoja sanoja satoja tuhansia kertaa kymmenessä vuodessa?
Mitä muita sanoja on, joissa ei kiinnitä huomiota ehkä sen sisältöön, joka on ihan ilmiselvä?
Nämä on kyllä jänniä ;D Kertoo miten autopilotilla sitä aika paljon mennään. T. Kuu-kauden tajuaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä lomittajan työn sisällön suunnilleen, mutta sanana lomittaja oli vaan "lomittaja", eikä lomanmahdollistaja.
Voihan se siellä myös tehdä töitä lomittain isännän/emännän kanssa.
Onks tää joku vastikään maahan muuttaneiden keskustelu?
Rokotusten ensiaskeleita oli lehmänrokon tahallinen tartuttaminen, rokottaminen, koska sen sairastamisen torjui isorokkoa.
Myös englanninkielinen termi on perua lehmänrokon aiheuttajaviruksen latinankielisestä nimestä (Variolae vaccinae).
Vuosiloma = vuosi loma, lomavuosi = loma vuosi
"Lomittaja"
Siis monta kirosanaa sentään,kyllä lomittajana ollessa tuli,tuo sana tutuksi......
Vierailija kirjoitti:
Onks tää joku vastikään maahan muuttaneiden keskustelu?
Ilmiselvästi. Ei ole muuten selitettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tyyppi on maatalouslomittaja. Pelkkä lomittaja tarkoittaa ketä tahansa mihin tahansa yritykseen tulevaa lomansijaista.
Maatalouslomittaja on kyllä jotenkin ihan hirveältä kuulostava sana.
Tiedätkö mitä parittaja tekee kenkätehtaassa?