Miten selviätte päivästä jos olette nukkunut yöllä 4 tuntia?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Huonosti. Aivotyö, tai tarkkuutta vaativa tekeminen ei onnistu. Ulkona meinaa jäädä auton alle.
Yksi yö menee, mutta enempää en kestä. Nuorena kesti, mutta ei 50+ iässä.
Multa ei mene yöunet, vaikka nukun päivällä, oikeastaan päinvastoin. Kunhan ne päikkärit on ennen klo 17. Jos valvon putkeen, menen ylikierrolsille, enkä lopulta saa väsyneenäkään unta, päiväunet katkaisee aivojen ylikierrokset.
Mulla sama ja tämä alkoi vähän päälle nelikymppisenä, että väsyneenä on kuin zombie jolla puskee niin kylmää hikeä kuin normaaliakin hikeä ja on kaikin puolin ihan käsittämättömän huono olo.
Pää on ihan jumissa ja tuntuu ettei osaa oikein puhuakaan.
Ja itselläkin nuo itselle oikeaan aikaan nukutut lyhyet päikkärit on just se keino saada itsensä sopivan väsyneeksi nukkumaanmenoaikaan. Liian väsyneenä ei saakaan unta (aivan älytöntä!) ja sitten kun se itselle sopiva/oikea menee ohi niin sitten unta ei saa senkään takia.
Ei olisi voinut kuvitellakaan alta nelikymppisenä, saati sitten parikymppisenä, että nukkuminen voisi olla näin hankalaa ja tarkkaa. Ennen nukkui aina hyvin ja pärjäsi vähän lyhyeksi jääneilläkin aivan mainioisti.
En selviä. Romahdan. Sammun keskelle katua.
Vierailija kirjoitti:
Jos dokaat, notkut netissä kaiken aikaa.ei ruoka ,ei uni rytmiä ja viellä tupakoit? Ei ihme valvot..Ihan oma syysi.
Hitto mitä paskaa. Unettomuus on just ahkerien ja tunnollisten työssäkäyvien vaiva. Mulla on niin terveelliset elintavt kun olla ja voi, ei tupakka, alkoa, roskaruokaa tms. Mutta olen ylitunnollinen ja yliahkera - ja kroonisesti jo vuosia uneton.
Onko joku joskus kuollut siihen, että on nukkunut vain neljä tuntia edellisenä yönä?
Ihan hyvin. Sitten kun tuollaisia öitä tulee 3 tai enemmän putkeen alkaa jo väsyttää. Ja täysi unettomuus on ihan hirveää mutta onneksi kaukainen muisto vain.
Hyvin pärjää. Itse asiassa huonosti nukutun yön jälkeen on virkeämpi kuin jos joutuu heräämään kellon soittoon kesken hyvien unien.
Neljä kuukautta on jo mennyt niillä neljän tunnin yöunilla. Vielähän täällä ollaan, suhteellisen hyvissä voinneissa.